چگونه «رونق تولید» اتفاق می افتد؟

گروه اقتصادی الف،   3980101084 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: امسال مقام معظم رهبری رونق تولید را انتخاب کردند و کاملا انتخاب این شعار براساس دیدی واقع بینانه، عمیق و ژرف نگر و توجه به حل اساسی و بنیادی مشکلات اقتصادی کشور انجام شد.

چگونه «رونق تولید» اتفاق می افتد؟

رهبر معظم انقلاب «رونق تولید» را برای شعار سال 98 انتخاب کردند. آنچه اهمیت دارد راه رسیدن به این هدف و تحقق این شعار است.

محسن کوهکن ریزی به نامه نیوز گفت: اگر مجموعه انتخاب شعارهای سال در سال های اخیر را بررسی کنیم می بینیم مثل تکه های یک پازل است. مدت ها انتخاب شعار سال به مسائل اقتصادی مربوط می شود. وی افزود: امسال مقام معظم رهبری رونق تولید را انتخاب کردند و کاملا انتخاب این شعار براساس دیدی واقع بینانه، عمیق و ژرف نگر و توجه به حل اساسی و بنیادی مشکلات اقتصادی کشور انجام شد.

نماینده مردم مجلس اظهار کرد: در صحبت هایی که پایان سال مطرح می شد وقتی افراد از وضعیت زندگی دهک های مختلف جامعه گزارش و تحلیل می دادند، به ذهن آنها بعضا نسخه های کوتاه مدتی همچون کمک و توزیع سبد های حمایتی می رسید. البته این راهکارها خوب است اما وقتی به شعار سال بر می گردیم می بینیم مقام معظم رهبری درست روی نقطه ای گذشتند که کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی افزود: رونق تولید ایجاد کار می کند، سرانه درآمد را بالا می برد. در مقابل تقاضای مردم در حوزه های مختلف تولید وقتی انجام شود عرضه پاسخگوی تقاضا خواهد بود که نتیجه اش تعادل در قیمت ها و جلوگیری از گرانی است.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: نکته دوم اینکه رونق تولید را باید روی ریل اقتصاد مقاومتی پیش ببریم، یعنی حداکثر استفاده از توان و ظرفیت داخلی را به کار بگیریم. تجربه نشان داده کشورهایی که قدرت دارند پول و سرمایه شان را در جهت پیشبرد اهداف سیاسی شان صرف و هزینه می کنند. در چنین شرایطی به حکم منطق اقتصادی باید حداکثر استفاده را از توان داخلی کرد.

وی افزود: خوشبختانه کشور این ظرفیت را به لحاظ منابع انسانی، دانش و تکنولوژی روز دارد، اگر مسئولان شعاری برخورد نکنند، می توان به شعار سال جامه عمل پوشاند بنابراین شورای هماهنگی اقتصادی باید با محور قرار دادن رونق تولید تصمیم بگیرد. اگر قرار است کمکی شود متوجه تولیدکننده باشد. اگر قرار است معافیتی اعمال شود در کمک به رونق تولید باشد. یعنی خروجی تصمیمات شورای هماهنگی اقتصادی باید روشن، شفاف و راهگشا در جهت حمایت از تولید باشد.

کوهکن درباره وظیفه مجلس در ایجاد رونق تولید توضیح داد: مجلس نیز وظیفه نظارت دارد اگر چنانچه اتخاذ تصمیمات و اعمال مدیریت ها در جهت رونق تولید نیست، برخورد کند. اگر کارخانه ها با ظرفیت حداکثری کار نمی کنند، مجلس مدت زمانی را وقت دهد تا تولیدات کارخانه ها به حداکثر برسد، اگر نرسید مشغول استماع توجیهات نشود بلکه با عوامل و مدیران ضعیف برخورد کند. در عین حال مدیرانی که توانستند در حوزه کاری خود رونق تولید را عینیت ببخشند مورد تجلیل و تشویق قرار بگیرند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار کرد: وقتی رونق تولید اتفاق افتاد، قطعا نه تنها نیازهای داخلی پاسخگو خواهد بود بلکه مازاد بر نیازهای داخلی می تواند در کانال صادرات به سوی تامین نیاز بازارهای منقطه قرار گیرد و برای کشور درآمد ارزی غیرنفتی ایجاد کند.