پايان معافيت‌های نفتی و ادامه سياست فشار حداكثری ترامپ/ پاسخ ایران چه خواهد بود؟

گروه سیاسی الف،   3980203006 ۲۰۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
پايان معافيت‌های نفتی و ادامه سياست فشار حداكثری ترامپ/ پاسخ ایران چه خواهد بود؟

الف/ کاخ سفید دیروز با انتشار بیانیه ای عنوان کرد دونالد تصمیم گرفته معافیت های نفتی ایران را دیگر تمدید نکند. بر اساس بیانیه منتشر شده هدف به صفر رساندن صادرات نفت است تا منابع درآمدی ايران از بین برود. کاخ سفید تاکید کرده کشورهایی مانند عربستان و امارات با افزایش تولید کمبودهای بازار نفت را جبران خواهند کرد.

بعد از انتشار بیانیه کاخ سفید، مایک پمپئو، وزير امور خارجه نیز در سخنرانی خود تاکید كرد پايان معافيت ها دوم ماه می ( 12 اردیبهشت ماه) اجرا می شود كه هیچ گونه مجوزی برای ادامه معافیتها ديگر به كشوري داده نخواهد شد.

وزير خارجه آمريكا اضافه كرد اگر معامله و استثنايی در كار باشد به صورت موردی خواهد بود ولی در حالت كلی معافيت ديگری ادامه پيدا نخواهد كرد. برایان هوک، نماینده آمریکا در امور ایران نیز مدعی شد كه صادرات نفت ايران در سال ميلادی كاملاً قطع خواهد شد.

با وجود ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر استفاده از ذخائر نفتی و افزايش توليد عربستان و امارات احتمالاً قیمت نفت در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه خواهد شد اما این که این تاثیر تا چه اندازه خواهد بود دقیقاً مشخص نیست. البته این مسئله به نوع واکنش ایران نیز بستگی دارد. به اين موضوع هم بايد توجه كرد در حال حاضر دو كشور ليبی و ونزوئلا هم با بحران روبه اند و اين دليل نيز مي تواند تا حدی از لحاظ سياسی و روانی بر بازار نفت تاثيرگذار باشد. فعلاً بهای نفت خام در بازارهای جهانی 3 درصد افزايش يافته كه بيشترين افزايش در چند ماه اخير بوده است.

پيش بينی مي شود با اجرايی شدن پايان معافيت ها، صادرات نفتی ايران به زير يك ميليون بشكه در روز كاهش يابد. برخی تحليل های بدبينانه تا 500 هزار بشكه را نيز عنوان كرده اند. در اين بين بايد ديد ايران تا چه ميزان قادر خواهد بود تحريم های نفتی آمريكا را دور بزند.

به نظر می رسد پايان معافيت ها توسط دولت دونالد ترامپ در راستای سیاست حداکثر فشار برای گرفتن نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن است. در واقع كاخ سفيد تلاش دارد با تشديد تحريم ها و صفر كردن صادرات نفت، ايران را وادار به پذيرش مذاكره و تحميل 12 شرط وزارت خارجه آمريكا نمايد.

در واكنش به اقدام جديد آمريكا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: با توجه به غیرقانونی بودن اصل تحریم های مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران اصولا ارزش و اعتباری برای معافیت های اعطایی بر تحریم ها قائل نبوده و نیست.

پاسخ ايران چه خواهد بود؟

همان طور كه گفته شد پاسخ ايران تاثير تعيين كننده ای بر اجرايی شدن پايان معافيت ها و قيمت نفت و ادامه سياست فشار حداكثری ترامپ خواهد داشت. به نظر می رسد دولت در پی اجرا شدن سياست صبر و انتظار تا پايان رياست جمهوری دونالد ترامپ در 2020 و رسيدن به انتخابات آمريكا و احتمالاً شكست ترامپ است؛ موضوعی كه بيانگر نوعی بی سياستی است.

اين همان سياستی است كه اتحاديه اروپا نيز در پيش گرفته و تاكنون اقدام خاصی در قبال پايبندی ايران به برجام انجام نداده اما با شرايط جديد و پايان معافيت ها عملاً كانال مالی اينستكس به طور كلی از حيز انتفاع ساقط خواهد شد.

در حال حاضر بخشی از سياست دولت می بايد مديريت اقتصادی و سياسی در داخل باشد اما حتماً نوع واكنش ايران به اقدام جديد دونالد ترامپ اهميت فراوانی خواهد داشت. قبلاً حجت الاسلام حسن روحاني عنوان كرده بود: آمریکا بداند که ما نفتمان را می فروشیم و خواهیم فروخت و او قادر به این نیست که جلوی فروش نفت ایران را بگیرد؛ بدانید که اگر روزی آمریکا بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

بدون شك در صورت عدم واكنش كارآمد و منطقی، سياست ترامپ در قالب فشار حداكثری نه تنها ادامه خواهد يافت بلكه تشديد خواهد شد همچنين ممكن است قابليت ايران را در سال 2020 و در صورت انتخاب مجدد ترامپ به شدت كاهش دهد.

