شفر: مشکلاتمان را در خانه حل می‌کنیم نه مقابل مردم/ از نژادپرستی متنفرم

گروه ورزشی الف،   3980113057

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به حاشیه‌های پیش آمده در تیمش بعد از داربی ۸۹ گفت: ما یک تیم فوتبال هستیم و فردا هم بازی داریم. هر مشکلی که داشته باشیم، خودمان در اتاق خودمان حل می‌کنیم، نه در مقابل مردم.

شفر: مشکلاتمان را در خانه حل می‌کنیم نه مقابل مردم/ از نژادپرستی متنفرم

به گزارش ایسنا، تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. وینفرد شفر، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: شاید افرادی هستند که هنوز بخواهند درباره پنالتی داربی صحبت کنند. ما یک تیم فوتبال هستیم و فردا هم بازی داریم. هر مشکلی که داشته باشیم، خودمان در اتاق خودمان حل می‌کنیم، نه در مقابل مردم.

او افزود: باشگاه تصمیم انضباطی‌اش را گرفت و با شما به اشتراک گذاشت. ما راجع به این مسائل در گروه خودمان صحبت می‌کنیم. فکر می‌کنم شما من را می‌شناسید و سبک بازی من را می‌دانید. ما همه با هم می‌بریم و همه با هم می‌بازیم. یک مساله بسیار بسیار مهم است که من از آن شوکه شدم و آن چیزی است که در رسانه‌ها درباره موضوع نژادپرستی در استقلال خواندم. من در خیلی از کشورها کار کردم. شاید کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند از تهران خارج نشده باشند ولی من در آفریقا و جامائیکا کار کردم. نه فقط برای یک ماه بلکه سه سال. در جام طلایی، جام جهانی و جام‌های دیگر موفقیت‌های زیادی داشتم.

سرمربی استقلال ادامه داد: من از نژادپرستی متنفرم، آنقدر که نمی‌خواهم راجع به آن صحبت کنم. بعد از آن بحثی که در رسانه‌ها درباره نژادپرستی مطرح شد، خسرو، رحمتی و پژمان با من صحبت کردند و این موضوع خیلی بدی بود که مطرح شد. هر کسی که این بحث را مطرح کرده، مصاحبه‌اش فقط به تیم ما ضربه نمی‌زند بلکه به کل ایران ضربه می‌زند. در اروپا هم بحث نژادپرستی موضوع ناپسندی است. همان طور که قبلاً گفتم، شغل شما بسیار مهم است. الان می‌دانید که به خاطر اینترنت و تبادل سریع اطلاعات در اروپا خیلی‌ها درباره ادعای نژادپرستی در استقلال صحبت می‌کنند در حالی که این موضوع درست نیست و آن فردی که این صحبت را کرده درباره افتخار ایران بد صحبت کرده است.

شفر خاطر نشان کرد: در حال حاضر عزت و پتانسیل ایران مورد تهاجم قرار گرفته است. من به مدیرعامل باشگاه هم گفتم که ما باید این فرد را پیدا کنیم و به دادگاه معرفی‌اش کنیم. او باید به خاطر حرفی که زده به زندان برود. این نوع حملات خیلی اوقات درباره تیم و کادر من صورت گرفته ولی این بار زیاده‌روی شد و باید از این فرد شکایت شود. امروز در رسانه‌ها دیدم که گرو که در سوئد حضور دارد، هیچ‌وقت در ایران و باشگاه ما چنین اتفاقی نیفتاده و رفتار بدی با او صورت نگرفته است. همینطور دستیار من میگوئل، جامائیکایی است و هیچ‌کس در تیم و خارج از تیم و در هیچ کجای ایران با او چنین صحبتی نشده است. شاید شما مصاحبه ایسما و پاتوسی را دیده باشید. من الان بیش از یک سال است که در ایران هستم و مردم این کشور را دوست دارم. من نمی‌دانم چه کسی این حرف را زده اما کسی که این صحبت را کرده، حرفش علیه کل ایران بود.

