میوه تنظیم بازاری تا ۲۰ فرودین عرضه می‌شود/ قیمت‌ها در استان‌های مختلف یکسان نیست

گروه اقتصادی الف،   3980102046

توزیع میوه شب عید تا ۲۰ فرودین سال آینده ادامه دارد و ما مداخله گری هدفمند و هوشمندی برای تنظیم بازار میوه (سیب و پرتقال) خواهیم داشت.

میوه تنظیم بازاری تا ۲۰ فرودین عرضه می‌شود/ قیمت‌ها در استان‌های مختلف یکسان نیست

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور  با اشاره به قیمت میوه های تظنیم بازاری شامل سیب و پرتقال، گفت: در سال جاری قیمت میوه در استانهای مختلف متفاوت است و  در اختیار کمیته های کشف قیمت استانی قرار گرفته است.

وی افزود: قیمت سیب در تهران 7 هزار تومان، بوشهر 6 هزار تومان، آذربایجان شرقی 5 هزار و 400 تومان، البرز 5 هزار و 800 تومان، ایلام 6 هزار و 500 تومان و در یزد 6 هزار و 200 تومان است.  

شیرزاد در پاسخ به اینکه، دلایل تفاوت قیمت میوه های تنظیم بازاری در استانهای مختلف کیفیت آنها است یا عامل دیگری دارد، گفت: این قیمتها، بر اساس قیمت میوه در میادین میوه و تره بار و کف بازار، در کمیتهای با حضور استاندار، رئیس سازمان های صنعت،معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت حمایت و تعزیرات، نهادهاتی نظارتی و امنیتی، کشف و تعیین می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اختیار کشف قیمت در اختیار کمیته های استانی است این قیمت های شناور بوده و حتی امکان کاهش قیمت این محصولات وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در پاسخ به اینکه چرا قیمت میوه امسال در مقایسه با سال گذشته گران است، گفت: قیمت سیب درختی 10 تا 15 درصد و پرتقال 15 تا 20 درصد پایین تر از قیمت بازار است. درصورتی که این اختلاف قیمت زیاد باشد امکان رانت و فساد در توزیع این محصولات وجود داشت.

عرضه میوه تنظیم باری عید تا 20 فرودین سال آینده ادامه دارد

شیرزاد اظهار داشت: توزیع میوه شب عید تا 20 فرودین سال آینده ادامه دارد و ما مداخلهگری هدفمند و هوشمندی برای تنظیم بازار میوه (سیب و پرتقال) خواهیم داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: میزان ذخیره سازی که در کل کشور بیش از 37 هزار تن پرتقال و بیش از 30 هزار تن سیب درختی ذخیره شده و میزان ذخیره پرتقال احتیاطی نیز 7 هزار  و سیب 6 هزار تن است.

این مقام مسئول گفت: میوه مورد نیاز بازار شب عید از تولیدات داخلی تامین شده است و نیازی نیز به واردات وجود ندارد.

تسنیم