به گزارش الف، سال گذشته همزمان با بازگشت تحريم ها، آمريكا معافيت شش ماهه به كشورهايی مانند چين، ژاپن، كره جنوبی، تايوان،هند، تركيه، ايتاليا و يونان اعطا كرده بود اما دو كشور اروپايی و تايوان اقدام به صفر كردن واردات نفتی خود از ايران كرده بودند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۸۰۳۳۰۷:۳۹:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۳
الفاتحه.
ناشناس۸۶۸۳۲۹۱۱:۰۴:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۳
حالا معلوم خواهد شد كي بلوف مي زده.
ناشناس۸۶۸۵۶۲۱۲:۴۲:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۳
انا فتحنا عینکم فاستبصروا الغیب البصر.
نادری۸۶۸۹۸۹۱۵:۰۲:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۳
اگر یک کشور آفریقایی هم بود تا الان با این همه تحقیر از برجام خارج میشد معلوم نیست چه منافعی برای ژن خوبها دارد که مردم را اسیرش کردند
ناشناس۸۶۹۳۷۱۱۹:۰۱:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۳
جماعت سرمایه دار تحریم براش تاثیری نداره ولی از جنگ میترسه
ناشناس۸۶۸۳۳۸۱۱:۰۶:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۳
بعید است ایران واکنشی را که صد بار تهدید کرده یعنی بستن تنگه هرمز روی آمریکا و صادرات نفت عملی کند و خواهند گفت که صادرات نفت ما بیش از گذشته و بهتر در حال انجام است و این یک فرصت است !!!!! هیچ احدی نمی تواند به صادرات نفت ما کوچک ترین ضربه ای بزند و از این حرفها. خواهیم دید.
ناشناس۸۶۸۳۳۹۱۱:۰۷:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۳
آمریکا بیش از این هیچ غلطی نمی‌تواند بکند پس نباید نگران باشیم. ممکن است التهابات ارزی ما را لحظاتی دچار نگرانی کند اما جامعه ما سرشار از ثروت است.
ناشناس۸۶۸۵۲۰۱۲:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۳
داداش خدا خیرت بده از خواب بلند شو.
ناشناس۸۶۸۵۵۴۱۲:۴۱:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۳
اگر تهدید یا تحریم‌مان کنند، حتی اگر لب تشنه جان دهیم ، قطعا سازش نمی‌پذیریم
ناشناس۸۶۸۸۶۸۱۴:۱۳:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۳
شما نپذير ولى از جانب ديگران ابراز عقيده نكن
ناشناس۸۶۸۹۳۶۱۴:۳۷:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۳
از طرف من حرف زده
ناشناس۸۶۹۱۵۷۱۶:۲۲:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۳
اين نوع زندگي بازفلاكت عزت نيست
ناشناس۸۶۹۳۰۹۱۸:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۳
خوب شما در این سن نیاز به قیم داری
ناشناس۸۶۸۷۴۶۱۳:۳۷:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۳
میشه بفرمایید کدوم ثروت؟
ناشناس۸۶۹۴۳۵۱۹:۴۱:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۳
بنده ی خدا خبر ندارد که کارگر و بازنشستگان فقط خرجی 10 روز دارد.
علی۸۶۸۷۶۵۱۳:۴۰:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۳
این جامعه سرشار از ثروت منظور خودتون بود دیگه
ایرانی۸۶۸۹۲۳۱۴:۳۴:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۳
سلام بر نفت 150 دلاری خودشون از داخل می پوکن
ناشناس۸۶۹۱۰۰۱۵:۴۳:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۳
چه سلامی بنده خدا؟!! سود این نفت 150 دلاری میره تو جیب عربستان وامارات وروسیه وعراق و در راس همه آمریکا !!! این ماییم که سرمون بی کلاه میمونه !
ناشناس۸۶۹۴۱۵۱۹:۳۳:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۳
عربستان و امارات با افزایش تولید مانع افزایش قیمت خواهند شد
ناشناس۸۶۸۳۴۲۱۱:۰۸:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۳
ما اقتصادمان را قوی می‌کنیم؛ زیرا قدرت خوداتکایی داشته و همه ظرفیت‌های بقا در اختیار ماست و می‌توانیم چند برابر ظرفیت کشورمان را همین امروز تغذیه کنیم.
مهدی۸۶۸۶۱۲۱۲:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۳
چقدم خوب داریم تغذیه میکنیم، چقدم همی چی ارزونه
علی۸۶۸۷۸۸۱۳:۴۸:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۳
دیشب رفتم نون تست بخرم دیدم 40 درصد نسبت به دو روز قبل گرون شده. فروشنده یه لیست از اجناس نشون داد و گفت تولیدی های مختلف زنگ زدند و گفتند از امروز این اجناس گرون شده. بی انصافا پا به پای ارز پیش میرن.
ناشناس۸۶۸۹۹۰۱۵:۰۳:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۳
بجای نون نمی دونم چی چی نون لواش یا تافتون بخر
ناشناس۸۶۹۲۲۸۱۷:۱۰:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۳
مثل پراید به جای مرسدس که با کوچکترین تصادف ما را به عقبی می فرستد.
مرتضی حاتمی۸۶۹۱۰۷۱۵:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۳
گرونی ها از بی عرضگی و تعلل عمدی دولت و فشل و هستش رهبری فرمودند آخرین نفس های دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی است. البته اصلاح طلبان کشته مرده آمریکا و اروپا هستند و توکلشان به بیرون هست که انشاالله نا امید خواهند شد.
بیگی29۸۶۹۰۸۵۱۵:۳۲:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۳
البته اگر برای واردات لپه و عدس و لوبیا و.....و قطعات صنعتی،کانادا و افریقا و ژاپن و چند کشور دیگر را از خودمان حساب کنیم حرف شما درست خواهد بود
ناشناس۸۶۸۳۴۴۱۱:۰۹:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۳
امروز تمام برخورد آمریکایی‌ها در تشدید تحریم و خروج از برجام خلاصه می‌شود اما با توجه به تجربیات انقلاب اسلامی، تحریم‌ها نتوانستند خللی در حرکت ما ایجاد کنند. ایران واقعیت‌های وجود خود را بر اساس آمریکا تنظیم نکرده است.
ناشناس۸۶۸۹۱۴۱۴:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۳
شما تعریفت از حرکت دقیقا چیه؟
ناشناس۸۶۸۳۵۷۱۱:۱۳:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۳
برای ما باعث افتخار است که از سوی فردی چون ترامپ، تروریست خوانده شویم.
ناشناس۸۶۸۵۰۱۱۲:۲۱:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۳
افرادی مانند ترامپ راهبری تمدن غرب را در دست گرفته اند و این افراد جامعه غرب را رو به افول خواهند برد.
ناشناس۸۶۸۳۵۹۱۱:۱۳:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۳
امسال سال فتح مبین جبهه اسلام علیه جبهه کفر است.
ناشناس۸۶۸۵۱۶۱۲:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۳
ان شاالله
ناشناس۸۶۸۶۴۲۱۳:۱۰:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۳
داداش میتونی قیمت پیاز و سیب زمینی رو کنترل کن. گوشت و آجیل و مسکن و خودرو پیش کش
ناشناس۸۶۸۴۵۲۱۱:۵۹:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۳
ملتی که به بزدل ها رای داده حقشه حالا کجاشو دیدین. باید بیشتر از اینا سرش بیاد.
ناشناس۸۶۸۵۱۱۱۲:۲۶:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۳
من یه چیزو نمی فهمم ما چرا در برجام ماندیم
