روحانی: وقتی ما مسیر سیل را خراب کنیم، سیل هم با خسارت می‌آید/ اگر شرایط تحریم وجود نداشت دلار ۶ هزار تومان بود

گروه اجتماعی الف،   3980118089 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با بیان اینکه سیل فروردین‌ماه هشدار و صدای رسای طبیعت بود و وقتی مسیر سیل را خراب کنیم، سیل هم با خسارت می آید و باید حقوق طبیعت را حفظ کنیم، گفت: باید به لایروبی رودخانه‌ها و رفع موانع در مسیر آنها توجه بیشتری شود و نباید ساخت پل را ارزان تمام کنیم، چرا که پل‌های مقاوم می‌تواند در هنگام بروز سیلاب‌ها جلوی تخریب منازل مسکونی و جاده‌ها را بگیرد.

روحانی: وقتی ما مسیر سیل را خراب کنیم، سیل هم با خسارت می‌آید/ اگر شرایط تحریم وجود نداشت دلار ۶ هزار تومان بود

به گزارش الف، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم افتتاح طرح های شهری شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه تهران باید توسط جنگلها محاصره و جلوی توسعه بی رویه هم گرفته شود، صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه ها را معامله جان مردم با پول کثیف برشمرد و اظهارداشت: سیل فروردین صدای رسای طبیعت بود و باید سال 98 را سال آزاد سازی طبیعت در کل ایران کنیم.

رئیس جمهور با تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از افتتاح پروژه‌های مربوط به محیط زیست در استان تهران، گفت: در آغاز انقلاب اسلامی یکی از مباحث باورنکردنی، تردیدها برای ساخت متروی تهران بود و اینکه آیا این پروژه به نفع مردم تهران می‌باشد و یا کل کشور و از بودجه عمومی نباید صرف ساخت متروی تهران شود، اینکه مترو پروژه لوکس است و باید اتوبوس برای مردم تهران تهیه کرد و همچنین این پروژه کشور ما را به بیگانگان وابسته خواهد کرد و با استقلال و خودکفایی منافات دارد.

روحانی با بیان اینکه در کمال تعجب نه افراد خاصی که اطلاعات کافی نداشته باشند بلکه معروف، روشنفکر و تحصیلکرده با پروژه متروی تهران مخالف بودند، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی براجرای طرح مترو اصرار داشت و در مجلس اول مخالفت‌هایی با اجرای این پروژه صورت می‌گرفت اما طی جلساتی توسط نمایندگان مجلس دوم شورای اسلامی اجرای متروی تهران تصویب شد که بنده و آیت‌الله دری نجف‌آبادی مسئول پیگیری و اجرای این پروژه شهری شدیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز شاهد یک تحول مثبت برای محیط زیست و حمل و نقل سریع، ایمن، سلامت و با مصرف کم انرژی در تهران هستیم، افزود: خط 6 متروی تهران با توسعه به سمت جنوب، یک طرح توسعه متروی 38 کیلومتری می‌شود که از طولانی‌ترین خطوط متروی تهران و حتی طبق گفته مسئولین در منطقه خواهد شد.

روحانی با اشاره به سیل در فروردین سال 98، گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی ایران طرح‌های مهم توسعه کشور است و امروز شاهد هستیم که در ایام نوروز با رحمت خدا و رنج و سختی بنگان مواجه بودیم و در عین حال این طرح‌های توسعه‌ای همچون سدسازی، جان هزاران نفر در کشور را نجات داد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی و سدسازی، گفت: اگر سددز، کرخه، کارون و شهید عباسپور نبود، وضع استان خوزستان امروز متفاوت بود و در شب‌های بارانی 12 فروردین 8 هزار و 500 متر سیلاب در ثانیه وارد کرخه می‌شد که قطعاً در صورت نبودن سد کرخه مشکلات زیادی برای استان خوزستان بوجود می‌آمد.

