رژیم اسرائیل دیوار حائل جدید در مرز غزه احداث می‌کند

گروه جهان الف،   3980220063

مقام های رژیم صهیونیستی قصد دارند برای مقابله با موشک های کورنیت نیروهای مقاومت فلسطینی یک دیوار در امتداد مرزهای شمال به جنوب غزه احداث کنند.

به گزارش شبکه دو تلویزیونی رژیم صهیونیستی، قرار است این دیوار با هزینه 100 میلیون شِکِل ( هر دلار معادل 3.53 شکل) برای محافظت از خط آهن رژیم صهیونیستی احداث شود. نیروهای مقاومت فلسطینی در آخرین درگیری با رژیم صهیونیستی که روز جمعه گذشته آغاز شد، با موشک کورنیت خودروی زرهی نظامیان صهیونیستی را در گذرگاه ایرز (بیت حانون) واقع در مرز غزه و سرزمین های اشغالی هدف قرار دادند، که منجر به کشته شدن یک نظامی صهیونیست شد.

بر اساس این گزارش، این دیوار برای جلوگیری از دیده شدن قطارها از غزه احداث خواهد شد تا از هدف قرار گرفتن آن با موشک های مقاومت جلوگیری شود. قرار است طرح احداث این دیوار در کمیسیون امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی تصویب شود. دور جدید درگیری بین گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته با حمله بالگردهای نظامی این رژیم به مناطق مسکونی غزه آغاز و با پاسخ کوبنده مقاومت سرانجام متوقف شد.

نیروهای مقاومت از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی در واکنش به حملات دشمن صهیونیستی اعلام کردند که مناطق اشغالی را هدف قرار می دهند. در همین راستا براساس اعلام فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، طی دو روز گذشته 700 فروند موشک از باریکه غزه به اسرائیل شلیک شده است. براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در درگیری های اخیر میان گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی 31 فلسطینی شهید و 175 نفر دیگر نیز زخمی شدند.