رفتار امروز اروپایی‌ها با ایران، هیچ تفاوتی با خروج آمریکا از برجام ندارد/ اکنون جای بدهکار و طلبکار عوض شده

گروه سیاسی الف،   3980106089

عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اروپایی‌ها که ضمانت اجرای برجام را داده بودند، امروز رفتاری بدتر از آمریکایی‌ها دارند.

رفتار امروز اروپایی‌ها با ایران، هیچ تفاوتی با خروج آمریکا از برجام ندارد/ اکنون جای بدهکار و طلبکار عوض شده

پرویز سروری، عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگوبا خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و اینکه باید مرزهایمان را با غربی‌ها مشخص کنیم، گفت: از فرمایشات امام علی (ع) است که «از تاریخ عبرت گیرید قبل از آنکه خود عبرت آیندگان شوید»، امام صادق (ع) هم فرموده اند که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود، بنابراین باید به این موارد توجه کرد، اما متاسفانه دولت هنرش گزیده شدن دائمی شده است.

وی با تاکید براینکه جریان برجام تجربه تلخی از بدعهدی‌هاست، افزود: بالاخره ما با حمایت‌های سازمان ملل، آمریکا و کشور‌های اروپایی پای تفاهم نامه‌ای نشستیم و برجامی را امضاء کردیم که مورد قبول طرفین این معاهده بود که بعد از آن ما تمام تعهداتمان را انجام دادیم، ولی عهد و پیمان طرف مقابل روی زمین ماند و انجامش ندادند.

عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه هم اکنون جای بدهکار و طلبکار عوض شده است، بیان کرد: ما الان باید طلبکار باشیم مبنی بر اینکه چرا تعهدات ۵+۱ هنوز انجام نشده؟ امروز نه تنها آمریکایی‌ها بلکه اروپایی‌ها هم با رفتار تحقیر آمیزشان با ما طلبکارانه برخورد می‌کنند.

سروری، ادامه داد: هم اکنون کسی که بیشترین فشار تحریمی را بر کشورمان وارد کرده، از تمام مفاد برجام به نفع خودش بهره جسته و با کمال وقاهت، بی شرمی و پررویی خود را از صحنه خارج و هم اکنون به اعمال مدل‌های تحریمی پرفشارتر علیه جمهوری اسلامی روی آورده است.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها که ضمانت اجرای برجام را داده بودند، هم امروز رفتاری بدتر از آمریکایی‌ها دارند، گفت: تنها فرقش این است که این بدرفتاری پشت لبخند‌های ظاهریشان پنهان شده و اما ماهیت رفتار آنان هیچ فرقی با برون رفت آمریکا از برجام ندارد.

سروری یادآورشد: اینکه دولت همچنان با برجام و رفتار اروپایی‌ها، اقتصادمان را شرطی نگه داشته، به نظرم خسارت عظیمی است که به ایران وارد می‌کند و ادامه این روند می‌تواند به شدت در عرصه‌های مختلف اثرات منفی بر جای گذارد.