افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط هواپیما نسبت به سال گذشته

گروه اقتصادی الف،   3980223065 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت بلیط هواپیما نسبت به گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و قطعا در سفرهای طولانی تر مانند پرواز تهران-مشهد درصد افزایش قیمت ها بسیار بالاتر است.

افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط هواپیما نسبت به سال گذشته
سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از بالا بودن نرخ بلیط پروازهای هوایی داخلی، گفت: متأسفانه در یک سال اخیر قیمت بلیط هواپیما افزایش چشمگیری داشته که این مسئله قطعا موجب حذف سفرهای هوایی از سبد مسافرتی مردم می شود.

افزایش 340 هزار تومانی بلیط پرواز دو طرفه تهران- سنندج

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی نرخ بلیط هواپیما دو طرفه تهران- سنندج حدود 620 هزار تومان است، این در حالی است که در سال گذشته قیمت این خط پروازی، حدود 280 هزار تومان بود.

افزایش 50 درصدی قیمت بلیط هواپیما نسبت به سال گذشته

وی افزود: با بررسی قیمت بلیط پروازهای هوایی متوجه می شویم که قیمت بلیط هواپیما نسبت به گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته است و قطعا در سفرهای طولانی تر مانند پرواز تهران-مشهد درصد افزایش قیمت ها بسیار بالاتر است.

مردم در شرایط کنونی توان خرید بلیط هواپیما را ندارند

علوی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از مردم توان خرید بلیط هواپیما را ندارند، زیرا قیمت آن به صورت سرسام آور بالا رفته است.

خسارت مالی ایرلاین ها در اثر کاهش حجم مسافران پروازهای هوایی

وی ادامه داد: قطعا با کاهش میزان مسافران پروازهای هوایی، ایرلاین ها دچار مشکلات و ضررهای مالی گسترده ای می شوند، از این رو افزایش قیمت بلیط در شرایط کنونی به نفع صنعت هوایی کشور نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر اساس آمارها، حمل و نقل ریلی و جاده ای دیگر ظرفیت جابه جایی مسافران را ندارند، حال با افزایش قیمت بلیط هواپیما، بار بیشتری به جاده ها تزریق می شود که این مسئله موجب افزایش تصادفات جاده ای خواهد شد.

لزوم کاهش نرخ بلیط پروازهای هوایی داخلی/ دولت به ایرلاین ها یارانه اختصاص دهد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم کاهش نرخ بلیط پروازهای هوایی داخلی تأکید کرد و گفت: دولت باید از طریق اختصاص یارانه به ایرلاین ها، زمینه را برای کاهش قیمت بلیط و سپس جذب مسافر فراهم کند.