سلبریتی‌ها درباره «فعالیت‌های جهادی» چه می‌دانند؟/ از ژست وطن پرستی تا زایمان در فرنگ!

گروه اجتماعی الف،   3980209008 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

برخی سلبریتی‌ها در زمان نیاز شدید مردم به کمک‌های ضروری، با اهدافی غیرقابل قبول نمک بر زخم مردم آسیب دیده می‌پاشند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سه روز پیش از آغاز سال نو برخی شهرهای استان گلستان زیر آب رفتند و پس از آن بخشی از استان‌های مازندران، خوزستان و لرستان پس از وقوع سیلاب، دچار آب گرفتگی شدید شدند.نهادها و دستگاه های مسئول پس از وقوع این حوادث به سرعت امداد رسانی ها را آغاز کردند، اما شواهد نشان دهنده حجم بالای تخریب منازل و معابر بود و به همین دلیل، موضوع حضور و یاری همه جانبه و گسترده مردمی در کنار فعالیت نیروهای دولتی بیش از پیش احساس می‌شد.

در این شرایط عموم مردم و به ویژه نیروهای جهادی به منظور خدمت رسانی در اولین ساعات سیل در کنار حادثه‌دیدگان حاضر شدند و تعطیلات نوروزی خود را به گونه‌ای متفاوت سپری کردند. برخی هم که توانایی حضور در این مناطق را نداشتند، با ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به یاری هموطنانشان شتافتند. بخش اعظم نیروهای حاضر در این مناطق، جوانان جهادگر دانشجویی بودند که ایام تعطیلات خود را وقف امدادرسانی داوطلبانه به مردم آسیب دیده کشورشان کردند.

سلبریتی‌ها درباره «جهادگران» چه می‌دانند؟/ از ژست وطن پرستی تا زایمان در فرنگ!

یاری رساندن به هموطنان علاوه بر سختی ها و دشواری های خاص خود، خطراتی را هم برای این جوانان به همراه داشت، تا جایی که چند تن از آنها یا به شهادت رسیدند یا در اثر مجروحیت دچار آسیب های جدی جسمی شدند.

یکی از تلخ ترین این حوادث شامگاه ششم فروردین ماه ۹۸ حدود ساعت ۲۱:۲۵ در محور گمیشان -بندر ترکمن حوالی خواجه نفس رخ داد که متاسفانه طی آن در حادثه واژگونی یک قایق با ۲۴ سرنشین، ٦ نفر از جهادگران جان خود را از دست دادند و ۱۸ نفر مصدوم شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

«شهدای خدمت»؛ در راه کمک به هموطنان سیل‌زده

طی روزهای گذشته اعلام شد که با موافقت رهبر انقلاب، نیرو‌های جهادی مردمی جانباخته در شهر گمیشان «شهید خدمت» محسوب می‌شوند. "شهیدان خدمتی" که برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به شهر گمیشان و تلاش برای حفظ امنیت مردم این منطقه، در حادثه ای دردناک به شهادت رسیدند.

این آخرین اتفاق ناگوار برای این جهادگران نبود و 29 فروردین ماه هم  رضا حبوبی و مهدی صادق زاده که از استان اردبیل برای امدادرسانی به هموطنانشان به استان لرستان و شهر معمولان اعزام شده بودند، به هنگام بازگشت از روستا به سمت ستاد مرکزی امدادرسانی در شهرستان معمولان بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست دادند.

همچنین دو نفر دیگر از امدادگران، شهریار اصغری و لطیف عبدالله‌زاده نیز بر اثر این سانحه مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

حتی حسن روحانی رئیس جمهور هم در پیامی درگذشت شهادت گونه این دو جهادگر در استان لرستان را تسلیت گفت و تاکید کرد که "این فرزندان غیور با داشتن سابقه درخشان در خدمت رسانی به مردم کشورمان در رخدادهای مشابه قبلی، نامی نیک و ماندگار از خود به یادگار گذاشتند".