روحانی با تاکید بر اینکه برای قضاوت در مورد طرح‌های توسعه باید بلندمدت نگریست، ابراز امیدواری کرد که سیل فروردین‌ماه باعث تحولی مثبت برای آزادسازی و مسیل رودخانه‌ها باشد.

رئیس جمهور با ابراز تعجب از ساخت واحدهای مسکونی در مسیر رودخانه‌ها با صدور برخی مجوزهای غیرقانونی از سوی برخی از دستگاه‌ها، گفت: صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه‌ها معامله جان مردم با پول کثیف است و باید سال 98 را سال آزادسازی طبیعت در کل ایران کنیم.

روحانی با بیان اینکه سیل فروردین‌ماه هشدار و صدای رسای طبیعت بود و وقتی مسیر سیل را خراب کنیم، سیل هم با خسارت می آید و باید حقوق طبیعت را حفظ کنیم، ادامه داد: باید به لایروبی رودخانه‌ها و رفع موانع در مسیر آنها توجه بیشتری شود و نباید ساخت پل را ارزان تمام کنیم، چرا که پل‌های مقاوم می‌تواند در هنگام بروز سیلاب‌ها جلوی تخریب منازل مسکونی و جاده‌ها را بگیرد.

رئیس جمهور کمک به توسعه کمی و کیفی مترو را مورد تاکید قرار داد و گفت: سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی در مترو انجام شده است، منتها این سرمایه‌گذاری بیشتر کمی بوده است و باید کیفی‌تر شود و کمک کنیم ناهمزمانی که در احداث تونل‌ها و تامین تجهیزات مترو وجود دارد از بین برود.

روحانی تصریح کرد: حتماً برای متروی تهران و توسعه کیفی آن راه‌حل داریم چرا که توسعه آن برای رفاه مردم و نیز جلوگیری از افزایش مصرف انرژی، ضروری است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: براساس گزارشات تهیه شده هر فردی که از مترو استفاده می‌کند به طور متوسط حدود نیم لیتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل می‌آید و اگر این گزارش دقیق باشد، با توسعه مترو صرفه‌جویی بسیار خوبی در بخش انرژی که تقریباً در کشور مجانی توزیع می‌شود و اصولی مصرف نمی‌گردد، صورت می‌گیرد.

روحانی خاطر نشان کرد: مصرف بالای انرژی در کشورمان هم موجب آلودگی و هم هدر رفت ثروت ملی و همچنین موجب فساد و قاچاق می‌شود که عمدتاً بخاطر تفاوت قیمتی است که با کشورهای همسایه وجود دارد.

رئیس جمهور افزود: حتی اگر شرایط تحریم وجود نداشت و به طور عادی احتمالاً قیمت دلار امسال حدود 6 هزار تومان بود باز هم قیمت سوخت نسبت به کشورهای همسایه قابل مقایسه نیست و باز هم قاچاق انجام می‌شد.

روحانی خاطر نشان کرد: در ایام عید بیش از 100 میلیون لیتر در روز بنزین مصرف شد و به طور عادی نیز روزانه 70 الی 80 میلیون لیتر بنزین در کشورمان مصرف می‌شود که اگر شرایطی فراهم شود که حتی نیمی از آن صادر شود، می‌توان از آن برای رفاه بیشتر مردم استفاده کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: توسعه مترو می‌تواند هم برای رفاه و راحتی مردم و هم جلوگیری از مصرف بی‌رویه و هم برای محیط زیست مفید باشد.

