جهانگیری:مدیران استان تهران برای سیل احتمالی آماده باشند

گروه سیاسی الف،   3980106007

معاون اول رئیس جمهور گفت: بر اساس پیش بینی‌ها بارندگی در تهران تا فردا شب ادامه دارد و با توجه به احتمال وجود سیل در رودخانه‌های بالادستی شمال تهران همه باید از پایتخت محافظت کنیم و باید همه مدیران استان آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شامگاه دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان تهران اظهار داشت: چند لحظه شیراز بسیار تکان دهنده بود و روح انسان را خدشه دار می‌کرد.

وی با اشاره به تدبیر مدیران و مردم استان گلستان گفت: تعداد تلفات جانی در گلستان کم بود و حتی این تلفات نیز به دلیل عدم توجه به هشدار‌ها بود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید به هشدار‌های هواشناسی تصریح کرد: امشب باید با تمام وجود از تهران مواظبت کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه کل زمان بارش باران تا ایجاد سیل در شیراز کمتر از 20 دقیقه بود بیان داشت: مدیران شیراز انتظار چنین باران و سیلی را نداشتند و غافل گیر شدند.

وی ادامه داد: شرایط جوی کشور ناپایدار است و همه ما باید تلاش کنیم مردم کمترین آسیب را از جاری شدن سیل احتمالی متحمل شوند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: از دیروز هواشناسی راجع به بارندگی شدید در تهران هشدار می‌داد که با توجه به وجود رودهای بالادستی در تهران جاری شدن سیل را متصور می‌کرد، بر اساس پیش بینی‌ها بارندگی در تهران تا فردا شب ادامه دارد در نتیجه امشب باید مراقبت‌های لازم  صورت گیرد و همه با حساسیت از پایتخت با تمام وجود محافظت کنیم.

جهانگیری گفت: باید به عنوان مسوولین مدیریت بحران احتمال را در وقوع حادثه نادیده نگیرید و با هوشیاری سیل احتمالی در تهران را مدیریت کنید.

وی افزود: از استاندار تهران و فرمانداران می‌خواهم که این موضوع را جدی بگیرند و با آمادگی کامل حاضر باشند.