30 فروردین سانحه تصادف دیگری در جاده پلدختر به خرم‌آباد در منطقه قلعه‌نصیر برای جمعی از جهادگران رخ داد و بر اثر آن، خودرویی با چهار نفر سرنشین واژگون شد و مجروحین حادثه به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شدند. این گروه در روستای بدریه از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان حضور پیدا کرده بودند و در این مدت ساخت و تعمیر منازل مسکونی و همچنین آبرسانی به روستای بدریه و روستا‌های اطراف را انجام دادند.

در آخرین حادثه برای جوانان جهادگر در چند روز گذشته محمد ناصری و سیدمحسن موسوی از بسیجیان شهرستان کارون در تاریخ 31 فروردین ماه در حالی که جهت انجام امور مربوط به مواکب خدمات رسانی در مناطق سیل‌زده عازم یکی از مناطق بودند، در جاده کوت‌عبدالله دچار سانحه تصادف شدند و پس از یک روز بستری بودن در بیمارستان به دیدار حق شتافتند.

1

سید محسن موسوی و محمد ناصری بیش از یک ماه در منطقه خوزستان مشغول به مجاهدت و خدمت‎رسانی به مردم سیل‌زده بودند و پیکرشان سه‎شنبه سوم اردیبهشت در شهر اهواز تشییع و در بهشت شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

دکتر زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی درباره جزئیات خدمات گروه‌های جهادی در سیل اخیر به خبرنگار ما می گوید که در از زمان وقوع سیل در کشور در مجموع ۲۵۹۰ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند که جمعیتی بالغ بر ۵۳ هزار نفر را شامل شد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو می افزاید: در گلستان و مازندران ۷۰۰ طلبه امدادگر داشتیم و در خوزستان و لرستان هم ۱۶۵۰ طلبه به مردم در قالب گروه‌های جهادی و بسیجی در حال خدمت هستند. زهرایی تصریح می کند که همچنین ۳۳۹ تیم تخصصی پزشکی و ۱۲۰ گروه جهادی فرهنگی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و گروه‌های جهادی و بسیجی تا امروز موفق به پاکسازی ۱۴ هزار و ۹۳۰ خانه سیل‌زده شده‌اند.

یک ماه از حضور بی منت جوانان جهادگر بسیجی برای امدادرسانی به هموطنان در این شرایط سخت می گذرد و آنها بدون هیچ چشم‌داشتی در حال کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده هستند. 

سلبریتی‌هایی که نمک به زخم جهادگران می‌پاشند

در این میان برخی افراد، نه‌تنها قدردان زحماتشان نیستند، بلکه با نیش و کنایه و طعنه‌های خود، این جوانان جهادگر  را مورد آزار قرار می‌دهند.

این افراد که اغلب از آنها به عنوان سلبریتی نام برده می شود، در زمان نیاز شدید مردم به کمک‌های ضروری، تنها با سیاه‌نمایی و با اهدافی غیرقابل قبول نمک بر زخم مردم آسیب دیده می‌پاشند. این چنین افرادی تنها در فکر تخریب و کم رنگ کردن فعالیت نیروهای مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور در کمک به سیل زدگان هستند.

موج این تخریب ها با کنایه ای از یک بازیگر آغاز شد و وی از حضور طلبه های بسیجی در میان جهادگران انتقاد کرده بود که بلافاصله پس از آن با واکنش جدی از سوی مردم کشور مواجه شد.

1

 

1

واکنش مردم به بی اخلاقی سلبریتی‌ها

اما در میان واکنش های مردم، درخواست یکی از آنها برای حضور واقعی این سلبریتی ها برای کمک به مردم آسیب دیده کشورشان جالب توجه بود. همزمان هم هشتگ #اول_بیل_بزن_بعدا_حرف_بزن ایجاد شد.