مسعود۸۶۸۹۴۲۱۴:۴۰:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۳
برای اینکه اگر بیرون بیاییم علاوه بر تحریم‌های فعلی، تحریم‌های شورای امنیت هم بر می‌گردد اگر نمی‌دانید تحریم‌های شورای امنیت چه هستند، یک بار برای همیشه بروید و اینترنت را جستجو کنید. خودتان متوجه می‌شوید که حرف‌ها و عمل‌ها چرا اینقدر با هم تفاوت دارد
ناشناس۸۶۹۱۵۴۱۶:۲۰:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۳
اب که از سر گذشت چه یه وجب چه دو وجب. هر چی میخواد بزاز بشه
ناشناس۸۶۹۰۹۷۱۵:۳۹:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۳
به خاطر بزدلی
ناشناس۸۶۹۱۵۶۱۶:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۳
به خاطر اینکه وایسادیم جان کری ریس جمهور بشود
ناشناس۸۶۹۴۱۱۱۹:۳۰:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۳
دوست عزیز ، تمام آرزوی اون نامردا اینه که ما از برجام خارج بشیم تا ما رو ببرند به سه کنج . خارج شدن از برجام همه جهان رو علیه ما متحد میکنه.
ناشناس۸۶۸۵۸۴۱۲:۴۸:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۳
یک لحظه مثل شیر زیستن بهتر از یک عمر مثل گوسفند زیستن است . برجام لعنتیرو اتش بزنید. و از ان پی تی خارج شید. تا کی حقارت و ذره ذره مردن
ناشناس۸۶۸۶۳۷۱۳:۰۸:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۳
ما یکبار با اقای ظریف برخورد نرم رو امتحان کردیم. حالا یبارم با سردار سلیمانی برخورد سخت رو امتحان کنیم. ضرر نداره امتحانش
ناشناس۸۶۸۸۹۷۱۴:۲۱:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۳
ضررش ممکنه قیمت جون هزاران ایرانی و از بین رفتن زیر ساخت های مملکت باشه.
ناشناس۸۶۸۹۴۴۱۴:۴۰:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۳
مرگ خیلی بهتره از وضعیت الانه. الان داریم ذره ذرهممیریم
ناشناس۸۶۸۹۵۱۱۴:۴۳:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۳
خوب که چی . میگی از گرسنگی بمیریم . من اماده مردنم . مردن شرف داره به اینطوری زنده ماندن
مسعود۸۶۸۹۵۲۱۴:۴۳:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۳
مملکت داری بر خلاف چیزی که شما فکر می‌کنید با آزمون و خطا قابل انجام نیست احتمالا نمی‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید. بروید بررسی کنید که چرا ایران مجبور شد جنگ را با نوشیدن جام زهر به پایان ببرد. این بار جام زهری وجود نخواهد داشت که بشود نوشید
ناشناس۸۶۸۹۵۰۱۴:۴۳:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۳
امریکا سگ کی باشد
ناشناس۸۶۹۰۵۹۱۵:۲۵:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۳
نمی دونم ولی سگ هاریه
غفور۸۶۹۳۶۳۱۸:۵۷:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۳
الفاتحه برای وقتی است که ما آنقدر در توهم گشایش از برجام نافرجام بمانیم تا آل سعود و آل نهیان به بمب اتم برسند
ناشناس۸۶۸۰۴۰۰۷:۴۴:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۳
آیا حالا آمریکا و ایران در راستای کمک به عربستان و امارات قرار نگرفته‌اند؟ ایران زیر یک میلیون بشکه نفت و به سمت صفر. عربستان از 10.2 میلیون بشکه نفت به بیش از 12 میلیون و امارات هم همین‌طور. خود آمریکا هم که بالای 11 میلیون بشکه نفت. دیگر عصر اقتصاد است و نه اعتقاد.
ناشناس۸۶۸۳۴۷۱۱:۰۹:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۳
قرنهاست که عصرهای مختلف اومدن و دیر یا زود شب شدن (عصر کشاورزی, عصر صنعتی, عصر تکنولوژی, ...) همه هم تلاش کردن جای عصر اعتقاد رو بگیرن ولی نتونستن. عصر اعتقاد فقط به صبح ظهور میرسه.
ناشناس۸۶۸۳۴۸۱۱:۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۳
واقعیت‌ها می‌گوید که دشمنان ما پوسیده‌اند، ناتوانی در عمل دشمن موج می‌زند اما در عملیات روانی همچنان خود را مهیب جلوه می‌دهد و مردم ایران به خوبی این فاصله را تشخیص داده اند.
ناشناس۸۶۸۶۴۶۱۳:۱۲:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۳
واقعیت‌ها اینها است قیمت پیاز و سیب زمینی و گوجه فرنگی اجاره بها و قیمت خانه و خودرو اختلاس ها و رانت ها سیلووو
ناشناس۸۶۸۶۲۳۱۳:۰۲:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۳
نود درصد بودجه عربستان از نفته. اگه صادراتش قطع بشه. چند ماه دوام میاره
ا۸۶۸۸۷۳۱۴:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۳
البته اعتقاد هم مهمه. اعتقاد هست باعث ساختن همه چی میشه. اگه اقتصاد این شکله به خاطر این هست که اعتقاد دچار عیبه
صمصام۸۶۸۰۴۸۰۷:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۳
پاسخ ایران رو نمیدونم اما واکنش من منطقی است : قدرت خریدم کمتر خواهد شد!
ناشناس۸۶۸۳۵۲۱۱:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۳
آمریکا غلط می‌کند فکر کند می‌تواند رزق ما را دهد، آمریکا اگر می‌تواند ۵۰ میلیون مردم گرسنه خود را سیر کند.
ناشناس۸۶۸۴۸۴۱۲:۱۶:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۳
میشه شعار ندید. یک تبلت آشغال چینی 4 میلیون شده که همون رو هم خیلی ها نمیتونن بخرن. مگه فقط زندگی پلو و نان گندمه؟ ارزش ریال ما باید بالا بره
ناشناس۸۶۸۵۵۶۱۲:۴۱:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۳
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به عوامل خارجی مربوط نیست .
ناشناس۸۶۸۵۶۶۱۲:۴۳:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۳
در این موقعیت اقتصادی باید مردم از ریخت و پاش‌ها دوری کنند و سیاست تعمیر را به جای تعویض برگزینند
علی۸۶۸۸۰۱۱۳:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۳
عزیز جان من سال گذشته همین موقع که هنوز گرونی اینقدر نشده بود واسه تعمیر جزئی ماشین رختشویی ای که 600 هزار تومن خریده بودم 700 هزار پول دادم.
ناشناس۸۶۸۷۲۴۱۳:۳۰:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۳
نترسید از زمان جنگ بدتر نخواهد شد در آن زمان به جز اینکه هیچ کشوری حق خرید نفت نداشت حتی آمریکا مستقیم نفتکش های ما رو هدف قرار میداد ، جوان تر ها نترسید ماها از این بدترش رو هم دیدیم
ناشناس۸۶۸۳۵۳۱۱:۱۲:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۳
امروز ملت آگاه ما سختی‌ها را تحمل می‌کنند؛ چرا که هیچ فضیلتی جز با سختی بدست نمی‌آید، بشارت بر ملتی است که سختی را تحمل کرده تا به عزت برسد چرا که پایان شب شب سیاه، فجر پیروزی است.
ناشناس۸۶۸۶۲۹۱۳:۰۴:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۳
بعدش چی میشه؟ یعنی روزی میاد که ما هم مثل 7میلیارد انسان دیگه زندگی معمولی و بدون تنش داشته باشیم؟!
ناشناس۸۶۸۶۹۹۱۳:۲۵:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۳
یروز میاد دنیا پر از عدالت بشه اون موقع زندگی کردن لذت میده
ناشناس۸۶۹۰۸۲۱۵:۳۱:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۳
مردم سوریه و افغانستان و عراق و لیبی و مصر و اردن و سریلانکا و نیوزلند و اوکراین و .... هم جزو این 7 میلیارد هستن!!؟؟
