جنگ ستارگان به آبادان کشیده شد

گروه ورزشی الف،   3980126189

مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بین دو تیم خوزستانی بسکتبال ایران به اوج حساسیت خود رسید.

به گزارش فارس از آبادان، دو نماینده قدرتمند خوزستان در لیگ برتر بسکتبال ایران حالا به دو رقیب سنتی و دو حریف سرسخت تبدیل شده‌اند، دو تیمی که دیگر هیچکدام از آنها از پیش بازنده و برنده نیستند.

تا دو فصل قبل برای بسکتبال ایران عادت شده بود که دو نماینده خوزستان را در فینال لیگ برتر ببیند، تا اینکه فصل پیش دو تیم در دیدار رده بندی با یکدیرگ مواجه شدند، اما اکنون شرایط به گونه ای دیگر برای دو تیم رقم خورده و تیم‌های پتروشیمی و پالایش حالا باید برای رسیدن به فینال کمر به حذف دیگری ببندند.

مصافی که دیگری هیچ تیمی از پیش برنده یا بازنده نیست

دو  دیدار ابتدایی دو تیم در مرحله نیمه نهایی به واسطه صدارت پترو و دو پیروزی این تیم مقابل پالایش در مرحله مقدماتی، به ماهشهر سپرده شد.

دیدار اول را دو تیم پایاپای آغاز کردند، گرچه پتروشیمی بارها برتری عددی خود را به رخ حریف آبادانی کشید، اما نفتی‌ها به هیچ عنوان چهره یک تیم بازنده را از خود نشان ندادند.  

آبادانی‌ها بارها در این دیدار بازی باخته را جبران و حتی از میزبان خود پیش افتادند، اما در نهایت با دو پرتابی که تیم داوری به سود پترو اعلام کرد، بازی با همان دو امتیاز اختلاف به سود میزبان خاتمه یافت، گرچه نیمکت نفت به شدت معترض به تصمیمات داوران بود، اما اگر ستارگان این تیم همچون حسن زاده و داور پناه، فقط یکی از توپ‌های ۱۰۰ درصدی خود را که از دست داده بودند، وارد سبد می‌کردند، نفت برنده بازی نخست می‌شد.

یک کارشناس بسکتبال در آنالیز دو تیم در اولین دیدار، گفت: مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام ، در این مسابقه، از ۹ نفر از بازیکنان خود استفاده کرد و هماد سامری سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان نیز از همین تعدا بازیکن بهره برد.

شاخص استفاده از ستارگان در دو تیم

مهدی چاروسیایی به فارس گفت: صف شروع ( استارتر ها ) تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام ، در این مسابقه مجموعأ ۵۷ امتیاز کسب کرد و استارترهای تیم بسکتبال نفت آبادان، در این مسابقه ۶۰ امتیاز کسب کردند، همچنین نیمکت نشینان( ذخیره ها ) تیم بسکتبال وپتروشیمی بندر امام ، در این مسابقه مجموعأ ۱۸امتیاز کسب کرد و نیمکت نشینان ( ذخیره ها) تیم بسکتبال نفت آبادان، در این مسابقه ۱۳امتیاز کسب کرد.

وی افزود: شاگردان حاتمیدرپتروشیمی بندرامام، آمار۱۵ پرتاب پنالتی موفق از۱۹ پرتاب زده شده را معرفی کردند (۴پنالتی را نزدند ) اما در تیم پالایش نفت بازیکنان این تیم از۱۲ پرتاب پنالتی خود،۹امتیاز را به ثبت رساندند!

این کارشناس بسکتبال یادآور شد: در بخش توپ ربایی تیم پتروشیمی بهتر از تیم نفت عمل کرد و ۱۱ توپ ربایی سهم تیم پتروشیمی بندرامام درمقابل، ۸ توپ ربایی نفت آبادان بود، همچنین در بخش بسیار مهم توپ‌های از دست رفته سهم نفت آبادان، بیشتر از پتروشیمی بندرامام بود و‌ نفت آبادان ۱۷ توپ از دست رفته داشت در حلی که در این شاخص، تعداد Turnover های تیم پتروشیمی بندرامام ۱۶ بود که دقیقاً یک توپ از دست رفته کمتر از حریف بود.

وی با بیان اینکه آنالیز مربوط به ریباند دو تیم هم ۳۳ در مقابل ۲۸، به سود نفت آبادان تمام شد، گفت: دربخش مربوط به پاس منجر به گل، آمار ، نفت آبادان ۲۳در مقابل ۱۳پاس منجر به گل پتروشیمی بندرامام بود، همچنین در عرصه پرتاب های سه امتیازی هم بازیکنان پتروشیمی، از۲۷ پرتاب، ۱۰ پرتاب موفق داشتند و در مقابل نفتی ها، ۸ پرتاب موفق از ۲۰ پرتاب سه امتیازی خود را درون سبد جای دادند.

