طارمی: از اروپا پیشنهاد دارم

گروه ورزشی الف،   3980216031 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازیکن ایرانی الغرافه در گفت‌وگویی که با روزنامه الوطن قطر داشت درباره موضوعات زیادی سخن به میان آورد از انتقاد از سرمربی فرانسوی تیمش گرفته تا پیشنهادهای جدید و دلیل افت در فصل جاری.

طارمی: از اروپا پیشنهاد دارم

به گزارش ایسنا ‌و ‌به نقل از الوطن، مهدی طارمی، یکی از مهاجمان با کیفیتی است که در لیگ قطر بازی می‌کند. او توانایی این را دارد که از کوچک‌ترین فرصت‌ها چه با سر و چه با هر دو پای خود گلزنی کند و این را پیش از این در تیم ملی ایران و پرسپولیس به خوبی ثابت کرده است. هواداران الغرافه برای بازگشت به سکوی قهرمانی امید زیادی به این بازیکن داشتند.

الوطن در ادامه نوشت: طارمی در نخستین نیم فصل حضورش در الغرافه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و توانست ۱۴ گل به ثمر برساند اما او در فصل جاری کاملاً افت کرده و نتوانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد. روزنامه الوطن از این بازیکن خواست تا درباره عملکرد ضعیفش در این فصل سخن به میان آورد و او دعوت ما را پذیرفت و با نهایت شفافیت درباره سوالاتی که از او شد سخن به میان آورد. متن مصاحبه خود با این بازیکن را در زیر می‌آوریم.

* در ابتدا درباره حذف از جام امیر قطر صحبت کنید؟

بدون شک همه ما از شکست برابر السد ناراحت هستیم. یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشتیم اما متأسفانه نتیجه بیانگر بازی خوب ما نبود. امید زیادی برای صعود به مراحل بالاتر داشتیم. برابر تیمی تن به شکست دادیم که نه تنها در لیگ قطر بلکه در آسیا هم از بهترین‌ها است. در چنین دیدارهای نباید اشتباه کرد و فرصت جبران وجود ندارد.

* الغرافه حتی در بدترین شرایط خود هم بازی خوبی را به نمایش گذاشت. دلیل چنین چیزی به نظر شما چیست؟

بیشتر بازیکنان و تیم‌ها به غیر از الغرافه وقتی برابر دو تیم پرستاره الدحیل و السد بازی می‌کند امید خود را از دست می‌دهند و من دلیل چنین چیزی را نمی‌دانم. فصل قبل تیم بسیار خوب و هماهنگی داشتیم و فصل را با بهترین نتایج به پایان رساندیم اما در فصل جاری نوسان زیادی داشته‌ایم تا جایی که در دو سه دیدار به پیروزی می‌رسیم و بعد از آن سه شکست پیاپی را متحمل می‌شویم. نمی دانم دلیل چیست و چگونه توضیح دهم. در بعضی از دیدارها سبک بازی ما باعث شکست می‌شود و در بعضی دیگر از بازی‌ها هم بازیکنان اعتماد به نفس لازم را ندارند. به عنوان مثال در لیگ تا آخرین ثانیه‌ها برابر السد پیش بودیم اما آنها در نهایت کل تساوی را به ثمر رساندند. بعد از این دیدار الاهلی را چهار بر دو شکست دادیم اما به یک‌باره بعد از این دو دیدار خوب تیم افت کرد و چندین شکست را متحمل شدیم. به نظر من دلیل چنین شرایطی اعتماد به نفس پایین بعضی از بازیکنان بود.

* مهدی طارمی اسمی بزرگ در فوتبال آسیا است اما او نتوانست به الغرافه کمک کند تا جامی به دست آورد. دلیل چنین چیزی چیست؟

اگر درباره السد و الدحیل سخن بگویم به خوبی پی می‌بریم که آنها تنها باشگاه‌های هستند که با وجود در اختیار داشتن بازیکنان بزرگ فوتبال گروهی و منظم را به نمایش می‌گذارند اما در الغرافه چنین چیزی نداریم و من هم به تنهایی نمی‌توانم کاری انجام دهم. با تیم ملی در جام جهانی خدا را شکر عملکرد خوبی از خود نشان دادم اما در الغرافه به خوبی از من حمایت نمی‌شود. در السد بونجاح به خوبی توسط ستاره‌های مانند ژآوی، گابی، الهیدوس و اکرم عفیف و در الدحیل هم یوسف العربی توسط کریم بوضیاف، ناکاجیما و ادمیلسون حمایت می‌شوند. بنابراین من را با یوسف العربی و بونجاح مقایسه نکنید.

