چگونه به مصدومان سیل کمک کنیم؟

گروه اجتماعی الف،   3980106110

برای کمک به مردم سیل‌زده روش‌های بسیاری وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید زندگی مردم سیل زده را تغییر دهید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  هنگام شرایط جوی سخت و بحرانی همچون سیل باید مراقب باشیم تا  باری اضافی روی دوش نیروهای امدادی نگذاریم و تمام تلاش خود را برای کمک  به حادثه دیدگان به کار بگیریم؛ در این گزارش به بررسی چند نکته مهم که می‌توانند سبب کمک رسانی بهتر و موثرتر به سیل زدگان شوند، می‌پردازیم.
 
۱-  اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت همکاری با نهاد‌ها و نیرو‌های امدادرسان است؛ باید در شرایط بحرانی نهایت همکاری را با هلال احمر و اورژانس کشور داشته باشیم و  به آنان کمک کنیم تا بتوانند توان خود را برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در سیل به کار ببرند، باید در این شرایط محل حادثه را خلوت کنیم و از اجتماع بیهوده پرهیز کنیم.
 
۲-  اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که آموزش‌های لازم برای کمک رسانی را دیده‌اید در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به هلال احمر و اورژانس کشور معرفی کنید تا بتوانید به صورت داوطلبانه در کنار نیرو‌های امدادی به سیل زدگان کمک کنید.
 
چگونه به مصدومان سیل کمک کنیم؟
 
۳- یکی از نیاز‌هایی که در شرایط سخت و بحرانی سیل مورد توجه قرار می‌گیرد کمک مالی است؛ اگر به دنبال کمک رسانی به مردم سیل زده هستید می‌توانید مقداری پول را به مراکز معتبر مانند هلال احمر اهدا کنید تا آن‌ها بتوانند وسایل مورد نیاز مردم سیل زده را تهیه کنند.
 
۴- هنگام وقوع سیل و به دلیل سرعت بالای آب اغلب مردمی که در جریان آن قرار دارند دچار حادثه و جراحت می‌شوند، در چنین شرایطی آن‌ها نیاز به خون دارند و شما می‌توانید با اهدا خون به آن‌ها کمک کنید.
 
چگونه به مصدومان سیل کمک کنیم؟
 
۵- در شرایط بحرانی سیل نیاز به لباس، پتو، ملحفه، مواد غذایی و وسایل بهداشتی ضرورت بسیاری پیدا می‌کند؛ در این شرایط شما می‌توانید وسایل مورد نیاز مردم سیل زده را به راحتی  فراهم کنید و با اهدای برخی از لباس‌ها و پتوی خود به آن‌ها کمک کنید.
 
چگونه به مصدومان سیل کمک کنیم؟

۶-  اگر در نزدیکی محل حادثه سکونت دارید و خانه شما در مکان امنی واقع شده است می‌توانید با اسکان موقت مردم سیل‌زده در کنار خود به آن‌ها کمک  و برایشان سرپناهی امن فراهم کنید.

باید توجه داشته باشیم در شرایط بحرانی همچون سیل  هر کمکی از سوی شما برای مردم سیل زده بزرگ و قابل توجه است؛  از یک بطری آب گرفته تا اسکناس‌های پول می‌توانند زندگی مردم سیل‌زده را تغییر دهند و به آنان کمک کنند.