او درباره دیدار با سایپا گفت: قبل از بازی گذشته‌مان و بعد از آن گفتم که ما یک تیم فوق‌العاده و با استعدادهای خوبی داریم. ما شور و هیجان و شخصیت بالایی در تیم داریم. این تیم برای آینده است و من نگرانی از این بابت ندارم. ما با این تیم می‌توانیم دستاوردهای زیادی داشته باشیم. کار ما تازه شروع شده است. سه ما پیش اواسط جدول بودیم ولی الان بالای جدول هستیم و از این بهتر می‌شویم. شاید تیم‌هایی مانند سپاهان و پرسپولیس یا بقیه تیم‌ها ۱۰۰ درصد آماده باشند اما تیم ما با توجه به تغییرات زیادی که داشت ۸۰ درصد آمادگی دارد. ما برای آینده کار می‌کنیم و باید تیم بسیار خوبی مهیا کنیم. نه برای یک سال و دو سال بلکه برای سال‌های آینده.

شفر ادامه داد: می‌خواهم استقلال شماره یک در ایران و آسیا شود. من کاملاً نسبت به تیمم مثبت هستم و به آن‌ها اعتماد دارم. یکسری بازیکنان مصدوم داریم که نفرات جدید به جای آن‌ها بازی می‌کنند که مطمئنم آن‌ها با تمام وجود و توان بازی می‌کنند. هواداران ما فوق‌العاده و بهترین هستند و با وجود مشکلاتی که داشتیم کسی نمی‌تواند بین ما و هواداران مشکلی ایجاد کند. ما چه ببریم و چه ببازیم بهترین هواداران را داریم. آن‌ها برای کسب سه امتیاز به ما کمک می‌کنند. شاید برای بازی بعد از آن هم مقابل الهلال ۱۰۰۰ هوادار برای حمایت از ما به ورزشگاه بیایند. می‌دانم بعد از باخت در داربی همه هواداران ناراحت بودند اما مطمئناً فردا برای کسب سه امتیاز از ما حمایت می‌کنند.

سرمربی استقلال در ادامه درباره برنامه تیمش برای کسب پیروزی مقابل سایپا، توضیح داد: ما برای قهرمانی شانس داریم. الان ۵ امتیاز فاصله و ۷ بازی باقی مانده است. شرایط برای همه تیم‌ها به خصوص برای ما و پرسپولیس که هر چهار روز یک بار بازی داریم، سخت است. ما باید در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بازی کنیم و پس از بازی با سایپا به قطر می‌رویم. باید پشت سر هم در پرواز باشیم. ما راجع به این موضوع با فدراسیون فوتبال صحبت کردیم. این فقط برای ما نیست بلکه برای تیم‌های ایرانی حاضر در آسیاست. اگر هر تیمی به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، اتفاق خوبی برای فوتبال ایران است. امیدوارم فدراسیون بتواند راهی برای کمک به ما پیدا کند و برنامه تغییر کند. شاید این مشکل از ای. اف. سی است که شروع و پایان رقابت‌هایش با لیگ ما هماهنگ نیست ولی الان می‌بینید که سپاهان و پدیده که در لیگ قهرمانان نیستند، زمان زیادی برای استراحت دارند. برای همین تمام نفرات ما در نیمکت و داخل زمین باید آماده باشند. شاید امروز بازی نکنند و باید فردا بازی کنند. مانند بازی قبل که آرمین سهرابیان به خاطر مشکلی که برای دانشگر به وجود آمد بازی کرد. فردا هم بازیکنان جدیدی احتمالاً در جناح راست و چپ اضافه می‌شوند. در نهایت همه بازیکنان باید آماده باشند.

شفر همچنین درباره وضعیت فرشید باقری که تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات محروم شده گفت: در مورد مصدومیت او باید از کادر پزشکی سوال کنید. او محروم است و نمی‌تواند در تمرین حضور پیدا کند.

او درباره سایر بازیکنان مصدوم استقلال هم اظهار کرد: از الان نمی‌توانم نظر قطعی بدهم و باید به تمرین بروم و پس از صحبت با فیزیوتراپ و پزشک تیم نظر قطعی بدهم. برای الله‌یار بازی مقابل سایپا زود است. یکی از مشکلات ما در بازی قبلی این بود که قدرت بازیکنان جوان را از دست دادیم. اگر بازیکنی ۹۰ یا ۹۹ درصد آماده باشد نباید بازی کند بلکه باید ۱۰۰ درصد آماده باشد. امیدوارم در بازی آینده مقابل الهلال به آمادگی برسد و بازی کند.