اعلام آمادگی ارمنستان برای کمک به سیل زدگان

گروه اجتماعی الف،   3980107060

نخست وزیر ارمنستان از آمادگی کشور متبوع خود برای ارائه کمک های ضروری به منظورغلبه بر پیامدهای سیل ویرانگر در تعدادی از استان های کشورمان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در حساب توییتری خود ضمن اعلام آمادگی کشورش برای کمک به سیل زدگان در بخش های از ایران، نوشت: «خبر قربانی شدن ده‌ها نفر بر اثر وقوع سیل ویرانگر در کشوردوست ایران ما را عمیقاً در شوک فرو برد. در این برهه سخت ارمنستان آماده است تا در کنار ملت دوست ایران حضور داشته و کمک ضروری خود جهت غلبه بر پیامدهای این فاجعه را ارائه کند».

به گزارش ایرنا در پی بارش های سنگین که از روزهای پایانی سال گذشته در اغلب نقاط کشور آغاز شد، سیل تعدادی از استان های شمالی،جنوبی و جنوب غربی کشور را در بر گرفت. بر اساس گزارش ها تاکنون 19 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و105 نفر مصدوم شده اند .به گفته رضا اردکانیان وزیر نیرو 17 شهر و بیش از 600 روستا در دو استان گلستان و مازندران درگیر این پدیده هستند.

درهمین زمینه روز گذشته جلسه ستاد بحران با حضور رییس جمهوری و دستگاه های مرتبط برگزار، و تصمیمات لازم برای مواجهه با این پدیده و کاهش آثار آن در این جلسه اتخاذ شد. امروز رئیس جمهوری با سفر به استان های گلستان و مازندران از نزدیک در جریان کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل قرار می گیرد.

هیات دولت هم امروز درباره جبران خسارت خسارت دیدگان تصمیم گیری خواهد کرد.