سپاه به اصرار چه کسی وارد اقتصاد شد؟/ نمایندگان تحریم آیفون را از خود شروع کنند/ نظر دوپهلوی قالیباف درباره FATF

گروه سیاسی الف،   3980202118 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

سپاه به اصرار چه کسی وارد اقتصاد شد؟/ نمایندگان تحریم آیفون را از خود شروع کنند/ نظر دوپهلوی قالیباف درباره FATF

نظر دوپهلوی قالیباف درباره FATF

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادداشتی درباره FATF منتشر کرد. قالیباف در این یادداشت با مرور دلایل مخالفین FATF  به تلویح، این دلایل را رد می‌کند و نتیجه می‌گیرد: «با حضور هوشیارانه و آماده در عرصه‌های بین‌المللی می‌توانیم برای جمهوری اسلامی فرصت‌سازی کنیم. می‌توانیم از دفع تهدید فراتر برویم. البته که لازمه این کار بهره‌مندی از دیپلمات‌ها و کارشناسان و متخصصان انقلابی است که هم دنیا را خوب بشناسند، هم به ارزش‌های بنیادین نظام باور داشته باشند.

این رویکرد نه به معنای کنار کشیدن است و نه پذیرش خواسته‌های نظام سلطه. درست منطبق بر اصول و مطالبات رهبری است. کافی است به بیانیه گام دوم و مفهوم نظام انقلابی مراجعه کنید. نظام انقلابی یعنی تلفیق جوشش انقلابی با نظم سیاسی و اجتماعی. ما هم به روحیه انقلابی نیاز داریم هم به نظم. یعنی روحیه انقلابی نباید منجر به بی‌نظمی شود و در همان حال نظم‌خواهی نباید به معنای عبور از ارزش‌های انقلابی باشد.

مبانی پیش‌گفته و بررسی موضوع FATF نشان می‌دهد که در شرایط کنونی پذیرفتن توصیه‌های این نهاد قطعاً به ضرر ماست، اما همین مبانی و پیش‌گفته‌ها این را هم برای ما روشن می‌کند که پاسخ سریع و صریح «بله» یا «نه»، منافع ملی امروز و فردای ما را تأمین نمی‌کند. توضیح این موضوع را در نوشته‌ای دیگر به تفصیل خواهم آورد.»

قالیباف: در شرایط کنونی پذیرفتن توصیه‌های FATF قطعاً به ضرر ماست/ مبارزه با آمریکا، آمیزه‌ای از مبارزه نرم و سخت است

چنانکه قالیباف خودش هم نوشته است این نوشته کامل نیست و راه‌حلی ارائه نمی‌دهد. به‌همین جهت یادداشت قالیباف در حال حاضر موضعی دوپهلو دارد و باید منتظر نوشته بعدی قالیباف باشیم.

***

امیرآبادی: برخی مقامات گزارش نادرست به رهبر انقلاب می‌دهند

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: «عده‌ای از نمایندگان به دیدار خاتمی رفتند، آن زمان یک عده اعتراض کردند ولی من گفتم اینها باید چنین کاری کنند چون نوکر خاتمی هستند. به نظر من خاتمی باید پاسخگو باشد چون او اینها را نماینده کرده و یا از آقای روحانی حمایت کرده است. خاتمی باید در مورد عملکرد لیست امید در مجلس پاسخگو باشد.

امیرآبادی‌: مجلس عرضه برکناری آخوندی و هاشمی را نداشت/ برخی مقامات گزارش نادرست به رهبر انقلاب می‌دهند

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه برخی گزارشات که برخی مقامات به مقام معظم رهبری می‌دهند گزارشات درستی نیست. مثلا FATF اصلا ما را عضو آن نمی‌کنند اعضای FATF فقط 37 کشور هستند قرار است شرایط FATF را بپذیریم بدون آنکه عضوش شویم که به ما گفتند 42 شرط را باید بپذیرید. ولی اینها به رهبر انقلاب گفته‌اند ما پذیرفتن این شروط عضو FATF نمی‌شویم ولی نگفتند که اصلا ما را عضو FATF نمی‌کنند. در اوراسیا هم هنوز ما را عضو نکرده‌اند.

***

تخریب ویلای دختر نعمت‌زاده از سر گرفته شد

عزت‌اله چراغی سخنگو و معاون فنی و شهرسازی شهرداری لواسان درباره روند عملیات تخریب ویلای خانم شبنم نعمت‌زاده اظهار داشت: مالک پس از پایان مهلت قانونی از رأی صادره تمکین و عملیات تخریب را شروع کرده است.