روحانی گفت: میزان توسعه و پیشرفتی که در حوزه‌های مختلف بویژه سدسازی، افزایش توان نیرو و برق، جنگلکاری و مترو در کشور طی 40 سال گذشته انجام شده با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و حرف‌هایی بعضاً  نادرست و ناروایی در این زمینه زده می‌شود که ظلم به انقلاب است.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز 7 خط مترو در تهران احداث شده است که می‌تواند کمبودهایی که در شهر بزرگی مانند تهران وجود داشت را جبران کند و به فضل الهی با کمک دولت این مسیر برای رفاه حال مردم ادامه پیدا خواهد کرد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بازآفرینی بافت‌های فرسوده و موضوع مسکن را یک ضرورت اساسی توصیف کرد و گفت: پیام سیل و زلزله این است که بافت های فرسوده باید احیاء شود و تهران جایی است که باید آن را در برابر زلزله، سیل و طوفان احتمالی مصون بسازیم.

رئیس جمهور با اشاره به بافت‌ها و محله‌های فرسوده در تهران، گفت: در این بافت‌های فرسوده در صورتی که یک حادثه طبیعی اتفاق بیفتد، بدون تردید کمک‌رسانی با مشکل مواجه خواهد بود لذا باید کمک کنیم تا این بافت‌ها احیاء شوند و بدون شک اگر یک محله و بافت فرسوده نوسازی شود، هم ثروت مردم، افزایش می‌یابد و هم برای حفظ جان و رفاه مردم مفید خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: در آغاز بکار شهرداری آقای حناچی به ایشان تاکید کردم که احیاء بافت‌های فرسوده از اولویت‌های ضروری و بسیار مهم است و در این راه با همه توان کمک خواهیم کرد و چنانچه دستگاه‌های دولتی زمینی در اختیار دارند باید آن را به توسعه‌گر واگذار کنند و دولت نیز با اعطای وام بانکی به توسعه‌گر و خریدار کمک و مساعدت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر 3 پروژه‌ای که امروز افتتاح شد به عنوان 3 طرح مهم، پایدار و ادامه‌دار در تهران است که در همه آنها دولت آماده کمک‌ به شهرداری و شورای شهر است تا شاهد تهرانی آبادتر و با رفاه بیشتر برای مردم و محیط زیست سالم‌تر باشیم.

