چرا شرکت صنایع شیمیایی ایران در لیست واگذاری به بخش خصوصی نیست؟

گروه اقتصادی الف،   3980225036

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس از وزیر اقتصاد و دارایی خواست‌ درباره علت پنهان‌کاری و اظهارات غیرواقعی درباره واگذاری شرکت صنایع شیمیایی ایران به بخش خصوصی توضیح دهد.

چرا شرکت صنایع شیمیایی ایران در لیست واگذاری به بخش خصوصی نیست؟

به گزارش تسنیم، نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار آن شد که وی کتباً اعلام کند چرا شرکت صنایع شیمیایی ایران که در لیست واگذاری به بخش خصوصی نیست ولی در عمل در  برنامه، واگذاری آن را آن هم با شرایط مبهم دنبال می‌کنند و علت این پنهان‌کاری و اظهارات غیرواقعی چیست، چه دست‌هایی در پشت پرده است و منافع چه کسانی در واگذاری این شرکت حساس و استراتژیک قرار دارد؟

در شرح تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به فرهاد دژپسند آمده است:

«جنابعالی بهتر از هر کسی نسبت به حساسیت و اهمیت شرکت صنایع شیمیایی ایران واقفید و خوب از سرنوشت واگذاری پتروشیمی بیستون کرمانشاه به خصوصی‌سازی یا به عبارت صحیح‌تر خصوصی‌خواری اطلاع دارید.

چرا اصرار دارید این شرکت به بدترین وجه به اشخاص خصوصی واگذار گردد؟ چه کسانی خریدارند؟ چرا وضعیت این شرکت را به فلاکت می‌رسانند تا بفروشند؟

وضعیت محصولات استراتژیکی که این شرکت تولید می‌کند در شرایط تحریم چه می‌شود؟ چرا مصرید در دوران تحریم این شرکت را بفروشید؟ چرا شفاف به مردم و مجلس اطلاعات و اهداف را نمی‌گویید؟

آقای وزیر آثار و تبعات اقدامات ناصواب وزارت متبوع و زیرمجموعه آن را باید بپذیرید.»