چراغی به عدم حضور مالک به شهرداری برای اعتراض در مهلت قانونی اشاره و عنوان کرد: این عدم حضور طبق قانون از نظر شهرداری به معنی پذیرفتن رای است به همین جهت ابلاغ‌های لازم به مالک برای تخریب انجام شد.

تخریب ویلای دختر وزیر سابق (نعمت‌زاده) از سر گرفته شد + جزئیات

چراغی گفت: عملیات تخریب بخش غیر مجاز ویلای خانم شبنم نعمت‌زاده امروز با حضر مسؤولین مربوطه مجدد آغاز شد.

***

نمایندگان تحریم آیفون را از خود شروع کنند

حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در روزنامه اعتماد نوشت: «طرح تحريم اپل يا به زعم نويسندگان همان تحريم آيفون، اشكالات بسيار قابل توجهي در دل خود دارد. نخست بايد توجه داشته باشيد كه طراحان اين طرح از پايه و اساس طرح را براي تحريم شركتي نوشته‌اند كه وجود خارجي ندارد و اين از آن جهت حائز اهميت است كه طرح توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي جمهوري اسلامي ايران يعني قوه ‌قانونگذار يك كشور نوشته و همين موضوع واكنش‌هاي نه‌ چندان مناسبي را چه در داخل و چه در خارج از كشور به همراه داشت.

نكته ديگر اين است كه متاسفانه روش‌هاي مقابله با مشكلات در ايران، روش‌هاي نامناسبي است. در همين موضوع اپل، با توجه به اينكه عمده نمايندگان مجلس از محصولات مختلف اين شركت نظير نوت‌بوك يا تلفن‌هاي همراه استفاده مي‌كنند به جاي تهيه چنين طرحي مي‌توانند به شكل غيررسمي و با نخريدن محصولات آن شركت اين اقدام را انجام دهند.

بنابراين به عقيده من اگر فردي به شكل واقعي و نه صرفا در ظاهر قصد مقابله با شركت اپل يا ايالات متحده امريكا را دارد، بهتر است از خود و خانواده‌اش در مرحله نخست با نخريدن هيچ يك از محصولات اين شركت آغاز كند.»

***

بزرگ‌ترین فساد تاریخ ایران در خصوصی‌سازی‌ها اتفاق افتاده است

محمد دهقان، نماینده مجلس گفت: «سازمان خصوصی سازی در روند واگذاری‌ها ده‌ها هزار میلیارد تومان ثروت مردم را به افراد متخلف واگذار کرد، ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد و نهادهای نظارتی در این زمینه گزارش‌های دقیقی دارند. نمایندگان مجلس نیز متوجه تخلفات وسیعی که در زمینه خصوصی سازی رخ داده است، شده اند.

دهقان واگذاری نیشکر هفت تپه خوزستان، ماشین سازی تبریز، پالایشگاه نفت کرمانشاه، آلومینیوم المهدی، هپکو و کشت و صنعت مغان را از مصادیق بارز تخلفات در خصوصی سازی‌ها خواند و گفت: گزارش تخلفات سازمان خصوصی سازی در واگذاری این شرکت‌ها هر کدام به صورت مستقل بر اساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی در صحن مجلس مطرح شده و به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

دهقان: «رئیسی» موافق انتشار احکام قضایی است/ اظهارات درباره مفاسد سازمان خصوصی سازی در واگذاری‌ها

دهقان افزود: اگر همه مفاسد اقتصادی در کشور از ابتدای انقلاب تا امروز را جمع کنیم، شاید به اندازه مفاسد سازمان خصوصی سازی در واگذاری‌ها در چند سال اخیر نباشد.

دهقان اظهار داشت: برداشت من از دو جلسه‌ای که تا امروز با رئیس قوه قضائیه داشتیم، این است که ایشان اراده ورود به این عرصه را دارد و تلاش دارد با چشم باز، وارد این حوزه شود.