روحانی همچنین اقدامات انجام شده در زمینه جلوگیری از آلودگی هوا را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: رفع آلودگی هوا هم برای سلامت مردم و هم حیثیت شهر تهران به عنوان مرکز کشور بسیار حائز اهمیت است و همه باید توجه داشته باشند که آنچه در تهران ساخته می‌شود، در حقیقت به نوعی خدمت به همه مردم کشور است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۵۳۷۵۱۱:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۱۸
روحانی ول کن قضیه انفجار خط آهن نیست علی برکت الله
ناشناس۸۴۵۴۵۴۱۲:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
چون چیزی ندارد... مترو رو هم که آن مردی قالیباف افتتاح کرد تو آب نمک خواباندند برای امروز...
ناشناس۸۴۵۶۷۹۱۳:۴۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
روحانی امروز هم با آمار ارزی به آمریکا گِرا و جایزه داد! آمریکا از یه طرف ، روحانی از طرف دیگه ، اقتصاد و فرهنگ ایران رو به نابودی کشوندن مثل دو لبه ی قیچی
علی۸۴۶۵۱۴۲۳:۳۷:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۱۸
داره مردمو مصیبت دیده رو سرزنش میکنه؟؟! الان وقتشه؟؟؟ مردم باید روحانی را سرزنش کنند که چرا قشم بودی وسط بحران. عجب رویی دارن اینا
ناشناس۸۴۵۴۷۰۱۲:۱۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
وقتی رفسنجانی رو به دروغ پدر سدسازی و مادر مترو مینامی و از دکتراحمدی نژاد و دکترقالیباف که بانیان و پدران واقعی سدسازی و مترو بوده اند قدردانی نمیکنی ، چطور میتونیم بهِت اعتماد کنیم؟
ناشناس۸۴۵۹۴۶۱۵:۵۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۱۸
احمدی نژاد بجز از بین بردن محیط زیست کشور چه کرد؟ تمام دریاچه ها،رودها و تالابها دوران احمدی نژاد خشک شد.احمدی نژاد اعتقادی به محیط زیست نداشت.
ناشناس۸۴۶۴۱۶۲۲:۰۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
نباید همیشه چشم به رسانه و دانشمندنمایان داشت. بهار ۹۷ ترامپ در پیام نوروزی سپاه را به دلیل ساختن سدها به باد انتقاد گرفت ولی در سیل اخیر همان سدها آبی با سرعت هشت هزار متر بر ثانیه را مهار کردند وگرنه بسیاری از شهر ها از روی نقشه محو میشدند.
ناشناس۸۴۵۴۷۹۱۲:۱۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
خدایا مردم خسته شدن از دست حسن
ناشناس۸۴۵۴۹۸۱۲:۲۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
۶۰۰۰تومان خوبه؟؟؟ شما که با ترساندن از دلار ۵۰۰۰ تومنی رای جمع کردی
ناشناس۸۴۵۵۶۹۱۲:۴۸:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
دقیقا! می گفتن به رییسی رای ندید دلار میشه پنج هزار تومن، الان میگه تحریم نبودیم دلار شش هزار تومن بود! حافظه؟!
ناشناس۸۴۶۱۲۴۱۷:۳۲:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اگر ایشون سرکوب ارزی. نداشته بود دلار زیر ۶۰۰۰ هزار تومان می بود
ناشناس۸۴۶۳۰۸۲۰:۴۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
دلار 6000 تومان است؟؟ برای جبران خسارت به استان گلستان 1000 تومان و برای استان لرستان 1000 توان و برای خوزستان 1000 تومان ارز را گرانتر می فروشیم . از اول ماه ارز 15000 تومان عرضه خواهیم نمود از امروز هم گران کردن ارز را شروع کردیم . وقتی مدیر اقتصادی ندارید .فقط بلد هستید ارز را در یکسال 400 در صد و حقوق را بیست درصد گران کنید مچکریم
ناشناس۸۴۵۵۵۲۱۲:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
مدیریت در دنیا مبتنی بر علم و پیش بینی است .‌‌دنیا ابتدا معضلات ممکن را پیش بینی و تحلیل میکند و زیر ساختها را در جهت پیشگیری و حداقل نمودن عواقب تقویت و پیاده سازی می کند ...ما ابتدا در معرض معضل قرار می‌گیریم و سپس بعد از تحمل عواقب سنگین علل آنرا تحلیل می‌کنیم ...فرق از کجا تا کجاست
