تاکید وزیر کشور بر جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی به کشور

گروه اجتماعی الف،   3980224157

وزیر کشور بر کنترل شدید مرزها در مقابله با ورود غیرقانونی به کشور تاکید کرد و گفت: ورود غیرقانونی اتباع خارجی زمینه بروز مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند و همچنین مانع از نظارت قانونی و ساماندهی درست این افراد می‌شود.

به گزارش الف، یازدهمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی صبح روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور نمایندگان ارشد دستگاه‌های عضو برگزار شد. در این جلسه، ضمن مرور آخرین وضعیت اتباع خارجی در ایران، روند اجرا و اقدامات صورت گرفته شده در جهت مصوبات جلسات پیشین این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمانی فضلی در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت مراقبت بیشتر از مرزها در جهت جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی، بر تسهیل روند ورود قانونی مهاجرین تاکید کرد و ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا، خواستار پیگیری وزارت خارجه و سفارت افغانستان برای تسهیل صدور روادید به اتباع این کشور شد.

وی همچنین بر کنترل شدید مرزها در مقابله با ورود غیرقانونی به کشور تاکید کرد و گفت: ورود غیرقانونی اتباع خارجی زمینه بروز مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند و همچنین مانع از نظارت قانونی و ساماندهی درست این افراد می‌شود.

وزیر کشور همچنین بر آموزش فنی و حرفه ای بیش از پیش مهاجرین خارجی در کشور تاکید کرد و گفت: این افراد چه در صورت بازگشت به کشور خود و چه در صورت ادامه اقامت در ایران، از طریق این آموزش‌ها می‌توانند به نحو بهتری کار کنند.

همچنین در این جلسه بر افزایش همکاری‌های بین المللی در جهت ساماندهی و آموزش پناهندگان تاکید شد و مقرر گردید در این راستا زمینه‌های تسهیل ارتباط نهادهای مختلف کشور با سازمان‌های بین المللی ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه کمیسیون، بررسی حضور اتباع افغانی در راهپیمایی اربعین امسال بود که مقرر شد سهولت و امنیت بیشتری برای زائران با همکاری دولت افغانستان ایجاد شود.