ناشناس۸۶۸۷۶۹۱۳:۴۱:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۳
شعار نده عمو
عماد۸۶۸۸۴۸۱۴:۰۸:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۳
فجر پیروزی کی میایی ؟؟ رفیق روز تنگم کی میایی؟؟
ناشناس۸۶۸۶۲۶۱۳:۰۳:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۳
آمریکا به همراه مزدوران مجازیش در حال اعمال فشار بر کشوریست که مردمانی آزاده دارد پس شکست خواهد خورد
ناشناس۸۶۸۷۲۸۱۳:۳۰:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۳
پاسخ ایران چه خواهد بود؟ هیچی انفعال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چکار می تواند بکند
ناشناس۸۶۹۱۱۵۱۵:۵۳:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۳
پاسخ ایران: ۱- حفظ برجام ۲- خروج از اوپک و تولید نفت با هر سقف دلخواه و قینت گذاری دلخواه و فروش آن با ارزهایی به غیر از دلار نظیر یورو، یوان، لیر و حتی ریال ۳- بستن تنگه هرمز ۴- نا امن کردن تنگه باب المندب
راه۸۶۸۰۵۰۰۷:۵۵:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۳
بستن شاهراه اقتصادی و تجاری جهان به روی تجارت جهانی و محاکمه ی همزمان فاجعه آفرینان برجام از عاقلانه ترین و قانونی ترین راههای موجود است _____________ تسلیم و عقبنشینی تبعات و آثار وحشتناکی را برای نسلهای آینده بدنبال خواهد داشت
احمد۸۶۸۲۵۵۱۰:۲۷:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۳
وضعیت امروز ما نتیجه ی رویا پردازی و خیالبافی افرادی مثل شماست !!!
ناشناس۸۶۸۳۵۵۱۱:۱۲:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۳
وضعیت امروز ما نتیجه طرز فکر امثال شماست که اتفاقا فکر میکنن خیلی منطقی هستن.
ناشناس۸۶۸۵۹۷۱۲:۵۳:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۳
وضعیت امروز نتیجه برجام و کوتاه آمدن در مقابل شیطان بزرگ است که باعث زیاده خواهی دشمن در بحث موشکی و منطقه ای شده است .
ناشناس۸۶۹۶۱۱۲۲:۳۳:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۳
کره شمالی این همه سال کوتاه نیامده!! خبری شده ؟!
ناشناس۸۶۸۳۸۶۱۱:۲۷:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۳
خیر نتیجه ترس و وادادگی و رای دادن افرادی مثل شماست
ناشناس۸۶۸۴۱۳۱۱:۴۱:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۳
داداش تنگه را ببندید دیگه ببینیم میتونید
ناشناس۸۶۸۵۰۷۱۲:۲۳:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۳
با دولت روحانی نمی شه
ناشناس۸۶۹۵۱۴۲۱:۰۴:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۳
بدون دولت روحانی هم نمیتونید رجز بیهوده نخونید
ناشناس۸۶۸۵۰۲۱۲:۲۲:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۳
اقا ما قبول داریم که شما شجاع هستید تنکه هرمز را کی میبندید؟
ناشناس۸۶۸۶۰۹۱۲:۵۶:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۳
هروقت لازم باشه با امر رهبر حکیم و بصیرمون میبندیم و از منافعش همه ملت ایران تا نسلها البته به استثنای وطنفروشان بهره مند میشن
ناشناس۸۶۸۸۰۲۱۳:۵۳:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۳
افرين مرحبا تنگه را به كوري جشم اين و ان خواهيم بست همانطور كه گفتيم أگر اسرائيل يكي بزنه ده تا ميخوره
ناشناس۸۶۸۷۷۳۱۳:۴۲:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۳
با دوتا بمب اتم باز میشه !
ناشناس۸۶۸۹۶۲۱۴:۴۶:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۳
ما هم بمب اتم میسازیم
ناشناس۸۶۸۹۷۴۱۴:۵۳:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۳
این چیزها توی فیلم سینماییها هم نیست. بعضی از کارتنهای خیلی خیلی تخیلی شاید!
العبد۸۶۸۳۹۵۱۱:۳۱:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۳
اتفاقا نتیجه بی عرضگی و ترس امثال شماهاست که دشمن رو اینقدر جری کرده. وقتی یه نفر خواهان محو شماست هرچه عقب برید او پیشروی میکنه ولی اگر بایستی و محکم تو دهنش بزنی دست و پای خودشو جمع میکنه. این خیلی واضحه اما ذهن شما جوری توسط رسانه های دشمن و نفوذیان اونها در داخل شستشو داده شده که حتی بدیهیات رو هم نمیفهمید. رویکرد شما در برجام نتیجه خودشو نشون داد. جز تعطیلی صنعت هسته ای و به بار آمدن ذلت و حقارت برای کشور نتیجه دیگری هم داشت؟ درحالیکه به اعتراف خود اوباما تحریمهای ایران درحال فروپاشی بود.
ناشناس۸۶۸۵۷۸۱۲:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۳
قربان شما واقع بینان برویم که این همه واقع بینی شما نتیجه اش مذاکره با امریکاو برجام و الان با وقاحت دیگران را متهم می کنی می شود بفرمایید واقع بینی شما نتیجه اش چه بوده است؟؟ مسیر شما مسیر انقیاد و استحمار و استعمار ایران است و لاغیر
ناشناس۸۶۸۳۰۷۱۰:۴۶:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۳
جهان همينطوري ميشينه نگاه ميكنه تا شما تنگه رو ببندي؟؟؟ دقيقا اين كار همون چيزيه كه امريكا ميخواد و بدنيال بسته شدن تنگه سازمان ملل هم وارد ميشه . آخه كدوم كشورهاي قدرتمند رو برا خودمون نگه داشتيم كه ازمون پشتيباني كنن؟؟؟ روسيه و چين هم كه نامرديشون هميشه ثابت شده س
ناشناس۸۶۸۹۲۷۱۴:۳۴:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۳
خوب که چی میگی وایسیم ذره ذره بمیریم
ناشناس۸۶۸۳۶۱۱۱:۱۴:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۳
این دوست محترم لازم است واقعیت ها را با آرمان ها و آرزو ها اشتباه نگیرد بستن را ه تجارت جهان امریکا و روسیه ابر قدرت هم توانش را ندارند چه رسد به ما در ضمن برجام توافقی هست چند انبه حال یکی زده زیرش ا جرمی مرتکب نشده که ایشان میخواهند محاکمه کنند .
ناشناس۸۶۸۸۱۴۱۳:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۳
تصویب کننده های ۲۰ دقیقه ای و امضاء کننده های ساده لوح که نه ، میهن ستیز برجام اگه محاکمه بشن پشت پرده ی اینجماعت رو میشه
ناشناس۸۶۸۰۵۳۰۷:۵۹:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۳
در حال حاضر متاسفانه به غیر از ظرفیت خالی ایران و ونزویلا بازار جهانی با 3 تا 4 میلیون ظرفیت خالی و اضافه بیشتر روبرو هست که با افزایش قیمت نفت در این چند ماه میزان سه تا چهار میلیون بشکه نفت شیل امریکا نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد. تولید گاز امریکا هم در همین دو سال اینده تا 300 میلیارد مترمکعب افزیش خواهد یافت. همین الان در برخی از میادین گازی امریکا و تکزاس قیمت گاز منفی شده است! یعنی تولید کننده گاز پولی به مصرف کننده گاز که عمدتا نیروگاههای برق هستند می پردازند تا گاز انها را مصرف کنند! ( شاید دوستان بگویند مگر می شود؟ بسیاری از گاز تولیدی جدید امریکا که مانند سونامی در حال تولید هست گاز همراه با نفت شیل هست. از انجا که مطابق قوانین سخت زیست محیطی امریکا این شرکتهای تولید شیل نفتی اگر بخواهند به تولید شیل نفتی پر ارزش خود ادامه دهند باید گاز تولیدی را یا به فروش برسانند و اگر بخواهند اتش بزنند خسارات و جرایم سنگینی باید به دولتهای ایالتی و فدرال پرداخت کنند. بنابر این برای انها می صرفد که در قیاس با جرایم حتی دستی پولی به مصرف کننده های گاز بدهند تا گاز تولیدی انها را مصرف کنند!) مخلص کلام اینکه که بازار دنیا در نفت و گاز تولیدی شیل و همچنین در سایر انرژی های باد و خورشید و از همه مهمتر پیشرفت تکنولوژی و مصرف کمتر دارد غوطه می خورد. فقط مصرف برق ژاپن در ده سال گذشته به صورت مطلق بیست درصد کاهش یافته . همه اینها گفته شد که شرایط خطیر کشور و اقتصاد به مسئولان یاداوری شود. تصور نکنیم هنوز در پنجاه سال پیش هستیم و هنوز داریم جزوه استاد دانشگاه انزمان را تحویل مسئولان ارشد کشور می دهیم که بله تحریم نفت ایران و حتی عربستان و ونزویلا و عربها نشدنی است!