***

سپاه به اصرار چه کسی وارد اقتصاد شد؟

جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از یک گفت‌وگو درباره فعالیت‌های اقتصادی سپاه گفت: «اولاً بعد از جنگ این خواست دولت از سپاه بود که شما بیایید در دوره‌ای که جنگ نیست با بهره گیری از نیروهای خود به سازندگی کشور کمک کنید. اتفاقاً خیلی از سپاهی‌ها مخالف بودند و می‌گفتند اگر ما به سمت بخش اقتصاد برویم ممکن است توان نظامی مان افت کند اما مرحوم هاشمی رفسنجانی بر این مساله اصرار داشت و این مساله اتفاق افتاد. ثانیاً، درباره دیگر شایعاتی که علیه سپاه مطرح می‌شود سوال این است که مگر دستگاه‌های ناظر و قانونی کشور و همچنین دستگاه رهبری و ریاست جمهوری هیچ نظارتی به هیچ کاری ندارند و سپاه هر کاری دلش بخواهد می‌کند، آیا این حرف قابل قبول است؟ یعنی سپاه هر کاری خواسته در این مملکت کرده و هیچ کسی هم هیچ حرفی نزده، آیا این ادعا قابل قبول است؟ اگر این طور باشد که خیلی حرف بدی است. این اخبار و شایعات بی‌مبناست، آنها می‌خواهند با فضاسازی و شایعه پراکنی سپاه را تضعیف و از طرفی اشتباهات خود را توجیه کنند بنابراین قابل اعتنا نیست.»

نخستین فرمانده سپاه: سپاهی‌ها مخالف فعالیت اقتصادی سپاه بودند

***

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از تغییر نام خیابان‌های تهران

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «هفته گذشته انتشار خبر تصویب نامگذاری چند خیابان تهران به نام چند نفر از هنرمندان و شاعران، حساسیت‌هائی را برانگیخت. هرچند نمی‌توان بر تمام آنچه اعتراض‌کنندگان به این اقدام شورای شهر تهران می‌گویند مهر صحت گذاشت، ولی این واقعیت را نیز نمی‌توان انکار کرد که این اقدام در بعضی موارد دارای ایراد اساسی است و حق اینست که شورای شهر تهران از گذاشتن نام بعضی از افراد بر خیابان‌ها خودداری کند.
مشخصاً شاعره‌ای که پرونده‌ای غیرقابل قبول برای جامعه ما دارد و در طول پنج دهه گذشته هیچ دولت و شهردار و شورای شهری اقدام به قرار دادن نام او بر روی یک خیابان نکرده، چرا باید توسط شورای اسلامی شهر تهران به عنوان فردی مقبول انتخاب و خیابانی برای نامگذاری به نام او درنظر گرفته شود؟ این انتخاب که نه بر معیارهای اخلاقی منطبق است نه دینی و نه اجتماعی، شورای شهر تهران را که قید اسلامی را هم در عنوان خود دارد، با سوالی بی‌جواب مواجه می‌کند.»

در این زمینه باید گفت دیدگاه روزنامه جمهوری اسلامی غلط است. برای اینکه نام یک فرد را بر یک خیابان بگذاریم نیاز نیست آن فرد از همه جهات مورد تایید باشد و هیچ اشتباهی در طول زندگی‌اش مرتکب نشده باشد. اگر بنا باشد با این دیدگاه نام افراد را بر خیابان‌ها نهاد فقط می‌شود از نام معصومین برای این هدف استفاده کرد.

چه بسیار بزرگانی که در فرهنگ و تاریخ این کشور نقش مهمی داشته‌اند اما اشکالات و ایرادات اخلاقی هم بتوان به آنها وارد کرد. اما نامگذاری خیابان‌ها به نام آنها امری پسندیده است چون جنبه مهم دیگری از زندگی آن فرد مورد نظر است که آن فرد با آن ویژگی مشهور شده است.

البته ناگفته نماند درباره حق شورای شهر برای این کار سوال مهمی وارد است که عباس عبدی در یادداشتی این مسئله را متذکر شده است.

