دلیل ظاهر شدن دوباره ابوبکر البغدادی

گروه جهان الف،   3980212026

رهبر جنبش عصائب اهل الحق یکی از گروه های وابسته به الحشد الشبعی عراق گفت: ظاهرشدن دوباره ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، پیامی برای توجیه حضور نیروهای آمریکایی در عراق است.

دلیل ظاهر شدن دوباره ابوبکر البغدادی

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شیخ قیس الخزعلی در توئیتی اعلام کرد: پاسخ ما در این باره این است که امنیت عراق با تقویت نیروهای مسلح عراقی و تحول امور اطلاعاتی کشور به دست می آید نه اینکه عراق محتاج نیروهای آمریکایی شود که هدف شان تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد که این موضوع به معنای تضعیف عراق و برهم زدن امنیت و آرامش این کشور است.

با اعلام پایان نظام داعش در عراق در اوایل آذرماه 96 بسیاری از احزاب، شخصیت ها و رسانه های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور آمریکا تحت پوشش ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در کشورشان، بیش از پیش خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

آمریکایی ها که از سال 2003 عراق را به بهانه واهی داشتن سلاح های کشتار جمعی اشغال کردند در سال 2011 به دلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک خاک عراق شدند با این حال در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

البغدادی سرکرده داعش در حالی پس از نزدیک به پنج سال بار دیگر خود را نشان داد که در این مدت اخبار زیادی در خصوص مرگ یا زخمی شدن وی منتشر شده بود.

وی دوشنبه 29 آوریل 2019 (9 اردیبهشت 98) در یک فایل ویدئویی تبلیغاتی که این گروه افراطی از طریق برنامه تلگرام منتشر کرد، ظاهر شد.

در این ویدئو که با عنوان 'در ضیافت امیرالمومنین' منتشر شده است، البغدادی با ریش بلند سفید و حنایی و همچنین دستمال سیاهی بر سر و در کنار اشخاص دیگر که چهره آنها پنهان شده است بر روی زمین نشسته و با آرامی صحبت می کند، ظاهر شده است.