هافینگتون پست: ایران هم در جای صحیح تاریخ ایستاده

گروه سیاسی الف،   3980109031 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
هافینگتون پست: ایران هم در جای صحیح تاریخ ایستاده

نشریه 'هافینگتون پست' ایتالیا با عنوان 'ایران هم در جای صحیح تاریخ ایستاده است' نوشت: شاید عجیب به نظر برسد، اما ایران هم می تواند به جای اینکه در کنار بدهای تاریخ قرار بگیرد، در صف خوب های آن بایستد.

به گزارش ایرنا از هافینگتون پست: ایران در عراق و در سوریه با داعش مبارزه کرده است و بنابراین در همان جبهه امریکا و چریک های کرد قرار داشته که اخیرا آخرین شهری را که در دست خلافت اسلامی قرار داشت، آزاد کردند. ایران در جنگ زمینی و در مقابله ای رو در رو، با جنایتکاران عضو داعش مبارزه کرده است. اما به نظر می رسد که کشورهای غربی بر اثر تبلیغات کوبنده ضد ایرانی کاخ سفید، هوش و حواس و حافظه شان را از دست داده اند و مایل نیستند اتحاد با ایران و حزب اله لبنان را که حالا به نفعشان نیست به آن اشاره بشود، به یاد بیاورند.

البته مایک پمپئو نیز چند روز پیش در جریان دیدارش از کویت از ' تهدیدات مشترکی مانند ایران، داعش و القاعده در قبال امنیت جهان ' صحبت کرده است. وزیر امور خارجه امریکا با چنین اظهاراتی سعی در القای این ایده دارد که فرهنگ مرگ گروه های سلفی مانند داعش و القاعده، به جمهوری اسلامی شیعه ایران نیز تعلق دارد که در سال 2015 در کنار تمامی قدرت های بزرگ جهان بر سر میز مذاکرات توافق هسته ای نشسته بود.

ایران با هماهنگی سپاه پاسداران موفق شده نیروهای شیعه منطقه را، که یکی از گروه های آن صرفا متشکل از افغان ها بوده است، برای جنگ در برابر داعش بسیج کند. در مورد کشته شدگان جنگ در برابر داعش آمار رسمی وجود ندارد، اما رسانه های گروهی در ایران از حداقل 4000 کشته در جبهه سوریه گزارش داده اند که نیمی از آنها افغان بوده اند.

گفته می شود که تعداد کشته شدگان سپاه پاسداران نیز نزدیک به یک هزار نفر از جمله تعداد قابل توجهی از افسران این نیرو می باشد. بدون تردید مردم ایران ماجرای کشته شدن محسن حججی، از نیروهای سپاه، به دست نیروهای داعش در سوریه و انتشار فیلم قتل وی را از یاد نبرده اند. آیا باید این کشته شدگان را در زمره اثرات جانبی سیاست ' متهاجمانه ' جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای گسترش نفوذ خود از بغداد گرفته تا مدیترانه و تهدید اسرائیل به شمار بیاوریم؟

نباید فراموش کنیم که ایران آغازگر جنگ در سوریه نبوده است بلکه رقبای منطقه ای این کشور با هدف سرنگون کردن بشار اسد، در سوریه آتش جنگ را افروختند. بشار اسد با کمک ایران و روسیه و حزب اله لبنان سقوط نکرد و ما باید امروز از خود بپرسیم که اگر ایرانی ها با نیروهای خود وارد صحنه جنگ در سوریه نمی شدند آیا امروز ما در دمشق، بغداد و یا شاید حتی در تهران با داعش روبرو نبودیم؟

عملکرد تهران در سوریه و در عراق را می توان دفاع 'پیشرفته' و رو به جلوی این کشور و با هدف دور نگه داشتن دشمن از مرزهای خود تلقی کرد. در همین راستا، ایران آزمایشات موشکی خود را نیز به مثابه ابزاری دفاعی و عامل بازدارنده در برابر تهدیدات خارجی به شمار می آورد. پس از اینکه ایران در سالهای جنگ علیه صدام حسین که از حمایت کشورهای عربی و غربی برخوردار بود، آماج موشکهای عراقی قرار گرفت، این کشور برخورداری از زرادخانه موشکی را حق خود به شمار می آورد و آن را مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت نمی داند.

در پاسخ به این سئوال که ایران در برابر چه کشورهایی باید از خود دفاع کند، می توان به آمار و گزارشات موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم مراجعه کرد. به گزارش این سازمان بین المللی در سال 2017 هزینه نظامی ایران برابر با 3.1 درصد تولید ناخالص داخلی، اسرائیل برابر با 4.73 درصد تولید ناخالص داخلی، عربستان برابر با 10.29 درصد تولید ناخالص داخلی شان بوده است.

یادآوری می شود که عربستان در سال 2017 در جریان سفر ترامپ به ریاض قرارداد خرید 350 میلیارد دلار تسلیحات از امریکا را امضا کرد. ریاض در حالیکه هر چه بیشتر به تل آویو نزدیک می شود، در فاصله زمانی 2014 تا 2018 به اولین خریدار تسلیحات در جهان مبدل شده و بودجه نظامی این کشور نسبت به چهار ساله 2009 تا 2013 میلادی، 192درصد افزایش داشته است. آیا ایران که بر اساس 14 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافق هسته ای سال 2015 پایبند است یک تهدید هسته ای به شمار می رود؟ در حالیکه ایران از دیرباز از امضا کنندگان پیمان منع گسترش هسته ای در جهان بوده است، اثری از کشورهای اسرائیل و کره شمالی در میان اعضای این پیمان به چشم نمی خورد و همه می دانند که اسرائیل بسته به منبع گزارش، دارای 85 الی 400 کلاهک هسته ای است. حالا اگر زمانی تهران واقعا تصمیم به حمله به اسرائیل بگیرد، آن ایران خواهد بود که پیش از طرف مقابل نابود خواهد شد. در ایران به خوبی از این مسئله آگاهی دارند و به همین دلیل است که از سالها پیش در تلاشند تا خود را به نحوی تجهیز کنند تا حداقل زود از میدان خارج نشوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۳۵۷۷۲۱۴:۳۷:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۹
اینها واقعا فراموش کردن کردن که ایران ، هفت هزار سال تمدن داره و بزرگترین امپراتوری باستانی جهان بوده ؟ در حالیکه اسراییل یک رژیم اشغالگر با هفتاد سال سابقه توحش و بربریته ؟ هفتاد سال جنایت رو چطور با هفت هزار سال افتخار مقایسه میکنن ؟
ناشناس۸۳۶۱۵۰۰۰:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۰
هافینگتن پست ایتالیا؟ برای آمریکاست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین