سیل مازندران چه میزان خسارت به بار آورد؟

گروه اقتصادی الف،   3980105039 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: سیل اخیر در مازندران یک‌هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان به بخش زیرساختی، مسکونی، کشاورزی، دام و طیور استان خسارت زد که بیشترین خسارت در بخش کشاورزی بوده است.

مهدی رازجویان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان که به‌دلیل رانش زمین و سیلاب مسدود شده بودند، بازگشایی شدند.

وی افزود: در مناطق کوهستانی و بالادست احتمال رانش دوباره مسیرها وجود دارد، از رانندگان درخواست می‌شود از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند، دستگاه‌های مربوطه در جاده‌های کوهستانی مستقر هستند، احتمال ریزش سنگ در تمامی مناطق کوهستانی وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به نشست شب گذشته که با فرمانداران مناطق درگیر با سیل انجام شده و تا بامداد به‌طول کشیده است، گفت: درباره بازسازی سریع و فنی مناطق سیلابی و کمک به افراد آسیب‌دیده با فرمانداران صحبت شده است.

رازجویان درباره برآورد خسارات سیل اخیر در مازندران، به فارس اعلام کرد: این سیل یک‌هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت که ۴۷۹ میلیارد برای بخش زیربنایی، ۵۵۸ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی، دام و طیور و ۲۷۶ میلیارد تومان برای بخش مسکونی و معیشتی در نظر گرفته شده و به وزارت کشور اعلام شده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر آب، برق و گاز در تمامی نقاط آسیب‌دیده وصل بوده و در قائم‌شهر که قطعی گاز بیشتری را داشتیم اکنون در مناطقی از آن با افت فشار گاز رو‌به‌رو هستیم اما قطعی گاز نداریم.