دادستان کشور: لیست ۲۵۰۰ گیرنده ارز دولتی را پس از ماه‌ها گرفتیم

گروه اجتماعی الف،   3980214038 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان کل کشور با اشاره به وظایف دادستان تهران، گفت: وقت برای دادستان تهران معنا ندارد.

دادستان کشور: لیست ۲۵۰۰ گیرنده ارز دولتی را پس از ماه‌ها گرفتیم

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری، در مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران که صبح شنبه در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: خوشا به حال کسی که پس از پایان دوره مسئولیتش دعای خیر پشت سر آن باشد که امیدوارم آقای دولت آبادی هم همینطور باشد.

وی افزود: گواهی می‌دهم که دولت آبادی تلاش‌های زیادی داشته است و شبانه روز فعالیت می‌کرد. وقت برای دادستان تهران معنا ندارد.

منتظری با بیان اینکه وظایف دادستان زیاد است گفت: نظارت بر اجرای احکام و عملکرد قضائی دادگستری بر عهده رئیس کل دادگستری است. اما با توجه به اینکه دادستان؛ قاضی ایستاده است وظایف زیادی دارد. یک حوزه وظیفه دادستان، تعقیب و رسیدگی به شکایت مردم است.

وی خطاب به رئیس جدید دادستانی تهران گفت: رضایتمندی مردم از مراجعه به دادسرای تهران شرط اول موفقیت شما است. شهر تهران جمعیتی قریب به ده میلیون تهران دارد، استان فارس نیست. راه جلب رضایت مردم را باید پیدا کرد.

منتظری ادامه داد: حقوق مردم گاهی به گونه‌ای است که حقوق عمومی را هم دارد. حقوق عمومی به معنای این است که مردم حقوق عامه‌ای دارند که شاکی خصوصی ندارد و به عنوان مدعی العموم باید دنبال شود. حقوق عمومی اگر بخواهیم بسنجیم موردهای زیادی را نسبت به حقوق خصوصی را شامل می‌شود.

منتظری در رابطه با مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد تنها متوجه قوه قضائیه نیست به گونه‌ای نباید در جامعه حرف بزنیم که همه مسائل مرتبط با فساد متوجه دستگاه قضا است. ما معتقدیم و ثابت می‌کنیم مبارزه با فساد اولاً متوجه دستگاه‌های اجرایی است.‌

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید طوری عمل کنند که بستر فساد فراهم نشود. درصد زیادی از مبارزه با فساد با این دستگاه‌ها است. از وزیر گرفته تا رؤسای بانک‌ها و سایر مسئولان اجرایی بر نظارت و صیانت و حراست، آن گونه عمل بکنند که زمینه انجام فساد نباشد. فسادهایی که اخیراً در زمینه‌های مختلف بوده است به دلیل کوتاهی مسئولان است. چرا باید بانک مرکزی ارز به قیمت دولتی را به گروهی بدهد که پس از مدت‌ها توانستم لیست ۲۵۰۰ نفری را بگیرم.

وی افزود: ۲۵۰۰ پرونده باید تشکیل می‌شد اما با جعفری دولت آبادی نشستیم و گفتیم از رقم‌های بالاتر شروع کنیم.

منتظری از دادستان سابق تهران سوال کرد از این تعداد چند مورد رسیدگی شد که دولت آبادی گفت: ۱۵۰ مورد رسیدگی شده است