تبلیغات دوش و کفش و قابلمه/ صدای« آشنا» درآمد

گروه فرهنگی الف،   3980228184 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
تبلیغات دوش و کفش و قابلمه/  صدای« آشنا» درآمد

حسام‌الدین آشنا نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما طی مکاتبه‌ای با حجت الاسلام  محسنی اژه‌ای رئیس این شورا نسبت به تبلیغات پرتکرار تجاری در شبکه‌های مختلف اعتراض کرد.

 به گزارش الف در بخشی از این نامه آمده است: «شبکه‌های مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی از انواع قابلمه، دوش حمام، کفش و… هستند.

حجم تبلیغات و میزان تکرار به‌گونه‌ای است که خرید آن به مخاطب رسانه ملی تحمیل می‌شود. این در حالی است که احتمالا سازمان صداوسیما نسبت به کیفیت و کارآمدی محصولات تبلیغ شده نیز بی‌اطلاع است».

آشنا در این مکاتبه به ابعاد و تاثیرات فرهنگی تبلیغات تجاری اشاره  و بیان داشته «از منظر محتوایی نیز حجم انبوه تبلیغات کالاها می‌تواند به ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی منجر شود».

نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در پایان دخواستار تهیه گزارشی از منطق اقتصادی، مسئولیت‌ سازمان در قبال کیفیت محصولات تبلیغ شده و اثرات فرهنگی تبلیغ « خرید مستقیم کالا از طریق ارسال پیامک » توسط کارشناسان شورا در مکاتبه‌ای از سازمان صداوسیما خواسته شود تا اطلاعات مکفی از این نوع تبلیغات را برای شورای نظارت، ارسال کند. »