دریادار خانزادی: نیروی دریایی ایران و پاکستان در یک دوره طلایی تعامل و همکاری هستند

گروه سیاسی الف،   3980204116

فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهارمین روز از حضور خود در کشور چین با دریاسالار عباسی فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی در این دیدار با تاکید بر این که دو نیروی دریایی ایران و پاکستان در حال طی یک دوره طلایی تعامل و همکاری بسیار مطلوب در راستای تقویت امنیت دریایی هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به جنبه‌های پر فراز و نشیب سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای، اجازه نمی‌دهیم کشورهای سلطه‌گر فرصت رشد و توسعه همکاری‌های دو نیروی دریایی را متوقف کنند.

وی با اشاره به اعزام ناوگروهای ایرانی به بنادر پاکستان در راستای بازدید، توسعه تعاملات و همچنین تبادل اطلاعات در حوزه‌های آموزشی و فنی افزود: نیروی دریایی ایران همواره از ورود ناوگروهای پاکستانی به بنادر این کشور استقبال می‌کند و با توجه به ضرورت تعامل و روابط حسنه بین دو کشور، بی شک باید نگاه دقیق‌تری به حادثه تروریستی در چابهار داشته باشیم تا دشمن از این فرصت نتواند برای برهم زدن این روابط استفاده کند.

در ادامه دریاسالار عباسی فرمانده نیروی دریایی پاکستان ضمن دعوت از امیر دریادار حسین خانزادی برای بازدید از نیروی دریایی این کشور در راستای توسعه روابط و تعاملات دو نیروی دریایی، محیط سیاسی امروزه را پرتنش توصیف کرد و گفت: کشورهای جهان در روابط سیاسی خود با ملاحظاتی که دارند، بسته به شرایطی همواره در حال تغییر هستند، اما دو نیروی دریایی ایران و پاکستان ضمن همسایه بودن و داشتن محیط دریایی مشترک، نباید دچار فراز و نشیب‌های سیاسی شوند.

وی افزود: برای برقرای امنیت منطقه در محیط دریایی همواره باید همکاری و تعامل داشته باشیم و دید و بازدیدهای فرماندهان و اعزام ناوگروه‌ها بین دو کشور قطعاً در اجرای هرچه بهتر این روابط و تعامل مؤثر خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان در پایان با اشاره به استقبال از ناوگروهای ایرانی در کشور پاکستان افزود: ان‌شاءالله ناوگروه پاکستان در آینده نزدیک به ایران اعزام خواهد شد.