ناشناس۸۶۸۰۵۵۰۸:۰۰:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۳
پاسخ قاطع نشان ندید گستاخ تر میشن.
ناشناس۸۶۸۰۶۴۰۸:۰۶:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۳
الان شما در این متن چه انرژی مثبتی به مردم القا کردید بیشتر مردم ترس و دلهره بودید اگر دولت مطبوع شما در راس کار بود این اقدامات ترامپ را نتیجه انقلابی گری و پایبندی به اصول انقلاب تلقین می کردید . با این تفسیرها راه به هیچ کجا نمی برید . ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان از خبیث های عالم هستند و ما باید با اتحاد خود آنها را شکست بدهیم . الان زمان عقده گشایی های انتخاباتی نیست
ناشناس۸۶۸۶۱۰۱۲:۵۷:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۳
اگه احمدی نژاد سر کار بود نفت الان بشکه دویست دلار بود و امریکا نمی تونست نفت ایران رو تحریم کنه.
ناشناس۸۶۸۶۸۰۱۳:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۳
یعنی 700 میلیارد درآمد میشد 1400 میلیارد درآمد حاصل از فروش نفت. اونوقت این پول کجا هزینه میشد؟ همونجایی که اون 700 میلیارد هزینه شد؟
ناشناس۸۶۸۹۷۰۱۴:۴۹:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۳
زمان احمدی نژاد کارگر پیدا نمی شد از بس کار بود . اگه گرانی بود رونقم بود الان چی
ناشناس۸۶۸۹۸۴۱۴:۵۸:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۳
شما که قبل برجام میگفتین 150 میلیارد پول ایران بلوکه شده و بعد برجام حتما رسیده به این دولت. ضمنا اون پولها هزینه پایین نگه داشتن قیمت گوشت و مرغ و پیاز و گوجه میشد.
جواب ناشناس ۰۶۴۸۶۹۵۳۱۲۱:۲۳:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۳
شما اصلاح طلبا هروقت گیر میافتیدیا کشوررو به ورطه نابودی می برید فورا به منتقدان برچسب های مختلف و ناجوانمردانه میزنید و دم ازوحدت وهمدلی میزنید و رقبا رو اسیب زننده وحدت وهمدلی معرفی میکنید اما دیگران وقتی دارند فضاحتهای شمارو جمع می کنند مثل سپاه وبسیج و نظامی ها رو آماج ناجوانمردانه ترین قضاوتها و تهمتها می کنید و اینها رو اصلا ضدوحدت و همدلی نمیدونید. یک بام و چند هزار هوا دارید.
ناشناس۸۶۸۰۷۲۰۸:۱۴:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۳
بهترین پاسخ بستن تنگه هرمزه!
ناشناس زاده۸۶۸۲۹۷۱۰:۳۸:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۳
دوست ناشناس بستن تنگه هرمز شعاره
ناشناس۸۶۸۴۹۹۱۲:۲۰:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۳
ببخشد تنگه هرمز در قابلمه خونه ننجون نیست راحت بشه بست وباز کرد
ناشناس۸۶۸۰۸۰۰۸:۲۱:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۳
هیچ راهکاری نداره.از جیب مردم جبران میکنه
ناشناس۸۶۸۰۸۳۰۸:۲۳:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۳
آخرش چی؟! قراره تا چه زمانی برای آمریکا شاخ و شونه بکشیم ؟ گیرم آمریکا را شکست دادیم و پوزه اش را به خاک مالیدیم ، چی گیر ما میاد؟! اصلا دعوا سر چیه؟ یعنی منتظر باشیم تا یه رئیس جمهور دموکرات بیاد مشکلات ما حل میشه؟! مگه اوباما دموکرات نبود؟!
ناشناس۸۶۸۲۳۴۱۰:۲۱:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۳
دوستان شما منتظر اوبامایند..
حسین۸۶۸۵۶۰۱۲:۴۲:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۳
عزیز، همه ما سوار یک کشتی هستیم هی نگید دوستان شما، دوستان ما هر دو جناح همه مثل همند، جناح دیگه هم تو قدرت بود اوضاع همین بود زیرساخت های کشور مشکل داره
ناشناس۸۶۸۶۴۵۱۳:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۳
بله درسته . ولی فرمون دسته حسنه
ناشناس۸۶۸۳۸۵۱۱:۲۵:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۳
من هم با شما موافقم. تا کی باید آمریکا رو تحریم کنیم!؟ تا کی باید به مردمش فشار بیاریم حتی دارو هم تحریم باشن!؟ تا کی باید جلوی فروش نفت آمریکا رو بگیریم!؟ تا کی باید تهدیدش کنیم به حمله نظامی!؟ چرا باید نیروی نظامی بفرستیم تو کشورهای همسایه آمریکا مثل کانادا!؟ چرا باید مبادلات مالی اونا رو ممنوع کنیم!؟ چرا مانع روابط آمریکا با همسایه هاش میشیم!؟ چرا ......!!؟؟ چرا باید این همه شاخ و شونه برای آمریکا بکشیم!؟ حق با شماست. آمریکا مظلوم است.
ناشناس۸۶۸۷۸۹۱۳:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۳
افرین خوب اومدیافرین خوب او
ناشناس۸۶۸۴۰۱۱۱:۳۶:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۳
شما بزن کانال 3 سریال طنز شروع شد. این دعواها رو بزار به عهده بزرگترها.
ناشناس۸۶۸۵۳۴۱۲:۳۵:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۳
من زیر بار حرف. زور نمی رم حتی اگر کل دنیا بخوان حرف زور بگن
ناشناس۸۶۸۰۸۸۰۸:۳۰:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۳
از توانمندی بابک جون برای دور زدن تحریم ها استفاده کنید
ناشناس۸۶۸۰۹۱۰۸:۳۱:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۳
خباثت امروز آمریکا نتیجه ی تسلیم روحانی است تسلیم امروز در برابر یانکیهای صهیونیست باعث خسارتهای بیشتر و سرافکندگی نسلهای بعدی خواهد بود
ناشناس۸۶۸۰۹۲۰۸:۳۲:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۳
از تاکتیک نرمش قهرمانانه استفاده کنید و دشمن را فریب دهید
ناشناس۸۶۸۱۰۴۰۸:۳۷:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۳
چه واکنشی میتونه نشون بده؟؟
حسن۸۶۸۱۰۷۰۸:۳۹:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۳
ما هیچ ما نگاه واقعیت اینه که چون قدرت و نفوذ ما مساوی نیست پاسخ ما هم ضیف است
ناشناس۸۶۸۱۱۵۰۸:۴۵:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۳
پاسخ مسئولین ما گران کردن اجناسو فشار حداکثری به مردم خودشان خواهد بود
ناشناس۸۶۸۱۱۷۰۸:۴۶:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۳
یه آزمون الهی برای مردم و یه فرصت طلایی برای کاسبان تحریم
ناشناس۸۶۸۵۹۰۱۲:۵۱:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۳
کاسبان اصلی تحریم همان هایی هستن که با بهانه لغو تحریم ها آراء ملت رو جمع کردند.
