برزیل از وعده خود درباره انتقال سفارت به قدس عقب‌نشینی کرد

گروه جهان الف،   3980109044

رئیس جمهوری برزیل از وعده خود در رابطه با انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی عقب‌نشینی کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد، ژایر بولسونارو در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برزیل به جای انتقال سفارت خود به قدس، در این شهر دفتر نمایندگی تجاری افتتاح می‌کند.

بولسونارو اظهار کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قبل از زدن حرف آخرش درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس ۹ ماه صبر کرد.

او افزود: ما به زودی دفتر نمایندگی تجاری در قدس راه اندازی می‌کنیم.

این در حالی است که او زور یکشنبه برای سه روز به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

بخش کشاورزی برزیل یکی از مخالفان اصلی انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی است، زیرا چنین اقدامی صادرات گوشت این کشور به کشورهای اسلامی و عربی را به خطر می‌اندازد.

هامیلتون موراو معاون رئیس جمهوری برزیل فوریه گذشته ایده انتقال سفارت برزیل به قدس را بد و نامناسب خواند و تاکید کرد که چنین اقدامی به صادرات گوشت برزیل به کشورهای عربی که حدود پنج میلیارد دلار است، ضربه خواهد زد.

سخنگوی رئیس جمهوری برزیل دو روز پیش تاکید کرد که مساله انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی، نیازمند بحث و بررسی عمیق است.

"ارنستو ارائوژو" وزیر امور خارجه برزیل نیز در تازه‌ترین اظهار نظر در این باره گفته بود که انتقال سفارت برزیل به قدس اشغالی همچنان در دست بررسی است.

ارائوژو در کنفرانسی خبری در برازیلیا تاکید کرد که قدس مساله‌ای بسیار مهم است و این مساله (انتقال سفارت به قدس) همچنان در دست بررسی است.

فرماندهان ارشد ارتش برزیل نیز اخیرا با انتقال سفارت کشورشان از تل‌آویو به قدس اشغالی مخالفت کردند.