تروریست واقعی چه کسی است؟

احمدرضا هدایتی،   3980120105 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
تروریست واقعی چه کسی است؟

رفتار تحقیرآمیز و کینه‌توزانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران، از همان زمان که پا به خاک این سرزمین گذاشتند و قانون کاپیتولاسیون را به مردم ایران تحمیل و برای حضور در ایران حق توحش دریافت کردند و به دخالت در امور داخلی ایران مشغول شدند، تا پس از انقلاب اسلامی که با اجرای صدها توطئه خُرد و کلان، اوج خصومت خود را به نمایش گذاشتند، پیوسته ادامه داشته است.

حمایت تمام قد از تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران در سال‌های اولیه عمر انقلاب، وضع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران اسلامی در طول عمر انقلاب و ممانعت از ارسال کمک‌های انسان‌د‌وستانه سایر کشورها، برای مردم سیل‌زده ایران در روزهای اخیر، تنها بخشی از خصومت آمریکایی‌ها علیه ایران اسلامی است.

با این‌حال کشوری که خود مبدع و مبدا تولید و پرورش تروریسم و ایجاد جنگ و آشوب در نقاط مختلف دنیا بوده و هست و از آن سوی جهان، دائماً در حال فتنه‌انگیزی و توطئه‌گری در این منطقه است، در اقدامی مضحک و در عین‌حال تحریک‌آمیز، روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست به‌اصطلاح تروریستی خود قرار داد.

اگرچه این اقدام بی‌اثر و فاقد ارزش است و بیشتر جنبه عملیات روانی دارد، اما امروز به یمن بیداری ملت‌های جهان و آگاهی آنها از ماهیت پلید نظام سرمایه‌داری آمریکا، این سوال در افکار عمومی بسیاری از مردم جهان شکل گرفته که تروریست واقعی کیست؟

رژیمی که عمر کثیف دولت بی‌هویتش به چهار قرن هم نمی‌رسد و پایه و بنیان کشورش بر اساس تصرف و تصاحب عُدوانی سرزمین مردم بومی آمریکا بنا نهاده شده، یا کشوری مانند ایران که دارای تاریخی پرافتخار با قدمتی بیش از 7 هزار سال است؟

کشوری که به اعتراف سردمدارانش خالق و پدیدآورنده گروه‌های مختلف تروریستی مثل داعش است، یا کشوری مانند ایران که همواره در جهت حفظ و ثبات امنیت منطقه، جان و سلامت جوانان خود را برای مبارزه با این گروه و سایر گروه‌های تروریستی در معرض خطر قرار داده است؟

کشوری که هزاران بمب اتمی و سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد و در راستای منافع خود، اولین و آخرین بمب اتمی جهان را علیه هزاران نفر از مردم غیرنظامی ژاپن به‌کار برده، یا کشوری مانند ایران که عقلاً و شرعاً، استفاده از تسلیحات کشتار جمعی را جایز ندانسته و این‌گونه تسلیحات را تحریم نموده است؟

کشوری که در طول عمر نسبتاً کوتاهش، تقریباً هیچ‌یک از کشورهای جهان، حتی کشورهای همسایه آن از جمله؛ کانادا و مکزیک یا کشورهای آمریکای لاتین تا دورترین کشورهای جهان در آفریقا، آسیا و حتی اروپا از گزند شرارت‌آفرینی و جنگ‌افروزی سردمداران آن در امان نبوده‌اند، یا کشوری مانند ایران که در چند قرن گذشته آغازگر هیچ جنگی نبوده است؟

کشوری که با تمام قوا از رژیم کودک‌کش صهیونیستی که نقشه کشورگشایی از نیل تا فرات را در سر می‌پروراند، حمایت می‌کند، یا کشوری مانند ایران که در اوج موفقیت در پایان جنگ تحمیلی، بدون هرگونه فشاری، مناطق تحت تصرف خود را رها نموده و به مرزهای خود بازگشت؟

کشوری که با مشارکت شریک آدم‌کش خود یعنی رژیم اشغالگر قدس، تاکنون جان هزاران دانشمند و شخصیت علمی، فرهنگی و سیاسی را در ایران، عراق، سوریه و سایر بلاد اسلامی و غیراسلامی گرفته است، یا کشوری که خود قربانی تروریسم بوده و جان صدها نفر از جوانان خود را فدای مبارزه با تروریسم کرده است؟

رژیمی که به‌رغم ادعای در اختیار داشتن دقیق‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی، هواپیمای مسافربری ایران را هدف تسلیحات مدرن خود قرار می‌دهد و به قول خودشان، اشتباهاً نیروهای جبهه مقاومت را بمباران و متقابلاً کمک‌های به‌ظاهر انسان‌دوستانه را در محل استقرار تروریست‌ها فرو می‌ریزد، یا کشوری مانند ایران که در تاریخ معاصر هرگز دستش به خون مردم بی‌گناه آلوده نشده است؟

کشوری که اولین شرکت‌های خصوصی تولید تسلیحات نظامی جهان مانند؛ شرکت لاکهید مارتین را پایه‌گذاری کرده است و با سازماندهی هزاران قاتل حرفه‌ای و آموزش دیده در کنار ارتش جنگ‌افروزش، رسماً و عملاً اولین شرکت‌های مزدور خصوصی مانند بلک واتر را برای انجام عملیات‌های نظامی ایجاد نموده و با بکارگیری آنها صدها جنایت را در کشورهای مختلف جهان مرتکب شده، تروریست محسوب می‌شود، یا کشوری مانند ایران که سپاه قدسش بدون توسل به ابزار نظامی، امید امکان مبارزه با ظلم و زور و استکبار را در دل مستضعفین جهان زنده کرده است.

کشوری که در بسیاری از کشورهای جهان پایگاه نظامی و زندان‌های فرامرزی احداث کرده و بدون دعوت و مجوز رسمی در کشورهای مختلف جهان حضور دارد، تروریست است یا کشوری مانند ایران که بنا بر دعوت رسمی دولت‌های قانونی عراق و سوریه، برای مبارزه با تروریست وارد این کشورها شده است؟

این سوالات محدود به همین چند مورد خاص از رفتارهای مستکبرانه آمریکایی‌ها نمی‌شود، بنابراین دولت آمریکا باید عواقب این رفتار جاهلانه را بپذیرد، عاقبتی که ممکن است در ادامه افشای موسسات و شرکت‌های مزدور و تروریستی آمریکا، به سایر اقدامات متقابل و درگیری مُوجه و البته ناخواسته نیروهای سپاه و جبهه مقاومت با آنها در نقاط مختلف جهان منجر شده و آتش جنگ و خشونت در جهان را گسترش دهد.

منبع: فارس