آغاز عملیات حصارکشی در مرز ایران و پاکستان

گروه اجتماعی الف،   3980221115

نماینده بلوچستان در اجلاس سنای پاکستان اعلام کرد: به‌منظور ممانعت از ترددهای غیرقانونی و جلوگیری از اقدامات تروریستی عملیات حصارکشی در مرز مشترک دو کشور آغاز شده است.

آغاز عملیات حصارکشی در مرز ایران و پاکستان

به گزرش خبرگزاری تسنیم به نقل ای.آر. وای. نیوز، دولت اسلام‌آباد به‌منظور کنترل بهتر اوضاع در مرز مشترک با ایران عملیات حصارکشی را آغاز کرده است.

در جلسه سنای پاکستان، نماینده ویژه ایالت بلوچستان اعلام کرد: عملیات حصارکشی آغاز شده و به‌نظر می‌رسد تکمیل این پروژه سه تا چهار سال طول بکشد.

وی اظهار داشت: در فاصله‌های معین برجک‌های ویژه نیز ساخته خواهند شد تا علاوه بر حصارکشی‌های عادی این برجک‌ها نیز به تأمین امنیت کمک کنند.

نماینده ایالت بلوچستان گفت: تروریست‌ها تلاش می‌کنند مانع پیشرفت این عملیات حصارکشی شوند و در آخرین نبرد آنها با نیروهای ارتش پاکستان 15 تروریست به هلاکت رسیده‌اند.

گفتنی است ایران و پاکستان حدود 905 کیلومتر مرز مشترک دارند که گاهی مورد سوءاستفاده تروریست‌ها قرار می‌گیرد و نظامیان دو کشور هدف قرار می‌گیرند.

اخیراً و پس از حادثه تروریستی شهادت پاسداران ایرانی دو کشور تصمیم گرفتند برای ممانعت از ورود و خروج تروریست‌ها عملیات حصارکشی را در مرز مشترک اجرا کنند.

این در حالی است که اسلام‌آباد در مرز مشترک خود با افغانستان نیز عملیات حصارکشی را آغاز کرده و تا کنون حدود نصف این مرز دوهزار و 400 کیلومتری را حصارکشی کرده است.