بارش باران در شهرستان سرپل‌ذهاب سیل به راه انداخت/ یک کشته در اثر سیل در سرپل‌ذهاب

گروه اجتماعی الف،   3980105059

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه سرپل‌ذهاب شد. مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه هم از جان باختن یک نفر بر اثر بارندگی شدید و ورود ناگهانی سیلاب در سرپل‌ذهاب خبرداد.

 محبت جمالی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بارش گسترده باران از دو روز گذشته تاکنون سبب آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در محدوده رودخانه شهر سرپل‌ذهاب شد که مشکل حادی برای اهالی ایجاد نکرد.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: بارش شدید باران از ظهر امروز سبب آبگرفتگی معابر و اختلال در زندگی برخی از شهروندانی شده که در اطراف رودخانه در کانکس مستقر هستند و با کمک نیروهای خدماتی شهرداری در حال رفع این مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه همه تیمهای امداد و نجات، اورژانس در شهر سرپل‌ذهاب و مراکز دهستان‌ها در آماده‌باش کامل قرار دارند، افزود: ستاد مدیریت بحران در آمادگی کامل قرار دارد و امید داریم این سامانه بارشی مردم سرپل‌ذهاب را با مشکل مواجه نکند.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه بخشی از رفع مشکل آبگرفتگی کانکسها به خود مردم بستگی دارد افزود: تعدادی کانکس در نزدیکی رودخانه مستقر هستند که با سیلابی شدن رودخانه امکان آبگرفتگی آنها وجود دارد.

جمالی‌نیا گفت: از چندماه پیش تذکرات جدی به این خانواده‌ها داده شده که محل زندگی آنها استاندارد نیست اما این خانواد‌ه‌ها هنوز حاضر به جابه‌جایی نشده‌اند و تنها در این بارندگی‌ها قبول کردند که در کانکسها نمانند.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه اکنون از لحاظ خدمات برق، آب و گاز این شهرستان با مشکلی مواجه نیست عنوان کرد: اکثر محورهای مواصلاتی شهرستان با وجود بارش شدید باران باز است.

یک نفر بر اثر سیل در سرپل‌ذهاب جان باخت/ آبگرفتگی معابر شهری و قطع برق در استان کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از جان باختن یک نفر بر اثر بارندگی شدید و ورود ناگهانی سیلاب در سرپل‌ذهاب خبرداد.

جلیل بالایی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یک فرد روستایی در شهرستان سرپل‎ذهاب در کنار رودخانه فصلی که پیش از این خشک بوده و به‌دلیل بارش باران طغیان کرده غرق شده که جسد این مرد روستایی توسط مردم منطقه پیدا و به سردخانه منتقل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه شهروندان از ترددهای غیرضروری در اطراف رودخانه‎ها خودداری کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه کمتر از دو و نیم ساعت بیش از 50میلی‎متر باران در شهرستان گیلانغرب باریده است تاکنون خسارتی در این شهرستان گزارش نشده است.

بالایی با اشاره به اینکه 21 مورد آبگرفتگی معابر در سطح شهر کرمانشاه گزارش شده است، بیان کرد: باد و باران شدید در 36 ساعت گذشته منجر به قطعی برق شهر ریجاب و چند روستا شده بود که مسئولان مربوطه در حال تلاش برای از بین بردن عوامل خطر و وصل دوباره برق هستند.

وی با بیان اینکه هیچ جاده‎ای در استان کرمانشاه به‌دلیل بارندگی مسدود نشده است، گفت: تاکنون برآورد مجموع خسارت آبگرفتگی معابر و منازل شهری و روستایی انجام نشده است و به‌دلیل بالا آمدن آب رودخانه‎ها به زمینهای کشاورزی حاشیه رودخانه‎ها آسیب رسیده که در حال ارزیابی این خسارت هستیم.

وی با بیان اینکه با مدیریت بحران قبل از ایجاد و بروز بحران، بسیاری از خطرهای پیش‎بینی شده کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: تشکیل شورای هماهنگی بحران قبل از ورود سامانه یک تجربه جدید بود که نشان داد پیشگیری، اطلاع‌رسانی به موقع، صدور اخطاریه‎ها و اعلام آمادگی تمام دستگاه‎ها در کاهش خطرات و آسیب‎های طبیعی به ویژه سیل میسر است.