محمدرضا ورزی از «محمد مطیع» می‌گوید

گروه فرهنگی الف،   3980101144 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمدرضا ورزی می‌گوید قرار بوده محمد مطیع در یکی از سریال‌های جدیدش بازی کند.

محمدرضا ورزی از «محمد مطیع» می‌گوید

کارگردان سریال «معمای شاه» و «عمارت فرنگی» در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محمد مطیع که شب گذشته (۲۹ اسفند) از دنیا رفت، اظهار کرد: از دست دادن ایشان ضایعه بزرگی بود زیرا ما به جز همکاری، بسیار رفیق بودیم و هر دو یا سه روز یک بار با هم صحبت می‌کردیم. من به ایشان اصرار می‌کردم که به ایران بیا زیرا متعلق به این مرز و بوم هستی و بعد از این همه اعتبار و در اوج از ایران رفتی. البته او درددل و گله‌هایی هم داشت.

او با بیان اینکه مطیع قرار بود بعد از عید برای ایفای نقش به ایران بیاید، گفت: من روز پدر را به او تبریک گفتم، اما جواب نداد؛  عجیب بود زیرا امکان نداشت پاسخ ندهد. بعد از دوبار زنگ زدن دلم شور افتاد تا اینکه دم تحویل سال یکی از دوستان به من زنگ زد و این خبر ناگوار را داد، اما باورم نمی‌شد. او دو بار عمل قلب باز کرد اما سرپا بود. در نهایت تحقیق کردم و توسط علیرضا مجلل یکی از دوستان او که در سوئد زندگی می‌کند متوجه شدم خبر حقیقت دارد.

ورزی با بیان اینکه هنوز شوک و گیج هستم، ادامه داد: من به ایرج راد زنگ زدم و دنبال این هستیم که اگر بشود پیکر ایشان به ایران آورده شود اما کار سختی است و سعی داریم با خانواده ایشان ارتباط برقرار کنیم. به هر حال ایران وطن اوست و اگر پیکرش اینجا به خاک سپرده شود، آرامش بیشتری خواهد داشت.

این کارگردان تلویزیون درباره اینکه محمد مطیع قرار بود در یکی از سریال‌های جدیدش بازی کند، تصریح کرد: در حال نوشتن سریالی بودم و عادت دارم در حین کار با بازیگرانی که می‌خواهم در سریالم ایفای نقش کنند، حرف بزنم، بنابراین با محمد مطیع هم صحبت کردم و گفتم این نقش برای شماست و اگر نیایی می‌آیم و با خود به ایران می‌آورمت.

ورزی بیان کرد: محمد مطیع حدود ۲۵ سال جلو دوربین نرفت و حدود ۱۱ سال پیش مقابل دوربین سریال «عمارت فرنگی» قرار گرفت. من یک سال با ایشان حرف زدم تا متقاعد شود که به ایران برگردد و مقابل دوربین سریال من قرار بگیرد. او می‌گفت من این کار را فراموش کرده‌ام اما من اصرار داشتم که شما حیفی و جاودانه‌هایی از شما باقی مانده و بخشی از هنرمند مال مردم است، اما او همیشه بین ایران و سوئد در رفت و آمد بود.

محمد مطیع زاده سال ۱۳۲۲ در مشهد بود و لیسانس تئاتر را از دانشکده هنرهای دراماتیک دریافت کرد. این بازیگر سینما و تلویزیون شب گذشته (۲۹ اسفندماه) در منزل شخصی خود در کشور سوئد و در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

مطیع ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی همچون «هزاردستان»، «سلطان و شبان»، «امیرکبیر» و «کوچک جنگلی» و نیز فیلم‌های سینمایی «کلاغ»، «دایره مینا»، «بازداشتگاه»، «آوار»، «گردباد» و «روزهای انتظار» را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت.