احسان قاضی‌زاده هاشمی: درآمدهای تبلیغاتی تلویزیون باید شفاف شود

گروه اجتماعی الف،   3980109002 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
احسان قاضی‌زاده هاشمی: درآمدهای تبلیغاتی تلویزیون باید شفاف شود

بعضاً درآمدهایی که می‌شنویم برای تبلیغ یک کالا بدست می‌آید که متاسفانه برخی از این درآمدها ناشی از عدم تبلیغ مجموعه رقیب است که می‌تواند موسسه یا کالا باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از اتفاقات جالب توجه اجرای قانون بازنشستگان بود که به واسطه پیگیری احسان قاضی‌زاده هاشمی با جدیت دنبال شد؛ به تعبیر این نماینده مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان بهترین قانون مجلس دهم است. او در این باره به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: عده زیادی ترک خدمت کردند برآورد ما 6000 نفر در قوای مختلف و 200 نفر مقامات سیاسی اعم از استانداران، سفیران و معاون وزرا بوده است. البته عده‌ای هم کوچ کردند یا دور بزنند و فرار کنند که 1000 نفر هستند. خوشبختانه عده زیادی همکاری کردند تا فصل جدیدی از مدیریت روی کار بیایند و با تغییر چهره مدیریتی کشور مواجه شویم. البته که صداوسیما هم جزو نهادهایی بود در امتداد اجرای این قانون حرکت کرد و البته در سال 98 ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بسیاری می‌گفتند این قانون در نظام اجرایی کشور اخلال بوجود می‌آورد و دیدیم نزدیک به 15 استاندار تغییر کرد و هیچ اخلالی بوجود نیامد. این قانون صرفاً به خاطر روی کارآمدن عده‌ای نیست بلکه به واسطه اجرای این قانون، باید کادرسازی صورت بگیرد. چرا که همین‌ نسل جدید هم به عنوان مدیر سرکار آمدند ماندگار نیستند و باید به فکر نسل‌های بعدی باشیم؛ برای آن روزها بیندیشیم.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به پولشویی و عدم شفافیت مالی در عرصه فرهنگ و هنر، افزود: متاسفانه در یکی دو سال اخیر شنیدم در عرصه فرهنگ و هنر خصوصاً سینما، موسیقی و حتی کتاب ما شاهد یکسری سرمایه‌گذاری‌هایی برای سودهای بادآورده هستیم . به عبارتی از علاقه‌مندی مردم به عرصه فرهنگ و هنر در قالب برنامه‌سازی‌های مختلف به دنبال کسب و خلق پول هستند و طبعاً مفاهیم به شدت در آن‌ها تنزل پیدا کرده است. به عبارتی دیگر کپی‌کاری‌های دست چندم، سخیف و کارهای غیربومی، بومی‌سازی می‌شود. اعتقاد دارم حوزه نظارتی وزارت ارشاد بایستی فعال‌تر عمل کند و ما بتوانیم در قالب انجمن‌های صنفی تهیه‌کنندگان روی منابع مالی، ورودی و خروجی‌ها نظارت داشته باشیم و به یک شفافیت مالی در عرصه فرهنگ و هنر برسیم.