80 درصد دانش آموختگان دانشگاه صداوسیما جذب شده اند

گروه اجتماعی الف،   3980109079 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
80 درصد دانش آموختگان دانشگاه صداوسیما جذب شده اند

رییس دانشگاه صدا وسیما می گوید: در دو سال گذشته از 381 دانش آموخته دوره روزانه 315 نفر واجد شرایط استخدام شناخته و به منابع انسانی سازمان صدا وسیما معرفی شده اند که اغلب آن ها مشغول به کار و برخی نیز در حال انجام مراحل اداری استخدام هستند.

شهاب اسفندیاری در گفت وگو با ایرنا در باره وضعیت اشتغال دانش آموختگان اظهار داشت: پذیرش دانشجو در دو سال اخیر با تنوع رشته ها و همچنین پذیرش دختران افزایش یافته و دانشگاه صدا و سیما هر سال با جذب 260 دانشجو در 9 رشته کارشناسی ارشد، 5 رشته کارشناسی و 1 رشته کاردانی فعالیت می کند. عضو هیات علمی دانشگاه ضمن قدردانی از حمایت منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اخیرا با توجه به موافقت رسمی این وزارتخانه با تدوام فعالیت قانونی دانشگاه صدا و سیما، راه اندازی برخی رشته های جدید و تخصصی مورد نیاز این سازمان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اسفندیاری به سابقه دانشگاه صدا و سیما در تربیت هنرمندان صاحب نام عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر اشاره و عنوان کرد: در میان دانش آموختگان این دانشگاه چهره های پیشکسوتی نظیر منوچهر شاهسواری، امرالله احمدجو، پوران درخشنده، بهروز افخمی، محمدمهدی عسگرپور و علیرضا رئیسیان تا جوانانی چون محمد حسین مهدویان، محمدرضا خردمندان، کمیل سوهانی و حسین نقویان مشاهده می شود.

وی با یادآوری فعالیت 40 هزار نیروی انسانی سازمان صدا وسیما، تصریح کرد: این دانشگاه در مدت 50 سال فعالیت علمی - هنری خود با چهار هزار دانش آموخته 10 درصد کارکنان این سازمان را تامین کرده است که هریک از برترین های حوزه تولید و فنی بوده اند. اسفندیاری با بیان این مطلب که مطابق با قانون مجلس این دانشگاه موظف به تربیت نیروی انسانی برای سازمان صدا و سیما است، اظهار داشت: اگر برخی موانع درونی و بیرونی برطرف شود، بی تردید دانشگاه می تواند نقش بسیار موثرتری در تربیت نیروی متخصص و کارآمد برای رسانه ملی ایفا کند.

وی همچنین در خصوص دانشجویان نوبت دوم تصریح کرد: برخی دانشجویان شبانه (نوبت دوم) به سبب شرایط سنی، استخدام در سایر نهادها و ... امکان استخدام در سازمان صدا وسیما را ندارند اما دانشگاه درصدد است از میان واجدین شرایط پرونده 3 نفر از دانشجویان ممتاز این گروه را نیز مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز سازمان، زمینه استخدام آن ها را هم فراهم کند.

رشته های دانشگاه صدا و سیما منحصر به فرد است

رییس دانشگاه صدا و سیما درباره رشته های آموزشی این دانشگاه اظهار داشت: اغلب رشته ها متناسب با نیاز سازمان صدا و سیما طراحی یا بازنگری شده و به همین سبب برنامه آموزشی این دانشگاه منحصر به فرد است. اسفندیاری تصریح کرد: رشته های تهیه کنندگی رادیو، نویسندگی رادیو، تهیه کنندگی تلویزیون، کارگردانی تلویزیون و مهندسی صدا از جمله رشته های منحصر به فرد دانشگاه است. برخی از رشته ها نظیر روزنامه نگاری نیز متناسب با نیاز سازمان بازنگری شده است و به زودی مجوز اجرای کارشناسی ارشد «روزنامه نگاری رادیویی و تلویزیونی» از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت می شود.

به عقیده وی رشته کارشناسی «تلویزیون و هنرهای دیجیتال» با دو گرایش گرافیک تلویزیون و انیمیشن نیز سال ها از رشته های منحصر به فرد این دانشگاه بود؛ در حال حاضر این رشته در دانشکده هنرهای دیجیتال ارائه می شود. علاوه براین پذیرش دانشجو در رشته های «هنرهای رایانه ای» با گرایش «طراحی بازی های رایانهای» و «تولید چند رسانه ای »، «جلوه های ویژه» و «تهیه کنندگی انیمیشن» در دستور کار قرار دارد. به گفته این عضو هیات علمی دوره دکتری «مطالعات عالی رادیو- تلویزیون» که سال ها قبل توسط استادان این دانشگاه طراحی و در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز تصویب شده بود، هم اکنون با توجه به ارتقاء 12 عضوهیات علمی دانشگاه به مرتبه استاد تمام و دانشیار شرایط لازم برای اجرا را دارد.