چاروسایی گفت:  شاگردان مهران حاتمی، جمعأ ۲۵ پرتاب دوامتیازی را به مورد اجرا گذاشتند،که جمعاً ۱۵پرتاب آنها به گل تبدیل شد و شاگردان هماد سامری، جمعا ۳۸ پرتاب دو امتیازی را به مورد اجرا گذاشتند،که جمعا ۲۰ پرتاب آنها به گل تبدیل شد. بیشترین اعتماد مهران حاتمی، معطوف حضور ۳۷ دقیقه ای بهنام یخچالی  شد که۲۰امتیاز کسب کردف همچنین بیشترین اعتماد هماد سامری ، معطوف حضور ۳۸دقیقه ای سعید داورپناه  شد و او نهایتأ ۱۶ امتیاز کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در امتیاز گیری، از بخش مربوط به تخلفات و یا به عبارتی ”ترن اوور» پتروشیمی بندرامام ۱۸ و نفت آبادان ۲۱امتیاز بود، در منطقه موسوم به ۳ ثانیه، نفت آبادان ۳۶ امتیاز کسب نمود و در این قسمت تیم پتروشیمی بندرامام هم ۲۴امتیاز بدست آورد. درنهایت دربخش موسوم به Points in the Paint نفت آبادان ۱۲امتیاز بیشتر بود!

تقابلی متفاوت در دیدار دوم

در دومین تقابل وضعیت متفاوت بود، آبادانی‌ها برای جبران پیروزی از دست رفته گام به این دیدار گذاشتند و پتروشیمی با قامتی مغرور در مقابل دیدگان هواداران خود بازی را آغاز کرد، اما پتروشیمی تیم روز اول نبود و نفت نیز اشتباهات روز اول را تکرار نمی‌کرد.

توپ‌های شاگردان سامری یکی پس از دیگر بر حلقه بوسه می‌زد، تا برای نخستین بار این آبادانی‌ها باشند که در تمام طول بازی از پتروشیمی قدرتمند جلو باشند.

در روزی که آرن داودی نفت را به رستگاری رساند، مدیریت داورپناه، ریباندها و امتیازات حسن زاده و دست بالای رستم‌پور، مهران حاتمی و شاگردانش را چنان کلافه کرد که این تیم در کوارتر چهارم باور کرده بود که بازنده میدان خواهد بود.

در نهایت پتروشیمی با انبوهی از ملی پوشان و بازیکن با کیفیت خارجی خود مقابل نفت در ماهشهر زانو زد تا کار به دو بازی در آبادان برسد.

هماد سامری پس از برد تیمش مقابل پتروشیمی بندر امامدر دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال، گفت: بازی امروز مقابل پتروشیمی همچون بازی دیروز به لحاظ فنی بسیار خوب و از سطح بالایی برخوردار بود.

سامری: روند داوری در بازی دوم بهتر بود

وی اظهار کرد: وقتی داوری که باید تجربه لازم را داشته باشد؛ آن‌هم برای بازی در سطح لیگ برتر که بتواند بازی را خوب مدیریت کند، نباشد بازی مثل دیدار دیروز مقابل پتروشیمی شکل مناسبی نخواهد داشت.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان تصریح کرد: روند بازی امروز کم اعتراض بود و تنها به بازی پرداخته شد و مشکل خاصی نبود، شاید اگر قضاوت بازی دیروز هم مثل امروز عادلانه تر بود و مدیریت خوبی داشت اکنون نتیجه دو هیچ به نفع ما بود که برای ما کاری بسیار بزرگی است اما به هر حال توانستیم سریع برگردیم.

سامری یادآور شد: ما روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در آبادان دو بازی سخت داریم که امیدواریم بتوانیم خوب مدیریت کنیم و نتیجه بگیریم.

به تلاشمان ادامه می دهیم

وی، درباره شانس فینالیست شدن تیمش گفت: به طور قطع تمام بازی‌ها سخت خواهد بود، دو بازی در آبادان بسیار سخت است و در حال حاضر بردمان یک به یک است، تنها حسن بازی امروز این بود که توانستیم برگردیم و دو هیچ از حریف عقب نمانیم، امیدوارم در دو بازی که در آبادان داریم برای برد تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دو دیداری که آبادانی‌ها را جری تر از همیشه ساخته تا یکبار برای همیشه به آقای بندرامامی‌ها در بسکتبال ایران پایان دهند و این بار خود به تنهایی راهی فینال شوند تا در آن مصاف به تقابل با برنده بازی شیمیدر و شهرداری گرگان بپردازند.

دو دیداری که روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در آبادان برگزار خواهد شد، به قدری حساس و البته جذاب خواهد بود که می‌تواند تماشاگران بسیاری را به سالن ۱۷ شهریور آبادان بکشاند. 

اوج حساسیت در دو دیدار آبادان

هماد سامری و شاگردان قطعا بر حساسیت این دیدار واقف هستند در آن سوی میدان، مهران حاتمی به بازیکنانش خواهد گفت که کوچکترین اشتباهات در آبادان تاوان بزرگی را به دنبال خواهد داشت و نتیجه آن خالی ماندن دست بندرامامی‌ها از جام خواهد بود.

نفت در این دو دیدار قطعا در زیر حلقه نیاز مبرمی به حسن زاده و رستم پور خواهد داشت تا این دو بتوانند بازیکنانی همچون پولکو، ارغوان، میرزایی و کاظمی را مهار کنند.

در مقابل نیز پتروشیمی حساب ویژه‌ای روی امتیازآورها و ریباندرهای خود باز می‌کند، جایی که یخچالی، اصلانی و پولکو می‌توانند مدام بر روی اسکوربورد سالن تغییری به سود پترو ایجاد کنند.

بدون شک این دیدار به واسطه حساسیت و کری های که بین بازیکنان و هواداران دو تیم است، از حواشی نیز برخوردار خواهد بود که امیدواریم، دو تیم به این درک رسیده باشند که در نهایت، استان خوزستان است که یک نماینده را در فینال خواهد داشت و پس از این رقابت، رفاقت‌هاست که پا برجا می‌ماند.