زاهدی: عدم برگزاری جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی فرار از مسؤولیت است

گروه سیاسی الف،   3980227034

عضو سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: اینکه ۴ ماه از برگزاری آخرین جلسه شورا می‌گذرد و همچنان جلسات تعطیل است سبب ایجاد آسیب به نظام فرهنگ و آموزش می‌شود و فرار از مسؤولیت است.

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، عدم برگزاری جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی را سبب ایجاد آسیب به نظام آموزش و فرهنگ دانست و گفت: با توجه این‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی یک حوزه مرجع در زمینه علمی، آموزشی و فرهنگی است عدم تشکیل جلسات شورا حتما تبعات بسیاری به همراه دارد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: به عنوان مثال این هفته شاهد ایجاد مشکلاتی در دانشگاه تهران بودیم، اگر جلسات شورایعالی به موقع برگزار شود، این مسائل در صحبت‌های قبل از دستور مطرح و حل می‌شود.

زاهدی ادامه داد: مصوبه قانونی برای برگزاری جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد اما احساس مسئولیت نسبت به مردم، جامعه علمی و فرهنگی کشور طلب می‌کند که جلسات به صورت منظم تشکیل شود و همواره دو هفته یک‌بار سه‌شنبه‌ها این جلسات برگزار می‌شد.

عضو سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بهانه خوبی نیست که بگویند به خاطر سفر یا ماه رمضان جلسات برگزار نمی‌شود، این فرار از مسئولیت است و حتی اگر رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حضور ندارد، باید رئیس قوه قضائیه یا رئیس مجلس این جلسات را برگزار کنند، این‌که رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وقت ندارد یا نمی‌خواهد شرکت کند نباید منجر به تعطیلی جلسات شود.