به عقیده وی با توجه به نبود این رشته در کشور و نیاز به تامین پژوهشگر و هیات علمی، تقاضای اجرای آن مطرح شده است که با مساعدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امید است از سال آینده در مقطع دکتری نیز دانشجو پذیرش شود. اسفندیاری با اشاره به حوزه مطالعات دین و رسانه ادامه داد: دانشکده دین و رسانه یکی از پنج دانشکده دانشگاه صدا و سیما است که با هدف گسترش مطالعات بینا - رشته ای در حوزه دین و رسانه و همچنین آموزش طلاب حوزه های علمیه درعلوم رسانه و رادیو- تلویزیون راهاندازی شده است. ساختمان جدید این مرکز نیز با بودجه اهدا شده از جانب مقام معظم رهبری در سفر قم امسال تکمیل و افتتاح شد.

وی تاکید کرد: در این دانشکده طلاب حوزه علمیه سطح 2 از طریق آزمون سراسری و اختصاصی در 3 رشته علوم ارتباطات، ادبیات نمایشی و تولید سیما پذیرفته می شوند. به گفته این مدرس دانشگاه همچنین سرفصل های برخی رشته های جدید نظیر«نویسندگی خلاق» در مقطع کارشناسی و فیلم نامه نویسی پیشرفته» با 4 گرایش «کودک»، «طنز»، «آیین ها و مناسبات دینی» و «اقتباس از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس» نیز در دانشگاه صدا و سیما طراحی و استادان و اعضای هیات علمی در حال تکمیل شرح درسهای آن ها جهت ارسال به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

وی یادآور شد: مجله علمی- پژوهشی «رسانه های دیداری و شنیداری» دانشگاه صدا و سیما تنها مجله علمی- پژوهشی در ایران است که به طور تخصصی به مباحث رادیو و تلویزیون می پردازد و در حقیقت متولی انتشار آخرین یافته های علمی در این حوزه است. اسفندیاری در زمینه رویکرد پژوهشی این دانشگاه نیز عنوان کرد: در جریان حذف و تعدیل های شتاب زده و غیرکارشناسی سال 1394، معاونت پژوهشی و فناوری از ساختار دانشگاه حذف شد که در سال جاری بار دیگر احیا و موجب رونق دوباره فعالیتهای پژوهشی دانشگاه شد.

رییس دانشگاه صدا وسیما افزود: برگزاری همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال، همایش ملی حکمت مطهر، همایش بین المللی مدیریت رسانه، فعال شدن شورای پژوهش و فناوری دانشگاه و انتشارات، انتشار 39 عنوان کتاب در حوزه های متعدد علمی- هنری طی دو سال اخیر از جمله فعالیت های این معاونت به شمار می رود.

ارتباطات و مناسبات بین المللی
اسفندیاری در خصوص فعالیت های بین المللی دانشگاه نیز تصریح کرد: در سال های اخیر با وجود مسائل و مشکلات ارزی، از طریق همکاری با برخی سازمانها و جشنوارهها زمینه همکاریهای علمی بین المللی فراهم شد. وی همکاری با جشنواره جهانی فجر و برگزاری کارگاه ها و همایش های متعدد با حضور استادان و هنرمندان بین المللی طی دو سال گذشته و همچنین همکاری با مدرسه ملی سینما را از جمله این مناسبات و فعالیت های بی المللی عنوان کرد. اسفندیاری همچنین با اشاره به اخذ مجوز پذیرش دانشجوی بین المللی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در سال جاری پنج دانشجو از کشورهای لبنان و پاکستان در دانشگاه صدا و سیما در حال گذراندن دوره های آموزشی زبان هستند.

آمار سرقت علمی در دانشگاه صدا و سیما
وی با بیان این مساله که رسیدگی به اتهام سرقت علمی مبتنی بر شکایت و یا کشف دانشگاه است، اظهار کرد: در دوره مدیریت اخیر دانشگاه صدا و سیما تاکنون پرونده محکومیتی در این خصوص نداشته است و بخشی از این مسئله به سبب دقت نظر و سخت گیری دانشکدهها و استادان و اعضای هیات علمی است.
اسفندیاری افزود: دانشگاه در صورت مشاهده و اثبات این مساله قاطعانه برخورد می کند و در هر مرحله از تحصیل و یا حتی پس از دانش آموختگی نیز اقدام قانونی تا حد ابطال مدرک تحصیلی انجام می دهد.

رییس دانشگاه صدا و سیما همچنین در خصوص تناسب اعضای هیات علمی با دانشجویان نیز یادآور شد: در سال های اخیر به دلیل مشکلات دانشگاه در زمینه جذب اعضای هیات علمی، نسبت استادان به دانشجویان کاهش یافت؛ اگرچه در فراخوان اخیر برای جذب این اعضا اقدام شده است. وی افزود: از سال 1392 که دانشکده صدا و سیما به دانشگاه ارتقا یافت، مدارک بعضی از مدرسان برای تبدیل وضعیت به هیات علمی از طریق سامانه نور رضوی در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت که تقریبا اکثر قریب به اتفاق پرونده ها مورد تایید قرار گرفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۳۶۲۱۰۰۱:۳۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
خب اینهمه هی نیرو اضافه میکنن که همش از کمبود بودجه مینالین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین