حاج‌علی‌اکبری: سال ۹۸ نویدبخش بشارت‌ها و فرصت‌ها است

گروه سیاسی الف،   3980109042 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
حاج‌علی‌اکبری: سال ۹۸ نویدبخش بشارت‌ها و فرصت‌ها است

امام‌جمعه موقّت تهران گفت: سالی که با نام امیرالمومنین(ع) در ولادت خجسته آن حضرت آغاز شد نویدبخش بشارت‌ها و فرصت‌هاست.

به گزارشالف بنقل از فارس حجّت‌الاسلام محمّدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام‌جمعه موقّت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۹ فرودین) تهران با تبریک سال نو گفت: سالی که با نام امیرالمومنین(ع) در ولادت خجسته آن حضرت آغاز شد نویدبخش بشارت‌ها و فرصت‌هاست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب مبنی بر اینکه سال ۹۸ سال فرصت‌ها است نه تهدیدها، تصریح کرد: این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

خطیب جمعه تهران بعثت پیامبر گرامی اسلامی(ص) در دهه سوم ماه رجب را مورد اشاره قرار داد و گفت: هیچ روز و شبی در سال به میمنت و فرخندگی و الهام‌بخشی شب و روز مبعث نمی‌رسد؛ زیرا اساس همه نعمت‌ها است که خدا بر جامعه مومنین منّت گذاشته است.

حاج‌علی‌اکبری شب و روز بعثت را شب و روز توجه به علی‌ابن ابی‌طالب دانست و گفت: به وسیله جایگاه امامت و پیشوایی است که امکان دست‌یابی بشریت به خوشبختی فراهم می‌شود. لذا هم در شب و هم روز بعثت سخن از این است که متوجه امام علی(ع) باشیم. زیبایی پیام‌های بعثت در چهره بی‌بدیل علی‌ابن ابی‌طالب متجلی است.

وی با اشاره به محیط قبل از بعثت پیامبر(ص) گفت: از معجزات بعثت این است که از جامعه آکنده به ضلالت آن روز، جامعه‌ای پیشرفته بسازد و از بین آن جماعت انسان‌های بزرگ را تربیت و به بشریت هدیه کند. بعد از قرن‌ها امروز هم مسلمانان جهان در اقصی‌نقاط عالم و ملّت عزیز ما از رایحه دلپذیر خلق دل‌آرا و خوش محمّد مصطفی)ص) سرمست هستند.

امام‌جمعه موقّت تهران، انقلاب اسلامی را دنباله بعثت و آرزوهای پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: امیدواریم خدا این انقلاب را به ظهور موعود الهی برساند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور با تاکید بر این که دولت و ملت باید دست به دست هم دهند تا تدابیر لازم برای برطرف کردن خسارت‌ها اتخاذ شود،‌ گفت: حاشیه‌ها را باید کنار زد و بدون حاشیه و با شکرگزاری این وحدت ملی همه مردم به کمک هایشان ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با تبریک فرا رسیدن روز ۱۲ فروردین گفت: ۱۲ فروردین روز تولد جمهوری اسلامی است که امام (ره) فرمودند صبحگاه ۱۲ فروردین که نخستین روز حکومت الله بر جهان است از بزرگ‌ترین اعیاد ملی ما است. ۱۲ فررودین خلاصه و عصاره بعثت را در خود جای داده است که این بعثت مجدد در عصر جاهلیت مدرن است.

وی افزود: مردم ما با اراده ملی و تصمیم جامع و همگانی‌شان با رهبری امام عظیم الشان یک نظام الهی را مطابق با هندسه الهی در عصر غیبت طراحی و تاسیس کردند و امروز من و شما چهلمین سال تاسیس را در پیش‌رو داریم. جمهوری اسلامی ایران؛ نظامی که برخاسته از این انقلاب بزرگ است و این اتفاق مهم هم در دستور کار ملت برای گام دوم قرار دارد و هم پیش روی ملت‌های جهان است برای اینکه الهام بگیرند و مسیر خودشان را ادامه دهند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: مانند هر سال در آغازین روز سال جدید رهبری نقشه راه ملت ایران را به زیبایی و حکیمانه ترسیم کردند و شرح گام دوم را در سال نخست ارائه کردند، امیدوارم قدرشناس باشیم، این نعمت بزرگ الهی برای ما است.

حاج علی اکبری اظهار کرد: سخنرانی رهبری، یک سخنرانی متفاوت، الهام بخش و راهبردی است، نباید از کنارش به سادگی عبور کنیم، برای همه ما، ملت، جامعه جوان ما و برای مدیران و مسئولان ما الهام بخش است، ان‌شاءالله مراجعه کرده، برداشت کنیم و مسیرمان را انتخاب کنیم و مراقب باشیم تا به فراموشی سپرده نشود.

وی تصریح کرد: آنچه از این پیام و سخنرانی مشروح بعد از پیام نوروزی استفاده می‌شود، مساله اراده ملی ما ایرانیان است، آن‌چه رهبری بیان کردند، این بود که فرمودند دشمن متوجه شده ملت ایران وقتی چیزی را تصمیم بگیرد، اراده کند، می‌تواند به آن برسد، لذا تصمیم دشمن این است که بر اراده نفوذ کند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بنابراین انتخاب شعار سال، انتخاب عالمانه و کارشناسانه است تا ملت بتوانند قدم‌های خود را برای روزهای بهتر بردارند، لذا تعیین شعار سال هم گفتمان سازی و هم ادبیات سازی عالمانه و استادانه است برای این‌که اراده‌ها متمرکز شود.

وی همچنین گفت: رهبر بیدار ما سال‌ها پیش دست دشمن را خوانده و جنگ اقتصادی دشمن را پیش‌بینی کرد و با دقت نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی را پیش روی ملت قرار داد و برای تبدیل اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب جامعه ارکان آن را بیان کردند، لذا شعار رونق تولید برای سال جدید به منزله روح اقتصاد مقاومتی است، یعنی در سند اقتصاد مقاومتی که نقشه نجات اقتصاد ملی ما است آن روح اصلی، مساله تولید است که رهبری امسال رونق تولید را به‌عنوان جهت‌گیری ملت پیش‌روی ما معرفی کردند و لذا این را نقطه عطف سازنده باید در نظر بگیریم و قدر بدانیم، برخورد تشریفاتی و شعاری نکنیم، از تبیین و فهم عالمانه موضوع تا اقدام و تلاش مجاهدانه تا بسیج سراسری همه امکانات و قوا برای تحقق این شعار مهم و حساس در دستور کار مسئولین، ملت و مدیران قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این یک تیر و صدها نشانه است، اگر تولید ملی رونق پیدا کند و همه دست به دست هم دهیم و این اتفاق بزرگ رخ دهد، در سال ۹۸ در این زمینه اتفاق متفاوتی رخ می‌دهد، بسیاری از خواسته‌های مردم محقق می‌شود، میزان کالاها افزایش می‌یابد، با کمبود و قحطی مقابله می‌شود، کنترل و کاهش قیمت‌ها فراهم می‌شود و هم وابستگی به کالای خارجی کم می‌شود، اشتغال جوانان فراهم و بیکاری مهار می‌شود، زمینه‌های صادرات فراهم می‌شود و در نهایت اقتصاد ملی ما با تولید و رونق تولید است که می‌تواند در برابر تحریم‌ها به خوبی مقاومت کند و استقلال و عزت ملی ما هم تقویت می‌شود.