تغییر نام خیابان‌ها تعرض به حقوق شهروندی است

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۷۶۰۱۲۰:۵۵:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۲
امارات و سعودی فورا اعلام کردن کمبود نفت ایران رو جبران می کنن...اونوقت تو رسانه های اصلاح طلب برای بن سلمان و بن زاید رپرتاژ اگهی میرن !!
عراق۸۶۷۷۷۳۲۳:۳۰:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۲
البته عراق هم اعلام کرد اما رسانه های داخلی هیچ اسمی از عراق نمیارن
ناشناس۸۶۷۹۶۹۰۳:۰۱:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۳
چون هم فکر و هم سفره هستن
ناشناس۸۶۸۱۰۵۰۸:۳۸:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۳
کدوم رپرتاژ؟؟؟؟
ناشناس۸۶۷۶۱۲۲۱:۱۳:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۲
ان شاءالله قوه قضاییه در اسرع وقت به بزرگترین فساد تاریخ ایران در جریان خصوصی سازی های اخیر رسیدگی نماید.
ناشناس۸۶۷۶۱۳۲۱:۱۴:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۲
6 سال با برجام نافرجام سرکار بودیم 2 سال آینده را هم با FATF سرکاریم !
ناشناس۸۶۷۶۱۹۲۱:۱۸:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲
کل پروژه های عمرانی شهر تهران تعطیل شده و فقط تغییر نام خیابونها در دستور کار شورای شهر است !
ناشناس۸۶۷۶۳۵۲۱:۳۱:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲
باید مشخص شود که چرا موقع رأی‌گیری مجلس برای تصویب تروریستی دانستن ارتش آمریکا، تعدادی از نمایندگان از مجلس خارج شدند و حاضر نشدند رأی خود را اعلام کنند.
ناشناس۸۶۷۶۳۶۲۱:۳۱:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲
رهبر جوان کره شمالی به دنیا اثبات کرد که آمریکا غیرقابل اعتماد است پس دیپلماسی لبخند و دانستن چند زبان نشانه هوش و کهنه‌کار بودن در دیپلماسی نیست.
البته۸۶۷۷۷۵۲۳:۳۱:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۲
پشت سرش هم بیانیه داد جان مادرتون اجازه واردات مواد غذایی رو بهمون بدین
ناشناس۸۶۷۶۴۰۲۱:۳۲:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۲
به خدا قسم اگر در این کشور مسئول بودم سفیر هتاک و بی‌نزاکت فرانسه را به گونه‌ای ادب می‌کردم که الگوی برخورد برای دیگران بشود. متأسفانه در این دولت کار به کاردان واگذار نشده و مشکل درست شده است.
ناشناس۸۶۷۷۸۷۲۳:۴۴:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲
ای کاش من یک مسول بودم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۸۶۷۶۴۲۲۱:۳۴:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲
آمریکایی‌های احمق بدانند حرکت ناشیانه و کور آنان در تروریست‌ خواندن سپاه پاسداران موجب خواهد شد جوانان تحصیل‌کرده و نخبه نسل جدید با انگیزه مضاعف ضداستکباری جذب این نهاد مقدس بشوند و مشکلات آمریکا افزایش پیدا بکند.
سرو۸۶۷۷۸۲۲۳:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲
شما کوتاه بیا دشمن یک غلطی کرد جدی نگیر.والا.
ناشناس۸۶۷۶۴۳۲۱:۳۴:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۲
وزیر خارجه آمریکا در این قد و قواره نیست که صحبت از تغییر ماهیت نظام حکومتی ایران بکند. باید یک بار دیگر فیلم به اسارت گرفته شدن تفنگداران آمریکایی توسط چند تن از پاسداران انقلاب اسلامی را برای آمریکایی‌ها به نمایش گذاشت تا درست حرف زدن را تمرین کنند.
ناشناس۸۶۷۶۴۴۲۱:۳۴:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲
کار امثال آقای عراقچی در وزارت خارجه این شده که مواضع تند و گستاخانه خارجی‌ها علیه ایران را به نوعی توجیه و به قول معروف ماست‌‌مالی بکنند. به این جماعت باید پیام فرستاد و گفت راضی نیستیم بیش از این خودشان را خسته بکنند.
ناشناس۸۶۷۶۴۵۲۱:۳۵:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۲
حضور نیروهای مردمی حشد‌الشعبی عراق برای کمک‌رسانی به سیل‌زده‌های کشورمان تبدیل به خاری در چشم دشمنان و افراد ضدانقلاب داخلی شده بر همین اساس باید گفت کاری که دشمن را ناراحت و عصبانی بکند کار درستی است.
ناشناس۸۶۷۷۸۳۲۳:۴۲:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۲
نیرو های مردمی رو خوب اومدی.
ناشناس۸۶۷۸۱۱۲۳:۵۵:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲
اینقدر دشمن دشمن نکن. هر کسی در این مملکت زندگی میکنه حق داره راجع به تصمیماتی که خارج از مجلس و دولت گرفته میشه اعتراض کنه و باید هم بکنه و الا او دستیار دشمنه.
ناشناس۸۶۷۶۶۱۲۱:۵۳:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲
مشکل اینجاست که به قول آقای دکتر زاکانی ما اساسا مجلس نداریم اگر مجلس اسلامی وجود داشت حتما غیرتی درآن دیده میشد. وحتما نمایندگان از کالاهای آمریکایی استفاده نمی کردند. مردم واقعا نمی دونن قسم حضرت ابوالفضل را قبول کنن یا دم خروس را
ناشناس۸۶۸۱۱۴۰۸:۴۴:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۳
ایران کشور ی قدرتمند است به کوری چشم دشمنان داخلی وخارجی چون رهبری حکیم وفرزانه دارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین