واکنش شورای شهر به انتصاب استاندار معزول در شهرداری تهران

گروه سیاسی الف،   3980227129 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

اعضای شورای شهر تهران به انتصاب سید مناف هاشمی استاندار معزول شده گلستان از سوی حناچی به عنوان مشاور شهردار واکنش نشان دادند.

واکنش شورای شهر به انتصاب استاندار معزول در شهرداری تهران

به گزارش تسنیم؛ هجدهم اردیبهشت ماه امسال، پیروز حناچی شهردار تهران طی حکمی سید مناف هاشمی استاندار معزول گلستان را به‌‌عنوان مشاور خود در توسعه منابع مالی پایدار منصوب کرد.

در حالی شهردار تهران این انتصاب را انجام داد که پیش از این مناف هاشمی به‌دلیل عملکرد خود در جریان سیل گلستان و غیبت طولانی او در جریان سیل از سوی معاون اول رییس‌جمهور عزل شده بود!

همچنین حناچی  در ارتباط با انتصاب مناف هاشمی به عنوان مشاور خود تاکید کرده بود: وی کارمند شهرداری بوده و از مدیرانی است که تجربه خوبی را در حوزه شهری دارد و ما نیز از این تجربه استفاده خواهیم کرد علاوه بر اینکه مناف هاشمی در شهرداری‌های کشور در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده تلاش‌های بسیاری را داشته است.

پس از اظهارات حناچی در پی انتصاب مناف هاشمی و حمایت وی از استاندار معزول گلستان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این زمینه اظهار کرد: شورای شهر تهران در کل در انتصابات دخالت نمی‌کند و در این زمینه تنها مشورت می‌دهد؛ البته شهردار تهران همیشه پیش از انتصابات از نظرات اعضای شورای شهر تهران استفاده می‌کند اما در نهایت هر انتصابی از سوی شهردار انجام می‌شود.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا شهردار تهران در ارتباط با انتصاب سید مناف هاشمی استاندار معزول شده گلستان نیز با اعضای شورای شهر تهران مشورت کرده است یا خیر، یادآور شد: در این باره اطلاعی ندارم؛ درباره انتصاب اخیر آقای حناچی، قصد صحبت کردن در فضای رسانه‌ای درباره این موضوع را ندارم و در این زمینه خصوصی با شهردار تهران صحبت می‌کنم.

اما علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز در ارتباط با انتصاب مناف هاشمی به عنوان مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این زمینه نظر خود را به شهردار تهران اعلام کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نظر شما در ارتباط با انتصاب مناف هاشمی موافق بوده یا مخالف افزود: در این زمینه به شهردار نظر خود را داده‌ایم و قطعاً خود شما متوجه هستید که چه چیزی به شهردار گفته‌ایم!

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات مطرح شده درباره مناف هاشمی که وی کارمند شهرداری تهران بوده و مجدداً به شهرداری برگشته است، گفت: بحث کارمند بودن با انتصاب متفاوت است!

به گزارش تسنیم، سید حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران در ارتباط با انتصاب مناف هاشمی به عنوان مشاور شهردار تهران گفت: اختیار عزل و نصب مدیران شهرداری تهران اعم از معاونین ،مشاورین، مدیران کل و سایر سطوح مدیریتی بر عهده شهردار و مقاماتی است که از طرف وی به آنها تفیض اختیار شده است.

وی یادآور شد: بنده به عنوان عضو شورای شهر تهران، چون در این حوزه  نه مسئولیتی و نه اختیاری دارم، نمی‌توانم اظهار نظر مسئولانه داشته باشم؛ در ارتباط با آقای مناف هاشمی نیز از شهردار تهران پرس‌و‌جو کردم و وی گفت که مناف هاشمی کارمند رسمی شهردار است و وی تشخیص داد که از وی استفاده کند!