شاغلان زن انگلیسی بیش از مردان در معرض بیکاری‌اند

گروه جهان الف،   3980106108 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که ۷۰ درصد مشاغلی که به دلیل اتوماسیون در معرض خطر هستند در اختیار زنان است.

به گزارش ایسنا، زنان در انگلیس بیشتر از همکاران مردشان در معرض خطر بیکاری هستند. با توجه به گسترش نقش تکنولوژی در بازار کار انگلیس، برخی از مشاغل در خطر نابودی قرار گرفته اند که به گفته مرکز آمار انگلیس، ۷۰ درصد این دسته از مشاغل توسط زنان و ۳۰ درصد توسط مردان انجام می شود.

بنابر اعلام این مرکز، بیشترین مشاغلی که در خطر نابودی قرار دارند، مشاغل پیشخدمتی، چیدمان طبقات فروشگاه ها و فروشندگی هستند. هم چنین زنانی که دارای تحصیلات عالی نیز هستند بیش از مردان در خطر بیکاری قرار دارند. آن طور که اندیشکده رزولوشن فاندیشن اعلام کرده است از هر ۴ مرد دارای تحصیلات عالی در انگلستان تنها یک نفر در خطر از دست دادن شغلش قرار دارد، در حالی که این رقم برای زنان، ۴ شغل از هر ۱۰ شغل است.

ورود روبات ها به بازار کار، امنیت شغلی جوانان انگلیسی را نیز به مخاطره انداخته است؛ به گونه ای که ۱۵ درصد شاغلین انگلیسی که بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند، با خطر از دست رفتن شغل خود مواجه هستند. این مرکز به جوانان توصیه کرده است برای اطمینان از یافتن شغل مطلوب، مهارت های شغلی خود را ارتقا داده و به طور حرفه ای وارد بازار کار شوند.