تعطیلی تمامی مراکز تفریحی رفاهی در بستر رودخانه‌های شمیرانات و آماده باش در برابر سیل احتمالی

گروه سیاسی الف،   3980106041

فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر امادگی تمامی دستگاه های خدماتی و امدادی برای مقابله با سیل احتمالی در شمیرانات از تخلیه شدن تمامی مراکز رفاهی و خدماتی در بستر رودخانه های این شهرستان ظرف ساعات گذشته خبر داد.

سیاوش شهریور در گفتگو با ایسنا، گفت: با توجه به پیش بینی تداوم بارش ها ظرف ۴۸ ساعت اینده تمامی تجهیزات لازم در سطح شهرستان به همراه نیروها بسیج شده تا در صورت بروز سیل در کمترین زمان ممکن واکنشی مناسب داشته باشیم در همین راستا جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان در محل شهرداری لواسان تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: در حال حاضر توقف در بستر رودخانه های درکه، دربند، لواسان و فشم ممنوع شده است و فعالیت مراکز رفاهی و خدماتی در این محدوده ها نیز متوقف شده است لذا از شهروندان نیز درخواست می کنیم به هیچ عنوان در محدوده بستر رودخانه های شهرستان حضور پیدا نکنند.

به گفته شهریور، باتوجه به تجربه سیلاب خرداد سال ۹۷، تمامی نیروهای امدادی و خدماتی شهرستان برای پیشگیری از وقوع سیلاب بویژه در لواسان آماده باش هستند. همچنین احتمال مسدود شدن گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران) تا روز چهارشنبه وجود دارد که در این ارتباط اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری بویژه به مناطق گردشگری طبیعی این شهرستان تا مساعد شدن شرایط آب و هوایی پرهیز کنند و حتماً به هشدارهای ایمنی در سطح شهرستان توجه داشته باشند برای مقابله مناسب با سیل احتمالی تمامی سالن های ورزشی و اماکن خدماتی در سطح شهرستان در آماده باش کامل هستند تا ارائه خدمات در مواقع بحران را به شهروندان داشته باشند.