علی 671۸۴۵۴۳۱۱۱:۵۴:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اگر راست می گی بدهی دولت به شهر داری را پرداخت کن بقیه پیشکش .مردم خودشان مسئله سیل را حل می کنند شما ناراحت نباش .علی برکت الله
ناشناس۸۴۵۴۹۰۱۲:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
وقتی ابرها پایینو نگاه میکنن تو رو میبینن!!!!! پیش خودشون میگن این کیه؟!!!!!
پیما۸۴۶۰۷۶۱۷:۰۹:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۱۸
ابرها پیش خودشون میگن این چطوری فهمید ما پایین رو نگاه می کنیم اگه درخت نباشه رد میشیم میریم؟
ناشناس۸۴۵۴۹۲۱۲:۱۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
6 سال صحبت از محیط زیست و نجات دریاچه ارومیه می زنند چرا باور نمی کنند که همه کاره خداست.
ناشناس۸۴۵۴۹۹۱۲:۲۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
بانی سدها رفسنجانی نبود روحانی احمدی نژاد بود حتی شما و ژنرالهای کاغذی و کدخدا بازتون دکتر احمدی نژاد رو به باد استهزاء گرفته بودید و میگفتین در کشوریکه بارش نیست سدسازی ابلهیست!!
ناشناس۸۴۵۵۰۶۱۲:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۱۸
لطفا سایت الف دنبال ازاد سازی حریم رودخانه ها و حریم دریا که امروز در شمال و دریا خزر بیشتر از ۹۰ در صد حریم دریا بسته شد و ملک خصوصی اشخاصی و نهادهای دولتی و خاص البته سایت محترم باید درخواست کمک اطلاعاتی از مردم کنه
الف۸۴۵۵۹۸۱۲:۵۹:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۱۸
چشم
ناشناس۸۴۵۷۶۱۱۴:۱۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
به نکته بسیار جالبی اشاره فرمودید دوست عزیز. از قوه محترم قضائیه تقاضا داریم جهت آزاد سازی حریم محیط زیست در سراسر کشور اکیپ های ویژه ای را در نظر بگیرند. بنده به نکته ای که مرتب شاهدش هستم اشاره می کنم: رودبار قصران(اوشان، فشم و میگون) تمام مسیر کنار رودخانه پر شده ازرستوران و البته ویلاهای از ما بهتران. کی وکجا این حریم های عمومی مالک خصوصی پیدا کردند؟
امید۸۴۵۵۰۷۱۲:۲۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
بسم الله الرحمن الرحیم دوباره شروع شد روحانی اگه نمی توانی کار کنی دست بردار دیگه کسی به این حرفها گوش نمی ده. هنوز در حال و هوای انتخابات هستی. می گفتی اگه رقیب بیاد دلار می شود ۶ هزار تومان. ۶ سال کشور را معطل کردید و تولید را با واردات نابود کردید و این هم بیانیه امروز اروپا. دست بردارید از این تفکرات پوسیده لیبرالیستی .
ایرانی۸۴۵۵۱۳۱۲:۲۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
"رئیس جمهور افزود: حتی اگر شرایط تحریم وجود نداشت و به طور عادی احتمالاً قیمت دلار امسال حدود 6 هزار تومان بود" نمیدونم چرا انقدر سیگنال میفرستی ... واقعا متوجه نیستی که داری بهشون میگی با تحریم بیچاره شدیم و ... اونا هم بیشتر تحریم میکنن ؟
ناشناس۸۴۵۸۳۸۱۴:۵۵:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۱۸
منظورش کالای اساسی با دلار 6000 تومان باید باشه، نه 2400 چرا نمی گیرید شما؟
ناشناس۸۴۵۸۷۱۱۵:۱۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۱۸
برو بابا خودشون همی چی را بهتر از شما می دونن که ظاهرا از دنیا پردتی
ناشناس۸۴۶۰۲۵۱۶:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۱۸
خوب واقعیت رو که نمیشه انکار کرد.
ناشناس۸۴۵۵۵۷۱۲:۴۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
حرف هایش درباره تخریب جنگل و ساخت در حریم رودخانه درست است حالا این که چقدر خودش یا پیشینیان به این حرف درست عمل کردند جای حرف و بحث است
ناشناس۸۴۵۸۲۶۱۴:۵۰:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۱۸
ممنون از انصاف تون
ناشناس۸۴۵۵۶۷۱۲:۴۷:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۸
