شاخص کل بورس تهران رشد کرد

گروه اقتصادی الف،   3980124116

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزیش 1224 واحدی به رقم 195 هزار و 202 واحد رسید.

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه باز هم روند افزایشی به خود گرفت و با رشد 1224 واحد به رقم 195 هزار و 202 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن 683 واحد رشد کرده و به رقم 38 هزار و 860 واحد رسید.

امروز ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 746 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار بیش از 3 میلیارد برگه بهادار سهام و حق‌تقدم در قالب 290 هزار نوبت معامله و به ارزش 1075 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای کچاد، پارسان، رمپنا، دزهراوی، فارس، تاپیکو، بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نماد فملی، بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را بازی کرد.

نمادهای پربیننده معامله‌گران بورس امروز مربوط به شرکت‌های بانک پاسارگاد، بانک ملت، ایران‌خودرو، سایپا، فولاد مبارکه، ماشین‌سازی اراک، پتروشیمی ایرانیان، بودند.

به گزارش فارس،‌امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل دو واحد رشد کرده و به رقم 2 هزار و 473 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 144 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس ایران بیش از یک میلیارد برگه بهادار اوراق حق‌تقدم در قالب 186 هزار نوبت معامله و به ارزش 577 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای کگوهر، هرمز، زاگرس، بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس و نمادهای مارون، دماوند، ذوب، شاوان، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس داشتند.

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، نیروگاه زاگرس کوثر، تولید و صادرات ریشمک، کشت و دامداری فکا، کاغذ پارس، بودند.

امروز همچنین با پیام ناظر بازار نمادهای داروسازی زهراوی و نماد معاملاتی سیمان شمال با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام و اطلاعات منتشر شده در سایت کدال با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله شد.

همچنین با پیام ناظر بازار وقفه معاملاتی در نماد دفارای1، به علت تغییرات بیش از 20 درصد قیمت دچار وقفه معاملاتی شد.

نماد معاملاتی برکت متوقف، نماد قپیرا1، به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت متوقف شد و نماد فسپاه1 به علت تغییرات بیش از 50 درصدی متوقف شد، اما در مقابل نماد معاملاتی خگسترح و نماد معاملاتی غشهد پس از رفع تعلیق بازگشایی شدند.