ابطحی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ طرح بازرسی از کشتی های آمریکا در تنگه هرمز/ صحبت اولیه با ظریف

گروه سیاسی الف،   3980119309 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی از تصمیم نمایندگان مجلس برای تهیه طرح بازرسی از کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز خبر داد و گفت: بر اساس این طرح کلیه کشتی های آمریکا در ورود و خروج از تنگه هرمز باید توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران بازرسی شوند.

طرح بازرسی از کشتی های آمریکا در تنگه هرمز/ صحبت اولیه با ظریف

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریسم گفت: ما باید اقدام مقابله به مثل کنیم و قطعا این کار را خواهیم کرد.

وی افزد: اینجانب به همراه جمعی از نمایندگان تصمیم داریم تا طرح مذکور را با همفکری تهیه و به تصویب مجلس برسانیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این فراکسیون در ساعت هفت صبح امروز سه شنبه گفت: در خصوص محتوا و جزئیات این طرح در جلسه مذکور تصمیم گیری می کنیم.

ابطحی گفت: ما حتی برای تهیه این طرح با ظریف وزیر خارجه هم صحبت کردیم. آقای ظریف دیروز دوشنبه در مجلس حضور داشت که اینجانب تصمیم نمایندگان را به اطلاع وی رساند. ما زمانی با آقای ظریف صحبت کردیم که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی نگرفته بود اما بعد از تصمیم نهایی اش ما هم اقدام می کنیم.

وی با اشاره به کمک آمریکا به تروریست های منطقه بخصوص داعش افزود: آمریکاحامی تروریست است و باید کشتی های آمریکایی مورد بازرسی قرار گیرند تا حامل سلاح و مهمات برای تروریست ها نباشند.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا باید راههای عملی پیدا کنیم و در مقابل آمریکا بایستیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل وادادگی سیاست خارجی، آمریکا فشارهای زیادی به وارد کرد و دیگر نباید صبر کرد.

در پی تصمیم رئیس جمهور آمریکا، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز امریکا اعلام می‌نماید ،رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

خبرنگار: یوسف اسدی