حاج علی اکبری همچنین اظهار کرد: تحقق رونق تولید، ‌ تدبیر، برنامه ریزی و شجاعت می‌خواهد، روحیه جهادی می‌خواهد و انسجام ملی، برای این‌که بتوانیم به چنین هدف بزرگی دست پیدا کنیم، این هدف گذاری ان شاءالله محقق شود و امسال اتفاق متفاوتی بیفتد که خار جدیدی در چشم دشمنان جمهوری اسلامی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌ها و شهرهای کشور، گفت: براثر بارندگی‌های وسیع اخیر، سیل در کشور اتفاق افتاد، البته به ما بشارت دادند آسمان آشتی کرده و بعد از خشکسالی طولانی، ترسالی اتفاق افتاده است، اگر این اتفاق مقطعی هم باشد بارش وسیع و خجسته‌ای در سراسر کشور بوده و نباید دشواری پیش آمده سبب شود تا از شکرگزاری این نعمت غافل شویم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید شکر عملی یعنی آمادگی برای استقبال از بارش‌ها وجود داشته باشد، در هفته اخیر اکثر استان‌ها و شهرها با مساله سیل و گرفتاری‌های آن مواجه شدند، مسافران مبتلا شدند و اوج مشکلات را در گلستان و مازندران، گمیشان، آق قلا و ترکمن صحرا دیدیم و همچنین اتفاق ناگواری که در شیراز رخ داد و … این‌ها چیزهایی است که الان پیش‌روی ما است و باید به لطف خدا با درس گرفتن و عبرت گرفتن از شرایطی که پشت سر گذاشتیم، باید امدادرسانی و متمرکز کردن خدمات را ادامه دهیم در حال حاضر اولویت امداد و نجات و رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده است که باید در دستور کار باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: حاشیه ها را باید کنار زد، نباید سیاست بازان و یا کسانی که تحلیل‌های سطحی دینی از موضوعات دارند به افکار عمومی آسیب بزنند، الان همه باید متمرکز باشند تا شرایط مشابه اتفاق نیفتد. بعد از این نوبت می‌رسد به بررسی عالمانه و کارشناسانه تا اگر احیاناً مقصرانی بوده‌اند، رسیدگی شود، همه مسئولین در قوای مختلف وسط این میدان حضور دارند، قوای مسلح و نیروهای مردمی همین‌طور لذا باید بدون حاشیه و با شکرگزاری این وحدت ملی همه مردم به کمک هایشان ادامه دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که خداوند این غم‌ها و آلام را الیتام ببخشد و بارش های پیش رو را بارش رحمت قرار دهد، به مسئولین ما نیز توفیق درس گرفتن و عبرت گرفتن از حوادثی که رخ داد را عنایت کند، ملت و دولت باید دست به دست هم دهند تا برای برطرف کردن خسارت‌ها تدبیرهای لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سالی که با نام علی (ع) و ولادت خجسته آن حضرت آغاز شد، نوید بخش بشارت‌ها و فرصت‌ها است، شنیدید از رهبر معظم انقلاب که فرمودند سال ۹۸ برخلاف آنچه دشمنان ملت ایران مطرح می‌کنند سال فرصت‌ها و گشایش‌های بیش‌تر است ان شاء‌الله.