ناشناس۸۶۸۱۲۱۰۸:۴۸:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۳
تا این دولت ضعیف و زبون سرکار هست هیچ واکنشی وجود نداره . به نظر بنده اولین کار تو کشور تغییر دولت می باشد. رای لج میشود بار کج و بار کج هم به منزل نمیرسد. و من الله التوفیق
ناشناس۸۶۸۱۲۳۰۸:۵۱:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۳
چرا میان این همه کشور این چیزا فقط برای کشور ماست ؟فکر کنم ایراداز طرز تفکرمونه.
ناشناس۸۶۸۵۲۸۱۲:۳۳:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۳
یاران حق در طول تاریخ اقلیت بودن . مثل امام حسین که یاوری نداشت . اما در نهایت همونا پیروز شدت
ناشناس۸۶۸۱۲۵۰۸:۵۲:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۳
تا اينجا كه ترامپ هر وعده اي داده بود عملي كرده و حسن روحاني هر وعده مه داده عملي نكرده . منتظر بودن تا اينكه دولت ترامپ به پايان برسه و اين مشكلات حل بشه خوشبيني هستش . چون سياست كلي آمريكا در قبال ايران همين هستش.
ناشناس۸۶۸۱۲۸۰۸:۵۵:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۳
ایران چه پاسخی میتواند بدهد؟ اصلا" قادر است پاسخی بدهد؟ وقتی آمریکا از برجام خارج شد ایران پاسخی داد؟ پاسخ ایران تحمل کردن است به این امید که جان کری به ظریف گفته فعلا تحمل کنید تا ترامپ برود . البته تحریمی که وضع شد بعید است با رفتن ترامپ هم به این راحتی از بین برود و نیاز به کلی چانه زنی دارد .
ناشناس۸۶۸۶۴۴۱۳:۱۱:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۳
وقتی یک دیوانه مست خنجر تو هوا میچرخونه وفریاد میزنه بهترین کار اینه که صبر کنی تا مستی از سرش بپره بری جلو قطعا این تویی که آسیب می بینی الان این وضعیت بین ما وترامپه ترامپ یک بی حیای دیوانه خنجر به دست عربده کشه .
ناشناس۸۶۸۸۰۳۱۳:۵۴:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۳
ترامپ خودشو به دیوانگی زده تا امثال شما بترسن وگرنه به نفع خودش خیلیم عاقله
ناشناس۸۶۹۳۵۴۱۸:۵۳:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۳
نه عزیزم، از دور هم میشه با یه اسلحه یه تیر خالی کرد وسط سرش......
ناشناس۸۶۸۱۳۱۰۸:۵۶:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۳
نتیجه برجم: تقریبا هیچ پاسخ ایران: تقریبا هیچ با دولت تقریبا هیچ تا ۱۴۰۰
ناشناس۸۶۸۵۷۳۱۲:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۳
ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ
11111۸۶۸۱۳۴۰۸:۵۹:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۳
هيچ پاسخي نداره
ناشناس۸۶۸۱۳۷۰۹:۰۰:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۳
واکنش؟ کدوم واکنش؟ کدوم جواب؟ هر چی زدین به در بسته بود و فشار هم فقط روی مردم زیاده شعار ندین خواهشآ مملکتی که پیاز و سیب زمینی با حرف ترامپ سر به فلک بکشه و مردم باید آرزو خوردنش و داشته باشن خواهشآ فقط سکوت کنید تا مردم راحت باشن هرچی بیشتر ساکت باشید مردم آرامش بیشتری دارن
ناشناس۸۶۸۱۴۰۰۹:۰۱:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۳
واکنش های قبل شما سوء تفاهم بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۸۶۸۱۴۱۰۹:۰۳:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۳
نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا
ناشناس۸۶۸۱۴۳۰۹:۰۵:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۳
صبر و انتظار سیاست است
ناشناس۸۶۸۱۵۰۰۹:۱۴:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۳
من از کسانی بودم که در کامنتها مخالف گفتن مرگ بر امریکا بودم ولی مدتی است که اخبار را رصد میکنم و میبینم که دولت امریکا منتخب مردم امریکاست و دولت امریکا هدفش ضربه زدن به مردم ایران است ولاغیر.بنابراین با افتخار و با جرات نظرم را تغییر میدهم و میگویم مرگ بر دولت و مردم امریکا.
ناشناس۸۶۸۲۶۲۱۰:۲۸:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۳
وقتی میگیم مرگبر آمریکا یعنی مرگ فقط برای دولت آمریکا ما برای هیچ ملتی آرزوی مرگ نمیکنیم
ناشناس۸۶۸۵۱۰۱۲:۲۶:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۳
اونها هم میگن ما با مردم ایران مشکل نداریم با حاکمیت ایران مشکل داریم
ناشناس۸۶۸۵۴۸۱۲:۳۸:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۳
مرگ بر مردم امریکا که به ترامپ رای دادن
ناشناس۸۶۸۳۹۶۱۱:۳۲:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۳
افراط و تفریط نتیجه ای جز خسارت نداره. مرگ بر آمریکا یعنی زیر بار زور نرفتن و مرگ بر زورگویی. ما با این مدل فکر مشکل داریم که جلوه اون در دولت آمریکاست و با مردمش مشکلی نداریم.
ناشناس۸۶۸۱۵۴۰۹:۱۶:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۳
تلاش برای اخذ عوارض از کشتی های عبوری از تنگه هرمز
ناشناس۸۶۸۴۳۱۱۱:۴۹:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۳
تلاش رو خوب اومدی ولی به نظم بهتره برای جلوگیری از اتلاف وقت مثل آزاد راه ها پرداخت عوارض رو الکترونیکی کنن اگه تا 48 ساعت پرداخت نکردن جریمه هم بشن
ناشناس۸۶۸۱۶۴۰۹:۲۳:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۳
هیچ واکنشی از سوی ایران نخواهیم دید . زیرا تمام فرصتها را سوزاند و اکنون در موضع ضعف کامل است.
ناشناس۸۶۸۱۶۷۰۹:۲۷:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۳
بهترین راه مذاکره و گفتگو است.همانند بقیه کشورهای دیگر در هنگام مواجه با آمریکا.
ناشناس۸۶۸۳۹۳۱۱:۳۰:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۳
فعلا داریم عواقب مذاکره مستقیم ایران و آمریکا و قدم زدن های عاشقانه ظریف و کری رو میچشیم! نوش جونمون البته! حاصل رای خودمونه!!!
ناشناس۸۶۸۵۱۳۱۲:۲۷:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۳
حاصل موشک پراکنی شما است
ناشناس۸۶۸۵۸۳۱۲:۴۸:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۳
اگر موشک نبود امنیت هم نبود موشک ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند.
ناشناس۸۶۸۷۰۶۱۳:۲۷:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۳
هیچ امنیتی مهم ترا از امنیت اقتصادی نیست. هر روز که از خواب پا میشی ناراحت و نگران از افزایش قیمت ها.
ناشناس۸۶۸۷۴۴۱۳:۳۶:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۳
فعلا آمریکا فرانسه و انگلیس در خلیج فارس رژه میرن ماهم داریم تماشا می‌کنیم.
ناشناس۸۶۸۱۷۳۰۹:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۳
یعنی فقط ادعا بود که میگفتن اگه نفت ما صادر نشه تنگه هرمز رو میبندیم؟؟؟؟
ناشناس۸۶۸۵۹۶۱۲:۵۳:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۳
دقیقا
ناشناس۸۶۸۱۸۸۰۹:۴۱:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۳
هیچ
ناشناس۸۶۸۱۹۷۰۹:۴۵:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۳