1111

رمزگشایی از علت حضور روحانیون با «عمامه» در مناطق سیل‌زده

مهناز افشار بازیگری که این روزها مشغول تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی عمیق [!] در فضای مجازی است هم با انتشار ویدئویی که طی در آن نشان می‌دهد یک جوان عرب خوزستانی از اینکه عراقی‌ها برای کمک به ایران آستین بالا زده و به مناطق سیل‌زده آمده‌اند، انتقاد می‌کند و فریاد می‌زند: «باید خودمان کمک کنیم، چرا بگذاریم غریبه بیاید کمک کند؟» از این جوان با عنوان "با غیرت" یاد کرد.

1

  معروفترین سلبریتی‌هایی که ترک تحصیل کردند! + تصاویر آمپول مرگباری که مهناز افشار تبلیغ می‌کند! +فیلم

جدا از اینکه چرا خانم افشار چرا حاضر نشد فرزندش در سرزمین مادری یعنی ایران متولد شود و دخترش لیانا را در آلمان به دنیا آورد، موضوع اصلی و مهمتلاش وی برای ایجاد اختلاف میان دو ملت همسایه یعنی ایران و عراق است که طی سال‌های گذشته همواره دشمنان تلاش کرده‌اند میانشان اختلاف افکنی کنند.

البته اقدام مهناز افشار برای ایجاد اختلاف میان ملت دو کشور  با استفاده از احساسات میهن پرستی مردم اتفاق تازه ای نیست و سال گذشته هم برخی سلبریتی ها به موضوعات کذبی درباره حضور زائران عراقی در مشهد مقدس پرداختند که به نظر می‌رسد این رفتار در ادامه حمله به نیروهای مردمی عراق (حشدالشعبی) انجام شد.

ریشه‌های دشمنی با حشدالشعبی پاسخ دندان شکن تحلیلگر عراقی به اظهارات تفرقه افکنانه یک کارشناس در بی بی سی + فیلم

اما جواب این سوال که چرا دشمن به دنبال تضعیف نیروهای بسیج مردمی عراق یا همان حشد الشعبی است را می توان در صحبت های "رابرت پالادینو"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جستجو کرد که با حضور نیروهای سازمان بسیج مردمی عراق مخالفت کرده است.  دلیل این دشمنی با بسیجیان عراقی را می توان به وضوح نقش عمده آنان در شکست داعش و نیز قدرت بازدارندگی این نیروها در برابر مداخلات واشنگتن در عراق و منطقه دانست.

در این میان کاربران هم  پس از این اقدام خانم بازیگر واکنش های جالب توجه و البته قابل تاملی داشتند!

111

 

انقلاب چهل ساله شد اما روحیه جهادی، جوان ماند

با نگاهی به چهل سال از تاریخ انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم که با گذشت زمان از روحیه جهادی و انگیزه الهی و حضور بی‌منت جوانان جهادگری که از همان لحظه اول حادثه سیل در کنار مردم بوده و هیچ گاه آرامش و آسایش را برای خود طلب نکردند، کاسته نمی شود. آنها بی‌ادعا برای شرکت در این آزمون بزرگ، خالصانه و عاشقانه برای خدمت‌رسانی، شوق وصف ناپذیر داشتند. 

تکلیف دشمنان انقلاب اسلامی که بر طبق گواه تاریخ از همین روحیه بسیجی جوانان ضربات جبران ناپذیر و فراموش ناشدنی دریافت کردند مشخص است و آنها تخریب جوانان بسیجی جهادگر را در هفته‌های گذشته و در جریان امداد رسانی به سیل زده به اوج رساندند.

اما افرادی هم در داخل کشور خواسته و ناخواسته، آگاهانه و غیرآگاهانه در خط دشمن حرکت می کنند و به طرق مختلف و درست در شرایط حساس امداد رسانی به مردم آسیب دیده، به تخریب جهادگران و بسیجی ها می پردازند. اینکه این افراد خودشان در شرایط سخت برای امدادرسانی به یاری مردم بیایند یا خیر پرسشی دیگر است، ولی حداقل انتظار از آنها در صورت عدم همراهی با امدادگران و جهادگران، حضور معنوی در کنار آنها و حمایت از این جهادگران به منظور تسریع در امدادرسانی به مردم و هموطنان و کاهش هر چه سریع تر آلام آنهاست.