هشدار؛ مراقب تفرقه افکنان در خوزستان باشیم

رضا امینی،   3980120026 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
هشدار؛ مراقب تفرقه افکنان در خوزستان باشیم

روز گذشته کلیپی از مجادله غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با یک شهروند در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش های مختلفی را در پی داشت. این کلیپ اولین بار توسط شبکه ایران اینترنشنال، همان شبکه وابسته به سعودی که تریبون تروریست‌ها در حادثه اهواز بود، منتشر شد. واکنش های به این کلیپ در فضای مجازی متفاوت بود.

انتقاد اول در این ماجرا را باید به استاندار خوزستان کرد، درست است که ایشان هم از این شرایط خسته و از دیدن آوراگی همشهریانش ناراحت است و تاکنون زحمات زیادی را نیز متحمل شده ولی باید سعه صدر نشان دهد و بدون واکنشی تند مردم را به آرامش دعوت کند و خود باعث ایجاد یک فضای ملتهب نشود.

انتقاد دوم به برخی از افراد درون خود جریان اصلاح طلبی و سیاسی است که این فرصت را غنیمت شمردند تا از این حرکت و فضای متنشنج سوء استفاده کنند و دست به تخریب استاندار خوزستان بزنند.

ربات‌ها و ادمین های وابسته به ضد انقلاب هم در این موضوع بیکار ننشسته اند و در توئیتر این فرصت را غنیمت شمردند تا چهره بدی از یک مسئول به جای بگذارند و بذر ناامیدی در این شرایط را در دل مردم سیل زده بکارند.

بررسی صحبت آن فرد میانسال نشان می دهد که وی مدعی است خانه اش در آن منطقه نیست و بی دلیل سیل و آوارگی مردم را به سوریه و کمک به سوریه ربط می دهد، فیلمبردار اینگونه فیلم های سفارشی هم همیشه در صحنه حاضر است و از بالا فیلمرداری می کند. نکته مهم این است که این فرد فقط به عرب ها اشاره می کند گویی اینکه در خوزستان و مناطق سیل زده قومیت های دیگری وجود ندارد. در استان خوزستان قومیت ها در کنار هم زندگی می کنند و ممکن است در یک کوچه چندین خانوار از قومیت های مختلف باشند.

کلیپ دیگری نیز دیروز منتشر شد، در این ویدیو فردی که خود عرب زبان است و در بخشی از ویدیو عربی صحبت و خود را بختیاری معرفی می‌کند و می گوید نیروهای هلال احمر در حال سلفی گرفتن هستند و به مردم عرب زبان کمک نمی کنند!! انتشار این کلیپ ها نشان از پروژه‌ای تمام عیار برای متشنج کردن وضعیت خوزستان و نشان دادن ناکارامدی مسئولان دارد.

عبدالله شهبازی مورخ چند روز قبل با انتشار یاداشتی کوتاه در کانال تلگرامی‌اش درباره پیامدهای امنیتی سیاسی سیل خوزستان نوشت: قطعاً در همین چند روز که وقوع بحران شدید در خوزستان پیش بینی می‌شد، به علت رسیدن آب به این منطقه، دیگرانی هم بودند که به سرعت برنامه ریزی و اقدام می کردند برای تبدیل بحران خوزستان به آشوب و شاید به بزرگترین معضل امنیتی سال های اخیر ایران، سطح بالای هوشیاری لازم است.

بحرانی بودن وضعیت استان خوزستان و بحرانی تر شدن آن در روزهای آینده با توجه به بارش های روز جمعه و شنبه بر هیچ کس پوشیده نیست و حضور گسترده فرماندهان نظامی و مسئولین ارشد کشوری تاییدی بر این موضوع است. ضمن آنکه باید بگوییم در این مدت شریعتی با حضور در میدان و تلاش توانسته عواقب مرگبار سیل را مهار کند بطوری که این سیل در خوزستان به جز یکی دو نفر هیچ تلفات جانی نداشته است.

استان خوزستان با سایر استان‌ها متفاوت است و شرایط خطیری دارد، ضدانقلاب و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس همواره به این استان چشم طمع داشته‌اند و ایجاد اغتشاش در این استان از برنامه های آنان بوده است. جناح‌های سیاسی نیز بدانند اکنون زمان خوبی برای تسویه حساب سیاسی و شعله ور کردن آتش اختلافات قومیتی و ... نیست.

در شرایطی که مردم خانه و زندگی خود را از دست داده اند و از این وضعیت در رنج و نگرانی هستند، تحریک و ناامید کردن مردم و تخریب مسئولینی که پای کار بوده اند قطعاً اقدامی ضد ملی و خطرناک است و نهادهای امنیتی باید تحرکات افراد و جریانهای تفرقه افکن و ضدانقلاب را زیر نظر داشته باشند.