ترامپ: آمریکا قلکی نیست که همه از آن برداشت کنند

گروه جهان الف،   3980224172 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ترامپ گفت: واشنگتن در موضع بسیار خوبی در مذاکرات تجاری با چین قرار دارد. وی مدعی است که چینی‌ها ۵۰۰ میلیارد دلار کمتر نسبت به واردات آمریکا از این کشور کالای آمریکایی وارد می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد که واردات چینی‌ها از آمریکا ۵۰۰ میلیارد دلار کمتر از آمریکا از چین است.

ترامپ همچنین مدعی شد که هم‌اکنون واشنگتن در مذاکرات تجاری با چین در موضع بسیار خوبی قرار دارد. 

ترامپ در حمله توئیتری به چین خطاب به شرکت‌ها گفت: کالای خود را در آمریکا تولید کنید تا مشمول تعرفه نشود. شما همچنین می‌توانید از دیگر کشورها به جز چین که بر واردات آنها تعرفه وارد نشده است، کالای خود را وارد کنید.

رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود: بسیاری از شرکت‌ها در حال ترک چین هستند تا بتوانند در بازار آمریکا رقابت پذیری بیشتری داشته باشند.

*ادعای بزرگ‌تر شدن اقتصاد آمریکا

ترامپ در توئیتر می‌نویسد: ما هم‌اکنون اقتصاد بزرگ‌تری از چین هستیم و اندازه اقتصاد ما از انتخابات سال ۲۰۱۶ رشد قابل توجهی داشته است. ما دیگر قلک پولی که همه بخواهند به آن حمله کنند و از آن سوءاستفاده کنند، نیستیم.

وی با اشاره به احتمال رسیدن به توافق تجاری با چینی‌ها گفت: واشنگتن هم‌اکنون در موضعی بسیار قوی‌تر از پکن در این مذاکرات قرار دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: ما از این محل میلیاردها دلار درآمد خواهیم داشت و اشتغال‌ها را به داخل آمریکا و جایی که به آن تعلق دارند، باز خواهیم گرداند. دیگر کشورها هم اکنون در حال مذاکره با ما هستند؛ چراکه نمی‌خواهند این اتفاق برای آنها رخ دهد. این کشورها باید به بخشی از طرح آمریکا بدل شوند. این مسئله باید خیلی سال پیش و توسط روسای جمهوری قبلی انجام می‌شد.