"گفت: اگر سددز، کرخه، کارون و شهید عباسپور نبود، وضع استان خوزستان امروز متفاوت بود و در شب‌های بارانی 12 فروردین 8 هزار و 500 متر سیلاب در ثانیه وارد کرخه می‌شد" دیگه همه این ها که مال آقای هاشمی نبود، از 1338 با سد دز شروع شده و طی 60 سال آنهم عصر انفجار تکنولوژی، چند سد هم ساخته شده! باور کنید حداقل وظیفه است!
ناشناس۸۴۵۶۳۱۱۳:۱۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
آبروی اصلاح طلب ها رو بردی
ناشناس۸۴۵۸۸۸۱۵:۲۰:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اصلا نداشتن فقط توهم بود
ناشناس۸۴۵۶۳۲۱۳:۱۸:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۱۸
روحانی مچکریم
ناشناس۸۴۵۶۳۵۱۳:۱۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۱۸
ننگ بر تَکرار
ناشناس۸۴۵۶۳۸۱۳:۱۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
روحانی و جهانگیری قدرتمندترین و بهترین مسئولین کشور
ناشناس۸۴۵۶۷۷۱۳:۴۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
آخه مدیران شما با این سطح از تحلیل شما فکر می کردن که ابر زیرش رو نگاه میکنه می بینه درخت نیست و خشکی هست و نمی باره و دیگه نیازی به مدیریت احتمالی قبل از بحران نیست ،همین قدر تباه . الف چاپ کن لطفا.
تقی۸۴۵۶۸۲۱۳:۴۳:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اگر شرایط تحریم وجود نداشت دلار ۶ هزار تومان بود -چرا دلار 3000 تومانی باید 6000 تومان شود و تازه این حرف را زمانی مطرح می کنید که دلار 13000 ت می باشد و چقدر از ساخت مترو بایشان برمی گردد که ایشان پوزش را می دهند
بازنشسته۸۴۵۶۹۸۱۳:۴۹:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
جناب روحانی دیگه شعار بسه خسته شدیم بخدا
ابراهیم۸۴۵۷۶۶۱۴:۱۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱۸
این حرفا را برای مردم میزنه انگار مردم کم گذاشتن باور کن شما رئیس جمهوری وباید کارای سازندگیا انجام بدی فقط حرف وحرف وحرف کی وقت عمله مردم تو فشارن بخدا
ناشناس۸۴۵۸۰۸۱۴:۳۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
عزیزم شما که میگفتی رئیسی بیاد دلار شش هزار تومن میشه حالا معلوم شد در حالت عادی دلار خواه و ناخواه شش تومن میشد. فقط دست خدا رسواتون کرد دلار شد سیزده تومن
ناشناس۸۴۵۸۶۳۱۵:۱۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۱۸
در لواسان به حریم لواسان سالها است که به حریم رودخانه تجاوز شده اگر سد لتیان مانند سد دز پر می شد سیل خانه ها را از جایش درو می کرد
ناشناس۸۴۵۹۴۱۱۵:۵۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۱۸
دلار 6 هزار تومان این یعنی چه تحقیر پول ملی یعنی تازه 6 هزار تومان ای بابا ..
رضا۸۴۵۹۴۴۱۵:۵۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
با رفع تحریم ها وسرمایه گذاری خارجی 200 میلیارد دلار در سال و معالجه اقتصاد بیمار ایران و خلاصه انجام هر کاری که سوییس ونروژ کرد و عدم انجام هر کاری که ونزویلا کرد در نتیجه ان دلار 1000 توان می شود.
پیمان۸۴۶۰۷۴۱۷:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
خوشحالی توی صورت رئیس جمهور موج میزنه.
ناشناس۸۴۶۳۰۹۲۰:۴۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اگر تحریمها نبود دلار الان ۶۰۰۰ تومان بود؟؟؟؟ بلاخره آمریکا میتونه غلطی بکنه یا نه؟
کارشناس۸۴۶۳۴۳۲۰:۵۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
تازه اگه تحریم نبودیم 6هزار تومن؟؟؟فکر کنم روحانی حتی تو فرضیه هاش هم با ملت با سود 20درصدی به نفع جیب دولت حساب می کنه چون قیمت واقعی دلار نمی بایست از 3500تومن بالاتر می بود
ناشناس۸۴۶۳۸۵۲۱:۴۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
ای بابا میشه شما فقط بروید هیچ کدامتان برای ایران نفعی ندارد فقط ضرر برای ایران بس است بروید
بهارلو۸۴۶۴۱۷۲۲:۰۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
مردم خسته شدند از بسکی شعار و نصیحت شنیدند بابا بسه دیگه.............
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین