ایران در برابر سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا منفعلانه رفتار نمی‌کند

گروه جهان الف،   3980225206 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
ایران در برابر سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا منفعلانه رفتار نمی‌کند

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که در نشست خبری با همتای روس خود در سوچی شرکت کرده بود، سخنان جالبی گفته است، سخنانی که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به‌شدت از گزینه نظامی علیه ایران فراری هستند و خودشان هم می‌دانند در برابر ایران هیچ حرفی برای گفتن در حوزه نظامی در این شرایط ندارند.

مایک پمپئو حرف‌های چند روز پیش خود را تکرار کرد و گفت: دنبال جنگ با ایران نیستیم اما اگر مصالح امریکا مورد حمله قرار گرفت، به شکل مناسب پاسخ می‌دهیم.» این «به شکل مناسب» خیلی جالب است، امریکایی‌ها روی‌شان نمی‌شود بگویند که قدرت پاسخگویی در منطقه‌ را نداریم بنابراین از واژه مناسب استفاده می‌کنند.

آمریکایی‌ها هیچ تعریفی از مصالح‌شان ندارند و نمی‌توانند این مصالح را تعریف کنند، آنها در طول هفته‌های گذشته حرف‌های متناقضی در این زمینه زده‌اند و همچنان هم می‌زنند. بنابراین باید دقت داشت که آنها حتی در این زمینه فکری هم نکرده‌اند. کاری به اعزام روتین هواپیمابر لینکلن و ناوگروه همراهش نداشته باشید، اینها در عمل چیزی نیستند.

برایان هوک، نماینده ترامپ در امور ایران نیز در گفت‌وگو با سرویس بین‌المللی بی‌بی‌سی، گفت: آمریکا خواهان هیچ جنگی در خلیج فارس نیست و واشنگتن نمی‌خواهد با ایران درگیر شود. واشنگتن خواستار صلح در کل منطقه است و از درگیر شدن با ایران در خلیج فارس اجتناب می‌کند.

مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه امریکا ضمن ابراز نگرانی از تنش‌های اخیر در خلیج فارس اضافه کرد که مدرکی برای متهم کردن ایران درباره دست داشتن این کشور در انفجارهای بندر فجیره امارات وجود ندارد. این اظهارات برایان هوک نشان می‌دهد که آنها در برنامه‌ریزی خود برای فشار حداکثری بر ایران، هیچ وقت به آشفته‌شدن وضعیت خلیج ‌فارس فکر نکرده‌ بودند!

البته این روزها پر از خبرهای عجیب و غریب است و عده‌ای هم در کشور مدام به این خبرها دامن می‌زنند. یکی هم اعلام اعزام 120 هزار سرباز امریکایی به آسیای غربی است که به نقل از روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است. این خبر هم مانند همان خبر اعزام ناو هواپیمابر امریکایی است. امریکا برای شروع هر جنگی، در مقیاس حمله به سوریه و نه ایران، نیاز 500 هزار سرباز دارد، حالا اگر بخواهد به ایران به زعم خودش حمله کند، باید سه برابر این نیرو وارد منطقه کند.

به یاد داشته باشید که اصولا هر جنگی که میان ایران و امریکا در منطقه دربگیرد، در آن نیروی زمینی هیچ نقشی نخواهد داشت و بلکه این جنگ تکنولوژی و از راه دور خواهد بود. بنابراین اگر این ۱۲۰ هزار سرباز هم اعزام شود که در صورت رزمی بودن همه آنها، برای هر سربازی که در خط مقدم جنگ می‌کند باید ۵ سرباز پشت خط خدمات رسانی در حوزه لجستیک در همه حوزه‌های تعریف شده‌اش داشته باشد.

واضح است که آمریکایی‌ها نگران آشفته‌شدن خلیج ‌فارس و جریان انرژی در جهان بوده و هستند، چراکه هر اتفاقی روی دهد، جهان آمریکا را مقصر می‌داند. کاخ سفید از نفت که گفته می‌شود یک کالای تجاری است به‌عنوان یک سلاح علیه ملت ایران استفاده کرده و می‌کند...

ایران این حق را دارد که از خود دفاع کند، به هر شکل ممکن. واقعیت‌های موجود به ما می‌گویند که جریان‌های قدرتمند جهانی در عرصه اقتصادی، اجازه بروز جنگی در ابعاد بزرگ با ایران را نخواهند داد، آنها به‌خوبی می‌دانند که نفت خلیج‌فارس به‌عنوان شریان حیاتی اقتصاد جهان عمل می‌کند، اگر این جریان قطع شود، در شرایط فعلی کسی نمی‌تواند آن را جبران کند، این یک امر مسلم است این عاملی بود که مانع از هرگونه حمله نظامی امریکا به ونزوئلا شد.

گفتنی است یک تلمبه‌خانه نفت سعودی‌ها در نزدیکی بندر ینبع هدف قرار گرفت تا تعمیر شدنش، جریان نفت به بازار جهانی کند خواهد بود، حالا اگر میادین نفتی منهدم شوند، چه روی خواهد داد! ایران کشوری نیست که دست روی دست بگذارد و شاهد فشار باشد و هیچ اقدامی نکند، بی‌شک ایران در تقابل با طرف‌های خارجی و دشمنان خود به بهترین شکل عمل خواهد کرد.

یک نکته را باید اینجا دوباره مثال زد؛ همین جریان حمله به نفتکش‌ها در ساحل الفجیره امارات. این همه توپ و تشر می‌زنند که فلان می‌کنیم و بهمان، اجازه قطع شدن جریان انرژی در جهان را نخواهیم داد، با ایران به شدت برخورد می‌شود... هیچ کاری نخواهند کرد... به‌عبارت بسیار روشن‌تر، ایران به جای انفعال باید موضع تهاجمی را در پیش بگیرد.

 

 

منبع: کانال اخبار سوریه