۳۴۵ میلیون سهم در بورس فارس معامله شد

گروه اقتصادی الف،   3980214043

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس از معامله ۳۴۵ میلیون و ۹۲۵ هزار سهم در تالار بورس این استان خبر داد.

کرشمه تراییان در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: در معاملات این هفته در بورس منطقه‌ای فارس تعداد 345 میلیون 952 هزار سهم  و حق تقدم به ارزش 922 میلیارد ریال مبادله شد که 49 درصد آن مربوط به خرید سهام و مابقی مربوط به فروش سهام بوده است.

وی با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به 404 شرکت است، خاطرنشان کرد: در دوره مورد نظر در مجموع برای 547 نفر نیز کد سهامداری جدید صادر شده است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس عنوان کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت های ایران خودرو ، گروه صنایع کاغذ پارس و ذوب آهن اصفهان با بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های بانک صادرات، سرمایه‌گذاری خوارزمی و بانک تجارت با بیشترین تقاضای فروش مواجه بودند.

وی اعلام کرد: همچنین سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت و بانک اقتصاد نوین بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های ذوب‌ آهن اصفهان، کارخانجات مخابراتی ایران  و صنایع و معادن احیا سپاهان بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص دادند.

ترابیان با بیان اینکه شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته به میزان 16333 واحد افزایش و به عدد 220109 رسید، گفت: در حال حاضر 28 شرکت کارگزاری در بورس منطقه ای فارس مشغول به فعالیت هستند.