حسام‌الدین آشنا: اقدام ایران استراتژی اتمام حجت بود

گروه سیاسی الف،   3980218163 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور رئیس‌جمهور گفت: اگر می‌خواستیم عهدشکنی ایالات متحده آمریکا و اعتمادناپذیر بودن این کشور را اعلام کنیم، کسی این موضوع را از ما باور نمی‌کرد اما به تدریج همه دنیا فهمیدند آمریکا کشوری است که با دیگران عهد می‌بندد برای آن‌که آن را بشکند نه آن‌که آن را اجرایی کند.

حسام‌الدین آشنا: اقدام ایران استراتژی اتمام حجت بود

حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی و رئیس مرکز استراتژیک رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوالی درباره پیام واحد جمهوری اسلامی به غرب در خصوص بازگشت به برخی اقدامات قبل از برجام با بیان اینکه برجام اساسا یک اتمام حجت بود گفت: رویکرد ایران به مذاکرات هسته‌ای یک رویکرد مبتنی بر راهبرد اتمام حجت بود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: معنی اتمام حجت آن است که در برابر اتهاماتی که علیه ایران مطرح شده بود، با عزتمندانه‌ترین روش آن را برطرف کردیم. ضمن اینکه معنای نرمش قهرمانانه هم که رهبری در ابتدای پروسه مذاکرات به آن اشاره کردند چیزی جز این نبود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ایران این امکان را برای جامعه جهانی ایجاد کرد که با نیات واقعی کشورمان آشنا شود و چهره جدیدی از ایران در دنیا شناخته شود.

آشنا گفت: در طول سال‌هایی که در دوره جدید، برجام ادامه و نتایج خاصی داشته است نشان داد که ایران یک کشور صلح‌خواه و توسعه‌طلب به معنای توسعه در روابط بین‌الملل و عرصه جهانی است.

مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر ما به هر زبان دیگری می‌خواستیم عهدشکنی ایالات متحده آمریکا و اعتمادناپذیر بودن این کشور را اعلام کنیم، کسی این موضوع را از ما باور نمی‌کرد اما به تدریج همه دنیا فهمیدند که آمریکا کشوری است که با دیگران عهد می‌بندد برای آن‌که آن را بشکند نه آن‌که آن را اجرایی کند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اقدامی که امروز جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال خویشتن‌داری و راهبرد انجام داده است در ادامه استراتژی اتمام حجت جمهوری اسلامی ایران بود.

مشاور رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این استراتژی در شرایطی تکمیل می‌شود که ما با توجه به توازن لازم، میان داده و ستانده تلاش کرده و همه دنیا را متوجه این کنیم که عهدشکنی در برابر ایران، پاداشی را دریافت نخواهد کرد.