آیت الله آملی لاریجانی: دولت آمریکا از اقدامات خباثت‌آلود خود طرفی نخواهد بست

گروه سیاسی الف،   3980122118 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای اولین نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جدید با تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز سال جدید ابراز امیدواری کرد که این سال، سال توفیقات و برکات الهی برای ملت بزرگ ایران اسلامی باشد .

آیت الله آملی لاریجانی: دولت آمریکا از اقدامات خباثت‌آلود خود طرفی نخواهد بست

به گزارش الف، آملی لاریجانی با اشاره به حوادث طبیعی هفته های اخیر گفت: سال جدید توام شده با سیل ویرانگر در شمال، غرب و جنوب کشور و عده ای از هموطنان عزیزمان در این واقعه جان باخته اند و عده کثیر دیگری خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند و آسیب‌های فراوانی را متحمل شده‌اند.

وی افزود: البته این بلایای طبیعی همه جا و همیشه هست اما مهم آن است که مسائل در یک نگاه الهی و توحیدی، اسباب تربیت نفوس، هم برای اجتماع و هم برای کسانی است که مسئولیت دارند. ما دیدیم که چگونه همه مردم در صحنه کمک رسانی به آسیب دیدگان حاضر شدند و نهادهایی هم که در این حوزه وظیفه ای نداشتند، خودشان را برای برطرف کردن مشکلات مردم موظف دیدند و به یاری هموطنان سیل زده شتافتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه شریفه الَّذِینَ اِذَا اَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا اِنَّا لِلَّهِ وَاِنَّا اِلَیْهِ رَاجِعُونَ افزود: فرق انسان مومن با دیگران در همین نگاه توحیدی است و این نگاه توحیدی به مصیبت منافاتی با وظایف ما در برابر هم نوعمان ندارد. ما از دولت محترم که بار عظیم اجرایی کشور را بردوش می کشد مصرانه می‌خواهیم که هر چه سریع تر در رفع مشکلات این عزیزان اقدام کند و به فوریت برخی از خسارات را ترمیم و جبران کنند و ان شاء الله مردم عزیز ما بتوانند با خیال آسوده تری، به زندگی عادی خویش باز گردند.

آملی لاریجانی با اشاره به اقدامات نابخردانه کاخ سفید در قبال ملت ایران و قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی نیز گفت: البته این اولین اقدام باطل هیات حاکمه آمریکا نیست، انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس و به رسمیت شناختن تسلط آن رژیم بر جولان از همین قسم است. اما اینکه بخشی مهم از نیروی نظامی یک کشور را رسما تروریست اعلام کنند، کاری نابخردانه و غیر عاقلانه و خلاف موازین بین المللی است.

رئیس مجمع افزود: البته این نوع اقدامات نشان می دهد که آمریکایی ها در آن چیزی که از خروجشان از برجام انتظار داشتند ناکام مانده‌اند. آنها در 13 آبان می خواستند به گونه‌ای عمل کنند که اقتصاد کشور ما فرو بریزد و ملت و نظام ما را تسلیم کنند که بحمدلله ناکام ماندند و چون از آنجا ناامید شدند، اقداماتی را دنبال می کنند که آنها را به اهداف شومشان نزدیک کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس منشا خدمات و حسنات و برکاتی برای کشور بوده که هیچکس نمی تواند آن را انکار کند و نظام اسلامی، مرهون مجاهدت‌های مخلصانه سپاهیان است. در مقابل این اقدام غیرمنطقی کاخ سفید و در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه آحاد ملت به میدان آمدند و نشان دادند که نمی شود با یک نیروی نظامی معتقد که در طی چهل سال حیات جمهوری اسلامی، در همه میدان‌ها با اعتقاد و ایمان در صحنه حاضر بوده است با چنین رفتارهای نابخردانه ای، مقابله کرد. دولت آمریکا در خبط‌های بزرگی که در این دوره مرتکب می شود، بر همه دولت های پیشین خود سبقت گرفته و اشتباهات بزرگی را مرتکب می شود.

آملی لاریجانی افزود: آمریکایی ها باید بدانند که همه نهادها و مردم همیشه در صحنه ی ایران اسلامی از سپاه پاسداران حمایت می کنند و آمریکایی‌ها از این کارشان طرفی نخواهند بست.

وی در پایان گفت:مجمع تشخیص مصلحت نظام هم همراه با همه قوا و نهادهای کشور حمایت قاطع خویش را از سبزپوشان سپاه پاسداران اعلام می کند و دشمنان نظام جمهوری اسلامی، خصوصا آمریکایی های خبیث هیچ استفاده ای از این کارهای ناصحیح نخواهند کرد و هیچ نفعی نخواهند برد و جمهوری اسلامی مقاوم تر از قبل و ملت ما مصمم تر از همیشه در برابر این سخنان و حرکات ناصحیح ایستادگی خواهد کرد و اگر دشمنان بخواهند در مقام اجرا هم کاری بکنند، مسلما جمهوری اسلامی هم پاسخ متناسب خواهد داد.