* اما العرافه هم اسنایدر را دارد؟

فصل قبل که اسنایدر آماده بود توانستم ۱۴-۱۵ گل به ثمر رسانم اما در فصل جاری او در بسیاری از بازی‌های به خاطر آسیب دیدگی حضور نداشت و این باعث شد تا عملکرد تیم و من هم بدتر شود. اعتراف می‌کنم که در فصل جاری عملکرد خوبی نداشته‌ام و تنها هشت گل به ثمر رسانده‌ام که این اصلاً آمار خوبی برای مهاجمی که در نوک حمله بازی می‌کند نیست. بر این باور هستم که تنها غیبت اسنایدر باعث افت ما نبوده‌، بلکه الغرافه قربانی سبکگورکوف سرمربی تیم هم بوده است. در لیگ قطر بیشتر تیم‌ها با سبک ۴-۳-۳ بازی می‌کند اما گورکوف اصرار دارد که با ۴-۴-۲ بازی کنیم و بازیکنان با چنین سیستمی سازگاری ندارند. من مشکلی با این سیستم و سبک بازی ندارم چرا که در تیم فوتبال پرسپولیس آن را تجربه کرده‌ام اما در الغرافه بازیکنان با چنین سبک بازی آشنا نیستند تا جایی که بعضی از بازیکنان در یک بازی ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر می دوند و بعضی هم تنها شش کیلومتر. چنین سبک بازی بازیکنان را خسته می‌کند. تیم از یازده بازیکن تشکیل شده و باید در بین آنها توازن وجود داشته باشد.

* نظر شمار درباره فوتبال قطر چیست؟

بازیکن قطری همه امکانات و شرایط را دارد تا به بالاترین سطح برسد اما کسانی هستند که ذهن و فکر آنها با پیشرفت فوتبال همراهی نمی‌کند و نمی‌توانند از امکاناتی که برای پیشرفت دارند به خوبی استفاده کنند. بعضی از بازیکنان وقت بازی را می‌گیرند و بزرگ نمایی می‌کنند و تظاهر و تمارض به آسیب‌دیدگی می‌کنند و این باعث می‌شود تا ریتم بازی گرفته شود و سرعت آن از بین رود. چنین چیزی را در جام جهانی و یا رقابت‌های آسیایی نمی‌بینیم.

*آیا طارمی از این شرایط تأثیر گرفته است؟

من جز جدا نشدنی تیم هستم. من بازیکن خودخواهی نیستم و برای خودم بازی نمی‌کنم. به اینجا آمده‌ام تا به تیم کمک کنم. عاشق بازی‌های بزرگ هستم. اگر بازیکن السد و الدحیل بودم می‌توانستم ۳۰ گل به ثمر برسانم و برای آقای گلی رقابت کنم اما با الغرافه سخت است که به این تعداد گل برسم.

* آیا با سرمربی تیم در این باره صحبت کرده‌اید؟

بدون شک بله. من به آنها گفتم که بعد از تمرین می‌خواهم به تنهایی روی ضربات آزاد تمرین کنم اما هر بار بهانه آوردند و قبول نکردند و تنها یک بار درخواست من را قبول کردند. من می‌خواهم تلاش دو چندانی در زمین از خود نشان دهم. از بعد از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا تلاش مضاعفی از خود نشان داده‌ام و تمرین اضافی هم داشته‌ام اما فقط در سالن. یک مهاجم نیاز به تمرین اضافی دارد اما متأسفانه با درخواست من موافقت نشد.

* درباره آینده‌ات با الغرافه صحبت کنید؟

تا این لحظه کسی با من درباره تمدید قرارداد صحبت نکرده است. پیشنهادهای دارم که مدیر برنامه‌ام بررسی می‌کند. در چند روز آینده هم صبر خواهم کرد و اگر الغرافه پیشنهاد ندهد به پیشنهادهای بعدی خود فکر خواهم کرد.

* از چه تیم‌های پیشنهاد داشته‌ای؟

سخت است که درباره تیم‌ها صحبت کنم. از کشورهای خلیج فارس و اروپا پیشنهادهای داشته‌ام. بر این باورم که هر بازیکنی دوست داشته باشد در اروپا بازی کند. در آنجا رقابت بسیار بالا است و البته هیجان زیاد هم وجود دارد.