کارت زرد نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش

گروه اجتماعی الف،   3980224162

نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش درباره رشد بی‌رویه آموزشگاه های علمی آزاد و کتاب های کمک آموزشی قانع نشدند.

به گزارش تسنیم، سیده فاطمه ذوالقدر در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، 24 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، از پاسخ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره رشد بی رویه آموزشگاههای علمی آزاد و کتاب‌های کمک آموزشی با 93 رأی موافق، 114 رأی مخالف و بدون رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در جلسه قانع نشدند.

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات متن سوال نماینده سوال کننده را به شرح زیر قرائت کرد:

با توجه به رشد بی رویه آموزشگاه های علمی آزاد و کتاب های کمک آموزشی که حداقل استانداردهای لازم را ندارند و به گفته جنابعالی این موضوع، برنامه های درسی آموزش و پرورش را تهدید می کنند، چه اقداماتی برای جلوگیری از این تهدیدها و همچنین هدایت آموزش و پرورش در مسیر درست آن و حذف مافیای کنکور صورت پذیرفته است؟

نتیجه بررسی:

در اجرای ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سوال فوق در جلسه رسمی مورخ 8/11/1397 کمیسیون با حضور 19 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده محترم سوال کننده و وزیر محترم مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ های ارائه شده وزیر آموزش و پرورش، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه ارسال می گردد.