اویل پرایس: هند به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهد

گروه اقتصادی الف،   3980208152 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تارنمای اویل پرایس در مطلبی نوشت،هند باوجود تهدیدهای آمریکا به ادامه واردات نفتی از ایران به‌صورت محدود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، «هالی زارمبا» کارشناس انرژی مرکز اویل پرایس می‌گوید، هند به‌تدریج روند واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهد اما بعد از اتمام معافیت‌ها صادرات نفتی ایران به هند به صفر نخواهد رسید زیرا دهلی نو برای استفاده از سیستم پرداختی روپیه به واردات یک‌صد هزار بشکه نفت خام در روز از ایران ادامه می‌دهد.

به گفته «زارمبا»، این انتخاب دولت هند بیشتر یک تصمیم امنیت انرژی است تا یک انتخاب سیاسی، هند در چند ماه گذشته بسیار تلاش کرد تا منابع تأمین انرژی خود را به‌طور قابل توجهی گسترش دهد اما از طرف دیگر روابط هند و ایران از نظر تاریخی بسیار حائز اهمیت است و دهلی همچنان برای حفظ این روابط تلاش می‌کند.

«بجارنی اسشیلدراپ» رئیس مرکز تحقیقاتی (SEB) گفت،برغم آنکه دولت آمریکا تصمیم بر اعمال فشار حداکثری بر نفت ایران گرفته است، اما برای کشورهای وارد کننده نفت ایران از جمله هند بسیار دشوار است که واردات خود را به صفر برسانند.

به گفته «اسشیلدراپ»، هند اگرچه واردات نفت از ایران را در مدت شش ماه گذشته به نصف رسانده است اما به نظر نمی‌رسد که دولت هند بتواند بعد از اتمام معافیت‌ها (12 اردیبهشت) اقدامی در راستای جلب نظر مقامات آمریکایی انجام دهد.

کاخ سفید روز دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران را از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد چین و هند قرار گرفته و به نظر می‌رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

کاخ سفید در بیانیه خود تاکید کرده است که این تصمیم را باهدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ کرده است.