پاسخ ایران: مرگ بر آمریکا
ناشناس۸۶۸۲۷۳۱۰:۳۱:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۳
هر چه مرگ بر آمريكا مي گوييم آنها سرحال تر و سرزنده تر مي شوند .
ناشناس۸۶۸۲۰۰۰۹:۴۶:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۳
واقعا شما انتظار دارید با این سیستم فشلی که داریم اروپا با ما همکاری کند. واقعیت ان است که انقدر از استانداردهای جهانی دوریم که اروپاییها از دست ما فرار میکنند تا زمانی که مقوله فساد را در کشور حل نکنیم انتظار نداشته باشید از خارج کسی به ما کمک کند.
ناشناس۸۶۸۲۰۴۰۹:۵۰:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۳
چرا ایران فقط تماشا گر است و هیچ واکنشی نسان نمی دهد
ناشناس۸۶۸۲۱۳۰۹:۵۸:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۳
ما لحظه شماری میکنیم بالاخره دریایی از تهدیدات متنوعتون مثل بستن تنگه هرمز و امحاء برجام عملیاتی بشه
ناشناس۸۶۸۲۲۰۱۰:۰۸:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۳
اصولا چه کاری از ایران بر می آید؟
نجیب۸۶۸۲۵۲۱۰:۲۶:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۳
تنگه هرمز
ناشناس۸۶۸۵۴۹۱۲:۳۹:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۳
تنگه آبراه بین المللی ماله ما نیست! بعدهم نمی تونی بخاطر اینکه کسی نمی خواد از خرید کنه گروگانگیری بکنی دنیا دیگه به هر دللی دلش نمی خواد با ما معامله کنه تقصیر امریکا یا هرکی
ناشناس۸۶۸۲۲۴۱۰:۱۲:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۳
پاسخ ما ایرانیان مشت محکم بر دهان یاوه گویان بعد از نماز جمعه این هفته خواهد بود.
ناشناس۸۶۸۲۹۳۱۰:۳۶:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۳
به نظر من اگر دو کشور عربستان و امارات تولید و فروش نفت خود را افزایش یعنی کمک به کشور آمریکا واعلام جنگ با ماست ایران هم باید متقابلا نگذارد نفتکش های این دو کشور از تنگه هرمز عبور کنند.
عای۸۶۸۲۹۸۱۰:۳۸:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۳
در پست های قبلی گفتم امریکا نفت را صفر خواهد کرد حالا هم میگم ایران هیچ کاری نمیکنه
ناشناس۸۶۸۹۳۳۱۴:۳۶:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۳
فعلا که نفت ایران صفر نشده! هنوز هم موقع عکس العمل ایران نشده! فکر کنم قبلا هم میگفتی ایران جرات استفاده از موشکهاش رو نداره!؟
ناشناس۸۶۸۳۰۴۱۰:۴۳:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۳
اصلاً هوشمندانه نیست که منتظر انتخابات 2020 در آمریکا باشیم! چه کسی تضمین کرده که ترامپ شکست می‌خورد؟! از کجا معلوم فرد دیگری که انتخاب می‌شود راه ترامپ را ادامه ندهد؟! به نظر من باید با خروج از برجام و ان پی تی نسبت به ساخت و آزمایش چند سلاح هسته‌ای اقدام کنیم. البته نه برای نابودی دیگران، بلکه برای جلوگیری از نابود شدن توسط آمریکا! ترامپ به هیچ قانون و توافقی پایبند نیست.
ناشناس۸۶۸۳۱۳۱۰:۵۱:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۳
با این مسئولین با کفایت و رانت پرو و اختلاس محور خودش از هزاران بمپ هیدروژنی و اتمی و حداکثری تحریم بدتر است مثلاً اقدام عقل سلیمی قبول می کنه دم عیدی پیاز و سیب زمینی صادر کنه ؟ در تمام نقاط جهان موقع عید کریسمس و پاک کلیه اقلام و کالا ها ارزان می کنند تا همه مثلهم عید شادی داشته باشند اما اینجا برعکسه ؟ در هیچ کشوری خودرو ساز غیر تولید خودرو کالایی نه تولید و نه سرمایه گذاری می کنند اما در ایران نه . خودرو ساز می رود جای دیگر سرمایه گذاری می کنند ورشکسته می شود خسارتش از جیب مردم جبران می کنند طبق گفته های آقای شیوا رئیس شورای رقابت
ناشناس۸۶۸۳۱۸۱۰:۵۵:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۳
ترامپ شفاف اعلام کرد فلان روز از برجام خارج می‌شود و شد. دوم مه معافیت ها بر می دارد و... ولی ما هزار بار گفتیم تنگه ی هرمز روی آمریکا می بندیم ولی تا الان رسما اعلام نشده. باید رسما و شفاف مثل اونا بگید دوم مه تنگه هرمز روی آمریکا و صادرات نفت بسته خواهد شد. ای کاش فکر می کردید که این کار ها چقدر به اعتماد عمومی ضربه می زند.
ناشناس۸۶۹۲۶۰۱۷:۵۰:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۳
ما هم شفاف اعلام کردیم اگر ایران نتونه نفت صادر کنه دیگران هم نمیتونن. هنوز که میتونیم. حرفی هم از بستن تنگه هرمز نبوده هرچند یکی از راه هاش بستن تنگه هست.
سپهر۸۶۸۳۲۵۱۱:۰۱:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۳
چند گزینه داریم: 1- گفتگو با آمریکا و پذیرش 12 شرط پمپئو (تسلیم بی قید و شرط و پذیرفتن ذلت) 2- صبر کردن تا انتخابات 2020 آمریکا (امید واهی) 3- رایزنی با اروپا و سازمان ملل برای تعدیل مواضع آمریکا (وقت تلف کردن) 4- شکایت حقوقی از آمریکا (قابل تأمل) 5- دور زدن تحریم‌ها (چندان هم ساده نیست) 6- اعمال محدودیت در تنگۀ هرمز (ریسک درگیری) 7- خروج از برجام (خواستۀ ترامپ) 8- پاسخ نامتقارن با کمک گرفتن از دوستانمان (افزایش تنش در منطقه) 9- خروج از ان‌پی‌تی و ساخت تسلیحات هسته‌ای (ما که تحریم شدیم، دیگه باکی نیست) شاید هم بد نباشد ترکیبی از گزینه‌ها را اعمال کنیم. باید هزینۀ آمریکا را افزایش دهیم. رمز پیروزی : اتحاد
ناشناس۸۶۸۳۵۸۱۱:۱۳:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۳
پاسخ ایران آزاد کردن "بابک زنجانی "معرف به "بابی تحریم شکن " است
ناشناس۸۶۸۳۸۴۱۱:۲۵:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۳
سه راه وجود دارد. 1-از خیر صادرات نفت بگذریم و به همینکه مجبور به واردات نفت نیستیم بسنده کنیم و روی صادرات فراورده کار کنیم. اگر با مدیریت صحیح و صبر تحمل ملت این مسیر را ادامه دهیم برای همیشه کشور را از وابستگی به نفت رهایی خواهیم داد. اجرای این روش نیاز به مسئولین دلسوز ودرستکار دارد. 2- سوختن و ساختن تا ظهور دوباره دمکراتها در آمریکا و این یعنی حرکت به سمت تسلیم شدن به آمریکا 3- به هم زدن منطقه و بستن تنگه هرمز
العبد۸۶۸۳۸۷۱۱:۲۷:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۳
الان حسن روحانی باز از بدعهدی آمریکا میگه ولی مجددا بر اجرا شدن برجام و اف ای تی اف تاکید میکنه و پس از انتقاد از سپاه از کشورهای اروپایی درخواست میکنه همچنان به اینستکس پایبند باشن. ظریف هم که در آمریکا به سر میبره احتمالا به جای عراقچی میره یه خودکار پرت میکنه و برمیگرده!!!
ناشناس۸۶۸۴۰۰۱۱:۳۳:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۳
پاسخ درسوال نهفته است.پاسخ درست نمره منفی دارد.
بهنام۸۶۸۴۱۴۱۱:۴۱:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۳
دمت گرم ترامپ . آمارش رو بعد از سر کاراومدن نگاه کنید چقد به نفع مملکش کار کرده نرخ بیکاری و غیره. حالا در مقابل رئیس جمهور مملکت مارو نگاه کنید برای مردم چیکار کرده؟
ناشناس۸۶۹۴۶۵۲۰:۲۴:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۳
هرچی امار از ترامپ هست علیهش هست.منفورترین رئیس جمهور اخیر بدترین رئیس جمهور تاریخ امریکا
ناشناس۸۶۸۴۶۱۱۲:۰۶:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۳
باید با ترامپ با زبون خودش صحبت کرد باید از برجام خارج شد ازمایشهای موشکی رو افزایش داد مگرنه روز به روز تا از پا دراوردنمون ترامپ جلو خواهد رفت
ناشناس۸۶۸۶۵۳۱۳:۱۵:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۳
یه گوسفند فکر میکنه اگه کاری نکنه گرگ ها باهاش کاری ندارن ولی اشتباه میکنه
ناشناس۸۶۸۵۰۴۱۲:۲۲:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۳
با کره متحد بشید تنهایی که نمی‌تونید کاری کنید آمریکا قلدره و حسابی هم تو این سال ها که شما فکر فرستادن آقازاده هاتون به اینور اونور بودید اون فکر قوی کردن کشورش از همه جهات علمی و... بوده..... ...
ناشناس۸۶۸۶۰۵۱۲:۵۵:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۳
چاره ای نیست جز کنار اومدن با امریکا
ناشناس۸۶۸۸۲۶۱۴:۰۱:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۳
شما برین تسلیم بشین ولی من تا اخرین قطره خونم میجنگم
ناشناس۸۶۹۴۳۸۱۹:۴۳:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۳
حالا برای چه هدفی میخوای بجنگی؟؟؟؟
ناشناس۸۶۸۹۰۳۱۴:۲۳:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۳
مرگ اری تسلیم هرگز
ناشناس۸۶۸۹۴۷۱۴:۴۱:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۳
ما که از اول همین رو گفتیم اما تجربه 70 هشتاد ساله ایران نشون داده آمریکاییها نمیخوان با ما کنار بیان!!
ناشناس۸۶۸۶۲۰۱۳:۰۰:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۳
نظریه سپهر خیلی خیلی کارشناسی بود عزیزان رای مثبت بدین
ناشناس۸۶۸۶۲۱۱۳:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۳
از قديم گفته اند جواب ابلهان خاموشي است
ناشناس۸۶۸۹۰۱۱۴:۲۲:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۳
ترامپ خوب ما را گیر انداخته ، صادرات نفت صفر می شود و ایران هم نمی تواند تنگه را ببندند زیرا اینکار ارتش امریکا را وادار به جنگ خواهد کرد
ناشناس۸۶۸۹۹۱۱۵:۰۳:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۳
شاید تو گیر افتاده باشی ولی ما اهل جهادیم و گیر نمی افتیم . میجنگیم یا تنگه رو می بندیم یا شهید میشیم
ناشناس۸۶۹۴۷۰۲۰:۲۹:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۳
با سلام. ۸سال جنگ با تمام ابر قدرتهای جهان را کشور ما با همین جوانان و جهادگران داشته الانم دارد و خواهد داشت.ترس آمریکا و اسرائیل با تمام قدرتی که دارد از ترس و وحشتی که بعضی از افراد را گرفته صدبرابر بیشتره. فقط یه چیزی را فراموش نکنید قویترین رهبر دنیا را داریم که تمام نقشه های این دشمنان داخلی و خارجی را پاسخ خواهد داد و دل مردم را آروم میکند .و بدانید و بدانیم حسینی باشیم حسینی بمانیم و شهادت را در راه کشور ارزشمندترین داشته برای آخرت بدانیم .مثله همانهایی که برای ما همین کار را انجام دادند و رفتن و این را بدانیم و بدانند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند آن هم و با رئیس جمهوری هوس باز نحس و کثیف که شرارت از همه وجودش می بارد و باید مثله سگ هار فقط واق واق کند.
ناشناس۸۶۸۹۹۵۱۵:۰۴:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۳
فقط من نمیدونم این ارتش آمریکا که اینقدر قوی هستن چرا اینقدر زود گریه شون میگیره!؟
ناشناس۸۶۹۰۰۱۱۵:۰۶:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۳
احتمالا ترامپ با 100 موشک بیابانهای ایران رو هدف قرار میده که آبرو ریزی نشه (دقیقا مثل سوریه)
ناشناس۸۶۸۹۵۵۱۴:۴۴:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۳
بیشتر از امریکال باید مراقب خائنین وطن فروش و مدیریت بی کفایت برخی مسولین دله دزد بود.
ناشناس۸۶۸۹۹۷۱۵:۰۶:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۳
نترسید و بجای دیدن فیلم های هلیوودی که قدرت پوشالی امریکایی ها را بزرگنمایی می کند به خودتان وابسته باشید
ناشناس۸۶۹۱۲۴۱۵:۵۶:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۳
فرصت بزرگی است که ذخایر کشور برای آینده و مردم ذخیره شود. ترامپ متشکریم
ناشناس۸۶۹۱۶۴۱۶:۲۵:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۳
برام سواله چرا کسی حرف از تحقق شعار سال نمیزنه : "رونق تولید"
ناشناس۸۶۹۱۷۶۱۶:۳۷:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۳
ما هم باید امریکارو تحریم کنیم. هر کسی از امریکا جنس بخره دیگه ما باهاش تجارت نمیکنیم!
مروان از آمریکا۸۶۹۲۲۱۱۷:۰۸:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۳
ما کشور بزرگ و حاصلخیزی داریم. راه حل: تکیه بر محصولات کشاورزی و دامی داخلی، توقف صادرات و واردات در هر زمینه، جلوگیری از ورود و خروج افراد به و از کشور، تداوم ارتقا دفاعی چه از نظر موشکی و چه از نظر حمایت از مظلومان.
سید۸۶۹۳۳۵۱۸:۴۱:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۳
در اسرع وقت باید از برجام خارج شد. ایران برای حفظ کیان خود و اسلام باید بمب اتم داشته باشد.
ناشناس۸۶۹۳۴۴۱۸:۴۷:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۳
دوستانی که می خواهند با امریکا بجنگند بفرمایید ولی از خودنان و اقازاده ها مایه بگذارید
ناشناس۸۶۹۳۵۵۱۸:۵۳:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۳
آقا عبور از تنگه رو زوج و فرد کنیم،نظرتون چیه،؟ جمعه ها هم آزاد
ناشناس۸۶۹۴۲۲۱۹:۳۷:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۳
با قدرت های بزرگ باید تعامل کرد جدل فایده ای ندارد
ناشناس۸۶۹۴۵۴۲۰:۰۴:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۳
بستن تنگه هرمز فعلا عاقلانه نیست. برای کشتی های عبوری عوارض وضع کنیم. مطمئن باشید بیشتر از صادرات نفت گیرمون میاد.
ناشناس۸۶۹۵۰۰۲۰:۵۴:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۳
مقابله بمثل اصل مسلم حقوق بین الملل است اعمال محدودیت در صادرات نفت از تنگه خلیج فارس به تناسب محدودیت برای ایران بدیهی و پر اثرترین گزینه ایران.
ناشناس۸۶۹۵۸۰۲۲:۰۸:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۳
اگه اصلاح طلب ها برای منافع انتخاباتی عجله نمی کردن برای مذاکره الان چیزی برای معامله داشتیم
ناشناس۸۶۹۶۰۶۲۲:۲۵:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۳
قبلا ايران تهديد كرده اگر نتوانيم نفت بفروشيم هيچ نفتي از منطقه خارج نخواهد شد اگر عملي نشود ودر بلف بماند ترامپ با طرح ديگري جلوي ورود كالا را هم به ايران خواهد گرفت وسخت گيري بيشتر لذا بايد اقدامات جدي وقاطع را إجرائي كنيم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  24. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

  25. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

آخرین عناوین