کدام ماهی قرمز را نخریم؟

گروه اجتماعی الف،   3980101169

رفیعی پور گفت: افراد از خرید ماهی قرمز با ویژگی خوردگی باله ها، وجود زخم بر روی پوست و بیرون زدگی چشم‌ها اجتناب کنند.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توصیه‌ها برای خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید اظهار کرد: ماهی قرمز نماد طراوت و شادابی و آرامش است که خانوار‌ها از این نماد زیبایی و سرزندگی را در سفره شب عید خود قرار می‌دهند.

وی افزود: این ماهیان در صورت سالم و شاداب بودن هیچ گونه بیماری را به انسان منتقل نمی‌کند.

رفیعی پور با تاکید بر خرید ماهی از مراکز مجاز بیان کرد: اعتقاد ما بر آن است که اگر مردم می‌خواهند نشاط و شادابی را به زندگی ببرند، از این رو باید از مراکز مجاز که تحت نظارت اصناف و سازمان دامپزشکی است، ماهی سالم را خریداری کنند چرا که ماهی قرمز آلوده خطراتی را برای انسان در بر دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی در توصیه ای به افراد برای رعایت نکات خرید ماهی قرمز شب عید گفت: افراد از خرید ماهی قرمز دارای خوردگی باله ها، وجود زخم بر روی پوست و بیرون زدگی چشم‌ها اجتناب کنند.

وی در ادامه افزود: برای تعویض آب تنگ ماهی باید با آرامش یک‌چهارم از آن ظرف را خالی و سپس کم کم با آبی که یک روز قبل نگهداری شده ، جایگزین کنیم.

این مقام مسئول مطلوب‌ترین دمای آب را ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: به افراد توصیه می‌شود که برای از بین بردن کلر آب، آب را به مدت ۲۴ ساعت در هوای آزاد نگهداری کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان با تاکید بر این مسئله که افراد از رهاسازی ماهی قرمز در آب‌های آزاد اجتناب کنند، تصریح کرد: بهترین مکان برای رهاسازی ماهی قرمز حوضچه‌ها و استخر‌ها هستند، از این رو افراد هرگز ماهی قرمز را در آب‌های آزاد رها نکنند.