جریمه ۷ میلیاردی تهرانی‌ها در ایام ویژه نوروز

گروه اقتصادی الف،   3980127106 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در سال ۹۷، حدود ۹۸ هزار پرونده وارده در بحث کالا و خدمات داشته‌ایم که ۱۰۰ هزار و ۶۷ مورد از آنها مخدومه شده است.

جریمه ۷ میلیاردی تهرانی‌ها در ایام ویژه نوروز

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با آ‌خرین وضعیت پرونده جرائم تعزیرات در سال گذشته گفت: حدود 98 هزار پرونده وارده در بحث کالا و خدمات داشته‌ایم که 100 هزار و 67 مورد از آنها مخدومه شده است. 

وی ادامه داد: در بحث بهداشت و درمان 9003 فقره وارد شده که به 10957 فقره رسیدگی شده است. 

اسفنانی افزود: در بحث قاچاق کالا و ارز 3520 پرونده وارد شده که به 3702 پرونده رسیدگی شده و حکمشان صادر شده است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: براساس آمار موجود از حیث کاهش تخلفات و صدور حکم عملکرد رو به افزایش و مثبتی را شاهد هستیم و ا ز نظر وصول جرائم ناشی از تخلفات نیز رسیدگی‌ها بیشتر شده و مبلغ قابل توجهی بدست آمده است. 

وی علت این امر را افزایش نظارت بر عمده  تخلفات دانست و گفت: در سال گذشته درآمد وصولی ناشی از حیث محکومیت 8683 میلیارد ریال بوده که به صورت روزانه 350 میلیارد ریال اعلام وصول شده است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: عمده جریمه‌ها مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده و البته قاچاق کالا نیز جزء جرائم بالا محسوب می‌شود. 

اسفنانی گفت: در ایام ویژه نوروز یعنی 15 روز قبل از تعطیلات عید و 15 روز پس از آن جرائم وصول شده 7 میلیارد تومان بوده در حالی که در پایان سال 96 و اوایل سال 97 این رقم 95 میلیون تومان را نشان می‌دهد.