چین تعرفه ۲۰ و ۲۵ درصدی را بر کالاهای آمریکائی اعمال می‌کند

گروه جهان الف،   3980223169

وزارت دارائی چین در اقدامی متقابل اعلام کرد که در واکنشی عملی به جنگ تعرفه‌ای ترامپ علیه پکن، تعرفه ۲۰ و ۲۵ درصدی را بر کالاهای آمریکائی اعمال می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دارائی چین امروز دوشنبه در واکنش به تداوم اقدامات خصمانه آمریکا علیه این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: تعرفه ۲۰ و ۲۵ درصدی را از روز اول ماه ژون سال جاری میلادی بر گروه های متفاوتی از کالاهای آمریکائی وضع می کنیم.

بر اساس اعلام وزارت دارائی چین، این تعرفه ها بر واردات بیش از ۵ هزار کالای آمریکایی اعمال می شود.

گفتنی است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش در پیامی که در توئیتر منتشر شده آورده است: به صراحت به رئیس جمهور شی و دوستان زیاد خواه در چین می گویم که چین به شدت آسیب خواهد دید اگر با ما به توافق نرسد زیرا شرکت‌ها مجبور به ترک چین و حضور در کشورهای دیگر می‌شوند. خرید در چین بسیار گران خواهد شد. شما توافق بزرگی خواهید داشت، این توافق تقریباً تمام شده است، آیا از آن حمایت نمی‌کنید؟

ترامپ همچنین روز جمعه در توییتی نوشته بود که چین تعرفه اعمال شده بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی به آمریکا را خواهد پرداخت.

آمریکا نیز هفته پیش اعلام کرد که تعرفه‌های وارده بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

ترامپ ادعا کرده بود که پکن از تعهداتی که پیشتر در جریان مذاکرات میان دو کشور با آنها موافقت کرده بود عقب نشینی کرده است.