؛معاون اقتصادی وزیر اقتصاد تغییر کرد

گروه اقتصادی الف،   3980118205

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمد علی دهقان دهنوی را به عنوان معاون امور اقتصادی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمد علی دهقان دهنوی را به عنوان معاون امور اقتصادی این وزارتخانه منصوب کرد.

در متن حکم صادره از سوی فرهاد دژپسند، برای دهقان آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون امور اقتصادی وزارتخانه منصوب می شوید.

بنا بر این گزارش، وزیر اقتصاد، در این حکم، مواردی چون بررسی و تحلیل مسایل اقتصادی کشور و انجام پژوهش های کاربردی در مورد انواع بازارها (کالا و خدمات، پول، سرمایه، ارز و کار)، طراحی و تهیه مدل های کمی در راستای وظایف حاکمیتی (سیاست گذاری، هدایت و نظارت) و شبیه سازی سیاست های اقتصادی با تاکید بر حوزه عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی، بررسی و تحقیق همه جانبه در حوزه های بانکی، بیمه ای، بازرگانی داخلی و خارجی و اقتصاد جهانی و بررسی و تحقیق همه جانبه در حوزه های بانکی، بیمه‌ای، بارگانی داخلی و خارجی و اقتصاد جهانی را به عنوان اولویت های برنامه ای معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد تعیین کرده است.

پیش بینی شاخص های کلان اقتصادی به ویژه در بخش های واقعی اقتصاد، ارایه روش ها و الگوهای مناسب به منظور تخمین شاخص های مختلف بخش عمومی، بررسی و تحقیق در خصوص موضوعات و محورهای سیاست های مالی و توسعه ای بخش عمومی، ارایه پیشنهادات و راهکارهای اجرایی و یا اصلاح قوانین جهت ارتقای سیاست ها در حوزه های مرتبط و پایش محیط کسب و کار در ایران بر اساس شاخص های بین المللی، ملی و منطقه ای از دیگر اولویت های برنامه ای معاونت مذکور است.

وزیر اقتصاد در ادامه اولویت های برنامه ای معاونت امور اقتصادی ، به مواردی چون ارتباط با سازمان ها و اتحادیه های بین المللی و بهره گیری از تجربیات آنها در حوزه های اقتصادی و محیط کسب و کار، انسجام و هماهنگی در تسریع و پیشبرد پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی ارجاع شده از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و انسجام و هماهنگی در تسریع و پیشبرد پروژه های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره نموده است.

بر این اساس، افزایش ارتباط با محافل علمی و پژوهشی و گسترش دایره مشورت با صاحب نظران و فعالان اقتصادی به منظور مطالعه و تدوین سیاست ها و تدابیر اقتصادی، حضور فعال در جلسات به نمایندگی از وزارت امور اقتصادی و دارایی و اعمال نظارت مستمر و موثر در خصوص نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی ادامه فهرست  اولویت های برنامه ای تعیین شده از سوی دژپسند برای معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد محسوب می شود.

این گزارش می افزاید، محمد علی دهقان دهنوی  دارای تحصیلات دکتری تخصصی در رشته علوم اقتصادی، گرایش اقتصاد صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس است.

وی عضویت در هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی، عضویت در  هیات مدیره بانک مسکن، عضویت در هیات علمی و معاونت آموزشی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، تدریس در دانشگاه تربیت مدرس، معاونت پژوهشی مرکز پژوهش و آموزش بانک توسعه صادرات ایران و عضویت در کمیته طرح تحول نظام بانکی شورای هماهنگی بانک ها در کارنامه شغلی خود دارد.

همچنین مشاور اقتصادی معاونت مالی و اداری قوه قضاییه، مشاور مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، مشاور اقتصادی و مالی بانک مشترک ایران و ونزوئلا، مشاور اقتصادی و برنامه ریزی بانک قوامین و مشاور مدل سازی و محصولات جدید بانک مسکن، از دیگر سمت هایی است  که معاون جدید امور اقتصادی وزارت اقتصاد پیش از این عهده دار آن بوده است.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکم دیگری سید حسین میرشجاعیان حسینی معاون سابق امور اقتصادی وزارت اقتصاد را به سمت مشاور خود منصوب کرد.