وی افزود: بزرگ‌ترین اتفاقی که در جهان بشریت رخ داده در دهه سوم ماه رجب قرار دارد، یعنی بعثت خاتم انبیاء محمد مصطفی (ص) در ۲۷ این ماه قرار گرفته که هیچ روز و شبی در آفرینش به زیبایی و عظمت نیست، امیدواریم خدا همه ما را قدرشناس این بعثت و نعمت بزرگ قرار دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۳۵۶۹۶۱۳:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۹
اصرار در امید دادن در این شرایط عین نا امیدی است.
ناشناس۸۳۵۷۳۶۱۴:۱۷:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۹
کدوم امید ؟ کدوم فرصت ؟ کدوم بشارت ؟ مردم دارن پیاز 13 هزار تومنی رو میبینن توی بازار
ناشناس۸۳۵۷۴۵۱۴:۲۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۹
مردم حرف من و تو و این و اون رو نمیبینن مردم دست میکنن توی جیبشون
ناشناس۸۳۵۷۹۹۱۵:۰۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۹
کاش ایشان چندشاخص اقتصادی یا حداقل یه تحلیل کوچک علمی اقتصادی می دادند . با کدام شاخص امسال باید اینگونه باشد
ناشناس۸۳۶۰۴۱۲۱:۰۸:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۹
تحلیل کوچیک علمی باشه برای عالم
ناشناس۸۳۶۲۶۸۰۸:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۰
متاسفانه به شعور مردم توهین می کنند
ناشناس۸۳۵۶۹۹۱۳:۵۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۹
فعلا" که با این سیل و این آب و هوای نامهربان در اول سال، احتمالا" وضع محصول کشاورزی سال 98 از پارسال خراب تر خواهد شد.
ناشناس۸۳۵۷۳۳۱۴:۱۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۹
بشارت و امید پیاز 14 تومنی ؟!
ناشناس۸۳۵۷۵۰۱۴:۲۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۹
سالی که نکوست از قیمت پیازش پیداست .
ناشناس۸۳۵۷۰۱۱۳:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۹
ان شاء الله مهدی موعود هرچه زودتر ظهور کنند
ناشناس۸۳۵۷۰۲۱۳:۵۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۹
خدا خودش کمک کند
مفت خور بازنشسته۸۳۵۷۴۰۱۴:۱۹:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۹
پس مسئولان برای چی حقوق نجومی بردارن ؟!
ناشناس۸۳۵۷۰۵۱۳:۵۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۹
شما از کجا مطمئن هستید؟؟
ناشناس۸۳۵۷۳۸۱۴:۱۸:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۹
از پیاز 13000 تومنی
جوجه ریز۸۳۵۷۷۷۱۴:۴۴:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۹
آخه فروش جوجه 1 روزه بیشتر از قیمت 2400 تومن ممنوع شده در سال 98
ناشناس۸۳۶۱۲۳۲۲:۵۲:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۹
یه حرفی زده که سر مردم رو گرم کنه
ناشناس۸۳۵۷۱۵۱۴:۰۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۹
خوش بینی خوبه ولی خوش بینی بدون در نظر گرفتن واقعیت ها سمه.
ناشناس۸۳۵۷۵۳۱۴:۲۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۹
فعلا که آغاز سال نوید بخش نبود، فقط خرابی و عزا داشتیم. منتهی هر چی بگوییم ، جرم است
ناشناس۸۳۵۷۹۸۱۵:۰۶:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۹
حاج آقا، با عرض احترام، استخوان مردم دارد زیر بار گرانی و تورم خرد میشه. ارزش پولی که در جیب ما است نسبت به پارسال حداقل نصف شده است. هیچ نشانه ای از راه حل در عملکرد دولت و مسئولین دیده نمیشه. شما مدام از امید میگی. چطور انتظار دارید مردم حرف های شما را باور کنند وقتی همه کارشناسان میگن وضعیت اقتصادی کشور در 98 بسیار بدتر از 97 خواهد بود؟
ناشناس۸۳۵۸۰۵۱۵:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۹
بر خلاف شما آقایان می گویند که سال فتنه است.
ناشناس۸۳۵۹۵۳۱۹:۱۷:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۹
برو کار می کن مگو کار چیست!
ناشناس۸۳۶۰۱۶۲۰:۳۸:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۹
فرصت برای چه کسانی و برای چه کاری؟!
ناشناس۸۳۶۰۳۴۲۰:۵۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۹
والله سالی که نکوست از بهارش پیداست من که چشم به امید آب نمی خوره
ناشناس۸۳۶۲۹۳۰۹:۴۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
امید تغییر جنسیت داده و اسمش را گذاشته رویا
ناشناس۸۳۶۱۶۲۰۰:۱۶:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
مشخصه که چقدر مشکلات اقتصادی مردم توسط آقایون حس و درک میشه.
ناشناس۸۳۶۱۶۷۰۰:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۱۰
برای اختلاسگران و دزدان سال خوبی است نه برای بدبختهایی مثل من.
ناشناس۸۳۶۲۰۷۰۱:۱۸:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۱۰
فکر نکنم حتی یک بچه هم به بهتر شدن اوضاع در سال جدید امید وارباشد
امید۸۳۶۲۹۴۰۹:۴۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۱۰
با اینشاله ماشاله چیزی درست نمیشه حاجی
ناشناس۸۳۶۳۰۶۱۰:۰۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۱۰
بازم حرف ......
ناشناس۸۳۶۵۷۱۱۳:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۱۰
همش تورم، فلاکت و بدبختی مردم و حقوق بگیران،
ناشناس۸۳۸۴۱۳۲۰:۵۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۱۱
دلت خوشه اخوی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین