موضع ایران درباره روند صلح افغانستان

گروه جهان الف،   3980206070

محمدرضا بهرامی سفیر ایران در کابل، در دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان، بر حمایت ایران از روند صلح به رهبری دولت افغانستان تاکید کرد.

 حمایت می‌کند


به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل با حضور در دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موضوعات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها و تقویت همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر مقامات ایران و افغانستان قرار گرفت.

سفیر ایران در این دیدار گفت که کشورش از روند صلح به رهبری، کنترل و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

همچنین دو طرف درباره چگونگی اجماع منطقه‌ای برای ثبات افغانستان گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز گذشته در  انجمن آسیایی نیویورک گفت: اصول ایران اجازه نمی‌دهد که در مذاکراتی درباره افغانستان شرکت کنیم که دولت در آنها حضور ندارد.

وی همچنین افزود: من اولین کسی هستم که می‌گویم صلح و ثبات در افغانستان بدون طالبان ممکن است، اما نمی‌شود با کنار گذاشتن همه فقط با طالبان صحبت کرد. 

این سخنان در حالی مطرح شد که ایران همواره از رهبری و مالکیت‌ دولت افغانستان در روند مذاکرات صلح این کشور حمایت کرده است.

همچنین علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در سفر اخیر خود به افغانستان و دیدار با مقامات ارشد این کشور، اعلام کرد که ایران از مذاکرات صلح این کشور به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند.